Toon posts:

Pakkie ook te zien buiten NL/BE

Pagina: 1
Acties:
  • 799 views

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 07-06 21:39
Ik weet niet of het onder bugs of features valt maar.

Maar bij V&A krijg ik ook de melding "gebruik pakkie" maar ik woon in Duitsland en wanneer ik kijk is het alleen NL/BE dus het is niet logisch om het te tonen.

Dacht ik meldt het even.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

@Femme vind je dat we hier rekening mee moeten houden?

Intentionally left blank

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12:38
Het kan handig zijn als je het wel naar een adres in NL zou willen verzenden (werk / 2e huis / familie / etc.)

ᴘᴠᴏᴜᴛᴘᴜᴛ

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 07-06 21:39
@Cheesy probleem is het wordt alleen getoond als NL -> BE, of BE -> NL dus niet vanuit andere delen van Europa ongeacht je kan kiezen waar je woont. Nu zou je bijvoorbeeld BeNeLux / Duitsland / Frankrijk kunnen nemen als pakkie service.

Het is natuurlijk misschien een kleine groep waar op een impact is.

Maar het staat zo raar. Nu weet ik niet of pakkie echt een dienst van Tweakers is of dat van pakkie zelf. Als het de laatste optie is dan zou het eenvoudig toegepast kunnen worden. Of weglaten bij het profiel van de gebruiker wanneer hij land kiest.

[Voor 61% gewijzigd door theduke1989 op 25-09-2018 13:08]

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 07-06 16:19

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Pakkie is een dienst van een externe partij waarmee wij samenwerken. Op dit moment hebben we gekozen voor een simpele integratie om de behoefte aan deze dienst bij de gebruikers te toetsen.

Op basis van de locatie van de advertentie kunnen we bepalen of de verkoper gebruik kan maken van Pakkie. Als we besluiten om Pakkie dieper te integreren in Tweakers zou het wel mooi zijn om rekening te houden met de locatie.

• acermoi
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 31-01 18:48
Bekeek het eens en het valt me op dat het bitjes schoffelen deels in Duitsland bij Amazon uitbesteed is, maar dat mijn naam, e-mail adres, een bedrag en wat niet meer over dozen in mountain view lopen.

Ik zal wel een alu hoedje op mijn hoofd hebben, maar waarom kan dat niet in de eu blijven? Is er niemand meer in staat een smtp doos/dozen veilig op te tuigen?

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

@acermoi kan je die opmerking vertalen naar een wat beter leesbaar bezwaar? Want nu heb ik iig geen flauw idee wat je nou precies probeert te zeggen ;)

Hou er verder rekening mee dat o.a. voor startups als pakkie de cloud-diensten erg interessante mogelijkheden bieden...

• acermoi
Welzeker kan ik dat uitleggen :-) Ze gebruiken cloud diensten van amazon in .DE, maar zodra er e-mail verstuurd dient te worden gaat dit om een of andere reden zo (flink geknipt anders te veel tekst):

Received: from mail-wm1-f44.google.com ([209.85.128.44])
by ******.**********.nl with esmtps
(envelope-from <hallo@pakkie.nu>)
id *********
for ***********@********.nl; Mon, 26 Nov 2018
Received: by mail-wm1-f44.google.com with SMTP id ***************
d=pakkie.nu; s=google;
X-Google-DKIM-Signature
X-Google-Smtp-Source:
Received: from production-send-drip-1543250700-2zj7t (ec2-18-197-227-198.eu-central-1.compute.amazonaws.com. by smtp.gmail.com with ESMTPSA id ******************
for <***********@********.nl>

En 209.85.128.44 hangt zo te zien ergens in onze geliefde US of A.

https://tweakers.net/ext/f/sy2M58ZWpq4c8Z30HxQla3O1/thumb.png

In die e-mail staan e-mail adressen en bedragen en imho dient dit ook in de eu te blijven. Google hoeft niet te weten wie wat van wie koopt en hoeveel geld daarmee gemoeid gaat. Met de link die pakkie in de e-mail geeft https://pakkie.nu/XXXxx kunnen onze dataslurpende vrienden nog meer zien.

p.s.
https://www.slashgear.com...parties-are-02536383/amp/

[Voor 4% gewijzigd door acermoi op 27-11-2018 09:43]

• acermoi
En toen bleef het angstvallig stil ;-)

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:26

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Dat lijkt me een vraag die je beter aan Pakkie kan stellen?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

acermoi schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 18:29:
En toen bleef het angstvallig stil ;-)
Ik had je opmerking gemist, maar:
Orion84 schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 18:35:
Dat lijkt me een vraag die je beter aan Pakkie kan stellen?
Dit. Wij zijn hier verder geen partij in. Jouw overeenkomst met pakkie is precies dat, van jou en pakkie. Als jij van mening bent dat ze iets verkeerd doen, moet je je primair op hen richten.

