Hi, heeft iemand ervaring met managed voip of on-premises voip en hierover advies kan geven? Wij willen namelijk overstappen van een Ziggo vaste telefonie + volop internationaal bellen naar VoIP.
We hebben 12 gebruikers in onze LAN zitten, waarvan 4 ook regelmatig thuis of extern via vpn werken op een DS214+ nas.
we gebruiken een CGNV4 wifimodem met 200 Mbps down en 40 Mbps upload van Ziggo.
we hebben 4 decs van Panasonic KX-TG8061NL.
Qua PBX functionaliteiten wil ik natuurlijk functies die vanzelfsprekend zijn bij vaste telefonie zoals doorverbinden en nummerherkenning.
Mijn 2e vraag is of het kosteneffectief (TCO) is om de hele implementatie te laten verzorgen door een bedrijf of zelf een Asteriks server met FreePBX.te gaan hosten en dan betalen voor SIP trunking.
We hebben 12 gebruikers in onze LAN zitten, waarvan 4 ook regelmatig thuis of extern via vpn werken op een DS214+ nas.
we gebruiken een CGNV4 wifimodem met 200 Mbps down en 40 Mbps upload van Ziggo.
we hebben 4 decs van Panasonic KX-TG8061NL.
Qua PBX functionaliteiten wil ik natuurlijk functies die vanzelfsprekend zijn bij vaste telefonie zoals doorverbinden en nummerherkenning.
- Softphones installeren op laptops en android
- Meerdere lijnen per extensie
- Belgroepen
- Huntgroepen
- Delen van telefoonboek
- IVR ondersteuning
Mijn 2e vraag is of het kosteneffectief (TCO) is om de hele implementatie te laten verzorgen door een bedrijf of zelf een Asteriks server met FreePBX.te gaan hosten en dan betalen voor SIP trunking.
[Voor 7% gewijzigd door Classicpall op 25-09-2018 07:18]