Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Time Capsule repareren? Fan lijkt defect

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• KarlHungus
  • Registratie: juni 2018
  • Laatst online: 09-06 07:51
Mijn TC 2TB geeft soms een melding dat het apparaat te warm is, maar de TC is net zo warm (eigenlijk gewoon koud) als mijn andere Airport router die deze melding niet geeft.

Ik vermoed dat de fan vervangen moet worden, of hebben mensen andere tips?

Ik heb de airport al
- gereset
- een avondje bij het raam laten staan (lekker afgekoeld dus vannacht)
- bestandsdeling uitgezet (mijn vermoeden is dat de TC warm wordt door de HD)

Maar dit lijkt het allemaal niet te verhelpen.

Het betreft deze TC.

Tips/suggesties en/of reparatie-advies zijn welkom.

Alle reacties

• Intelligo
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 17:30
Volgens google een veelvoorkomend probleem zodra de fan ouder wordt.

https://www.ifixit.com/Te...reme+A1521+Teardown/15044

Zo maak je 'm open, en dan voorzichtig schoonmaken en de lagers van de fan olien is wat ik het meest terugvind (of een nieuwe halen, maar dat is zonder het te proberen natuurlijk Tweaker-onwaardig)

Woont in Helsinki

• KarlHungus
  • Registratie: juni 2018
  • Laatst online: 09-06 07:51
Aha, super: ik ken ifixit nog wel van mijn iMac HDD=>SSD vervanging, dat ging toen wel erg simpel (behalve dan het scherm loszuigen).

Ik zal 's kijken of dit me lukt, of ik iemand kan vinden die dit voor me doet. Ben al jaren geen echte 'tweaker' meer geweest....

• Ton Baakman
  • Registratie: december 2015
  • Laatst online: 24-08-2019
Zit nu midden in dezelfde reparatie van het zelfde probleem, maar is nog ene hele toer, zeker om het goede gereedschap te regelen.... weet iemand waar ik een nieuwe fan kan bestellen? Lijkt godsonmogelijk....

• Jaaap
  • Registratie: februari 2000
  • Niet online
Ton Baakman schreef op woensdag 26 september 2018 @ 22:49:
Weet iemand waar ik een nieuwe fan kan bestellen? Lijkt godsonmogelijk....
ebay.com
Uit china met gratis verzenden.
Zoek op "A1521 Fan", als je de A1521 hebt.

Zure regen: vnl. zwaveldioxide (en stikstofoxiden en ammoniak), 89% minder sinds 1980: FIXED
Gat in ozonlaag: vnl. drijfgassen (CFK's), gat dicht in 2060: FIXED
Broeikaseffect: vnl. CO₂ (en methaan en lachgas), afbouw uitstoot begonnen

• Ton Baakman
  • Registratie: december 2015
  • Laatst online: 24-08-2019
Jaaap schreef op woensdag 26 september 2018 @ 23:27:
[...]

ebay.com
Uit china met gratis verzenden.
Zoek op "A1521 Fan", als je de A1521 hebt.
Thnx
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True