Dat gezegd hebbende; als ik dit zo zie wordt die mail naar een (jouw?) gmail-adres gestuurd.

Je moet die received by's van onder naar boven lezen, het wordt zo te zien namelijk door hun amazon-server afgeleverd bij 'smtp.gmail.com' (daar zullen wel vele ip's achter zitten) en daarna intern nog diverse keren doorgestuurd binnen Google/Gmail.

En dan kan je moeilijk van Pakkie verwachten dat zij voor je regelen dat Gmail het ook binnen de EU houdt ;)

• acermoi
Inderdaad je moet headers van onder naar boven lezen ;-) Alles waar ***** staat is niet publiek/van Alphabet.

Het gaat via google servers naar mijn e-mail server terwijl dit via aws uit .de kan of via een eigen door Pakkie te bedenken oplossing. Waarom een extra stop buiten de eu waar google en daardoor den usa toegang toe hebben als ze daar om vragen?

Wat is het nut/meerwaarde van een tussenstop bij een derde partij anders dan een deal om data te verkopen? Vanuit aws e-mail versturen kan prima dus er is geen technische reden te bedenken voor deze constructie.

We weten allemaal dat 'Don't Be Evil' allang achterhaald is en google een onverzadigbare datalust heeft waar ook deze gegevens prima bij passen. Mooi toch dat ze wat, hoe duur, van wie, voor wie, waar vandaan, waarheen en wanneer in jouw profiel op kunnen slaan? Of ze dit doen weet ik niet zeker, maar waarom zouden we het risico lopen? Wat nu niet mag kan morgen wel mogen i.v.m. terrorismebestrijding o.i.d..

En ja dit is een vraag voor Pakkie, maar dit was de enige Pakkie discussie en Tweakers.net krijgt of geld van pakkie om ze te promoten danwel doet dit pro bono en is dus een partij die ook kritische vragen kan en hopelijk wil stellen.

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

acermoi schreef op woensdag 5 december 2018 @ 10:12:
Inderdaad je moet headers van onder naar boven lezen ;-) Alles waar ***** staat is niet publiek/van Alphabet.

Het gaat via google servers naar mijn e-mail server terwijl dit via aws uit .de kan of via een eigen door Pakkie te bedenken oplossing. Waarom een extra stop buiten de eu waar google en daardoor den usa toegang toe hebben als ze daar om vragen?
Ik zie hier nog steeds niet in waar je uit afleest dat je mail door Pakkie vanuit AWS via Gmail wordt gestuurd.Ik lees dit alsof het door AWS aan Gmail wordt afgeleverd omdat die nou eenmaal voor jouw domein werkt. Maar dat kan ik natuurlijk verkeerd lezen, de *-en maken het er niet duidelijker op...
Wat is het nut/meerwaarde van een tussenstop bij een derde partij anders dan een deal om data te verkopen? Vanuit aws e-mail versturen kan prima dus er is geen technische reden te bedenken voor deze constructie.
Je lijkt direct tot de conclusie te springen dat het om data-verkoop of andere kwaadwillende praktijken van Pakkie en/of Google gaat en er geen enkele andere reden kan bestaan. Het is ook prima mogelijk dat het puur technische redenen heeft. Blijkbaar gebruikt Pakkie Google's mail voor hun emailverwerking (zie 'dig MX pakkie.nu'), dan is het niet ondenkbaar dat ze ook uitgaande mail via diezelfde route doen, bijvoorbeeld ivm de juiste dkim en andere non-spam headers.
En ja dit is een vraag voor Pakkie, maar dit was de enige Pakkie discussie en Tweakers.net krijgt of geld van pakkie om ze te promoten danwel doet dit pro bono en is dus een partij die ook kritische vragen kan en hopelijk wil stellen.
En wat is precies de kritische vraag die we moeten stellen? "Waarom gebruiken jullie cloud services?"
Dat is voor startups tegenwoordig de de facto keuze...
"Waarom gebruiken jullie google's mail service ipv e.o.a. andere dienst?"
Sja, ik weet niet zo goed wat we met een antwoord daarop zouden aanmoeten.
"Waarom stuurt Google die dingen via een ip dat in de US staat geregistreerd?" (heb je gechecked of het dataverkeer daadwerkelijk de EU heeft verlaten?)
Dat is een vraag die Pakkie niet kan beantwoorden lijkt me.

Kortom, wij zijn hier wat mij betreft verder geen partij in. Pakkie heeft ons verzekerd GDPR-complaint te zijn, dus als jij daar aan twijfelt is dat iets tussen jou, hen en eventueel de AP.

Maar hoedanook, je hebt een bug-report gekaapt die over iets heel anders gaat met een melding over iets dat geen bug is... En dat gaan we wat mij betreft nu beëindigen.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee