Toon posts:

Paar vragen mbt optimaliseren NAS & nvidia shield ( plex )

Pagina: 1
Acties:

• laurens362
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 08-06 23:48
Hoi,

Ik ben sinds kort eigenaar van een DS215J en gebruik plex op mijn nvidia shield.

Echter heb ik een paar vragen over hoe ik het beste mijn DS215J kan optimaliseren

Ik gebruik nu Sonarr & transmission & couchpatato en het werkt maar mijn cpu zit constant op 100% wat niet goed is natuurlijk. Hoe komt dit? Komt het doordat mijn cpu niet goed genoeg is of ? Ik merk ook dat mono 30-40% van de cpi gebruikt hele tijd.

Ik wil eigenlijk upgraden naar nieuwsgroepen aangezien dit net wat sneller is en een beter aanbod naar mijn idee. Welke nieuwsgroepen programma is het beste? Ik las dat nzbget minder van de cpu vraagt in tegenstelling tot sabnzb. Wat is een goede indexer voor sonarr icm nzb?

En de laatste vraag is mbt nvidia shield. Ik heb het gevoel dat het redelijk lang duurt voordat de gegevens van mijn nas zijn verwerkt. Moet de nvidia 24/7 aan staan of kan hij gewoon naar slaapstand? Nog wat leuke weetjes over plex media server op de nvidia die ik zou moeten weten?

Dus mijn uiteindelijke build die ik wil hebben is
- Sonarr
- Couchpatato
- Nzbget?
- Plex media server ( op shield )

Ik wil deze build dus nog gaan testen/gebruiken en mijn build die ik nu heb backuppen echter de HDD die ik aansluit op mijn nas kan ik niet vinden bij file station.. Het is een schijf op NTFS ( moet ik die nog formateren voordat ik hem aansluit of is er iets anders dat ik over het hoofd zie ? )

Nog iets wat ik zou moeten weten ? tips ? tricks?

[Voor 11% gewijzigd door laurens362 op 25-09-2018 08:46]

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-05 21:04

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Waarom Plex? Er kan toch ook Kodi op de Shield en dan lees je "direct" de shares van je NAS uit?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Luchtbakker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09-06 11:59
Niet om vervelend te doen, maar er mag hier dacht ik niet gesproken worden over het downloaden van illegale content. Sonarr, Couchpatato en Nzbget zijn duidelijk clients dat illegaal downloaden mogelijk maakt.

Neem gewoon videoland, netflix of film1 abonnement en betaal gewoon eerlijk voor je content :-) .

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 23:41
michelsoe12 schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 08:47:
Niet om vervelend te doen, maar er mag hier dacht ik niet gesproken worden over het downloaden van illegale content. Sonarr, Couchpatato en Nzbget zijn duidelijk clients dat illegaal downloaden mogelijk maakt.

Neem gewoon videoland, netflix of film1 abonnement en betaal gewoon eerlijk voor je content :-) .
Mogelijk maakt. Zeg je heel goed. Feit dat het kan betekent niet dat het direct gedaan wordt. Je kan ook gewoon officiële Linux ISO's via nieuwsgroepen downloaden.

• Luchtbakker
Aschtra schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 09:06:
[...]

Mogelijk maakt. Zeg je heel goed. Feit dat het kan betekent niet dat het direct gedaan wordt. Je kan ook gewoon officiële Linux ISO's via nieuwsgroepen downloaden.
Dat is een non reden. Als ik je een torrent link geef, geef ik je ook de mogelijkheid. Dan heb je het nog niet gedaan.

Ik heb het overigens niet je Linux torrents, maar je films.

Of wil je Plex gebruiken om ISO images van Linux te streamen wat niet kan? :9

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 23:41
michelsoe12 schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 09:11:
[...]

Dat is een non reden. Als ik je een torrent link geef, geef ik je ook de mogelijkheid. Dan heb je het nog niet gedaan.

Ik heb het overigens niet je Linux torrents, maar je films.

Of wil je Plex gebruiken om ISO images van Linux te streamen wat niet kan? :9
Plex is ook gewoon volledig legaal. Ik zet er mijn vakantie video's op om te delen met familie.

Nee natuurlijk niet maar je snapt mijn punt toch?

• gastje01
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09-06 16:42
michelsoe12 schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 08:47:

En toch zijn daar toch topics voor, zolang we niet verwijzen naar indexers en locaties om je spul vandaan te halen moet het kunnen.
laurens362 schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 08:44:
Hoi,

Ik ben sinds kort eigenaar van een DS215J en gebruik plex op mijn nvidia shield.

Echter heb ik een paar vragen over hoe ik het beste mijn DS215J kan optimaliseren

Ik gebruik nu Sonarr & transmission & couchpatato en het werkt maar mijn cpu zit constant op 100% wat niet goed is natuurlijk. Hoe komt dit? Komt het doordat mijn cpu niet goed genoeg is of ? Ik merk ook dat mono 30-40% van de cpi gebruikt hele tijd.
Je CPU is vrij zwak om dit allemaal te draaien, het kan wel, maar je zult snel tegen de grenzen van je hardware aan lopen. Je zou eventueel kunnen overwegen om Sonarr, en CP op een Raspberry ofzo te draaien en je NAS alleen te gebruiken voor het downloaden zelf.
Ik wil eigenlijk upgraden naar nieuwsgroepen aangezien dit net wat sneller is en een beter aanbod naar mijn idee. Welke nieuwsgroepen programma is het beste? Ik las dat nzbget minder van de cpu vraagt in tegenstelling tot sabnzb.
Ik denk dat het voor jouw usecase niet ontzettend veel uit maakt. Ik gok dat je NAS uiteindelijk niet sneller kan omdat de CPU het niet kan bij houden.
En de laatste vraag is mbt nvidia shield. Ik heb het gevoel dat het redelijk lang duurt voordat de gegevens van mijn nas zijn verwerkt. Moet de nvidia 24/7 aan staan of kan hij gewoon naar slaapstand? Nog wat leuke weetjes over plex media server op de nvidia die ik zou moeten weten?
Ik zou inderdaad zoals @MAX3400 aangeeft geen plex gebruiken maar direct uit je shares afspelen, scheelt een hoop load. Hier kun je bijvoorbeeld Kodi voor gebruiken.

• laurens362
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 08-06 23:48
MAX3400 schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 08:47:
Waarom Plex? Er kan toch ook Kodi op de Shield en dan lees je "direct" de shares van je NAS uit?
Sinds ik plex heb ontdekt ben ik er een beetje verliefd op geworden... Dat is ook de hoofdreden dat ik de shield heb aangeschaft. Tevens is het makkelijk om vanaf overal waar ik ben gebruik te kunnen maken van Plex

• Luchtbakker
Aschtra schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 09:13:
[...]

Plex is ook gewoon volledig legaal. Ik zet er mijn vakantie video's op om te delen met familie.

Nee natuurlijk niet maar je snapt mijn punt toch?
Waar heb je dan nieuwsgroepen voor nodig? Betaalde nieuwsgroepen om gratis te verkrijgen iso's mee te downloaden? 8)7
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee