oké, lang verhaal:
Ik heb in mijn studententijd (6 jaar geleden) een PC gebouwd, nu al een aantal keer de videokaart vervangen, maar de mobo (P67) geheugen (16gig 1600MHz) en CPU 2500k @ 4.4 GHz nooit vervangen.
Nu ben ik werkende, huis gekocht, geld klotst tegen de wanden, en mijn tweaker hart wil wat, maar veel op internet gezocht, en kom er niet echt achter, zou ik voor gaming + fotobewerking + beetje programmeren eigenlijk wel moeten upgraden?
dit filmpje zegt van wel:
YouTube: 2500K vs RYZEN 5 - It's time, really...
dit filmpje weer niet:
YouTube: Should YOU Upgrade to Ryzen?
wat ik zelf merk is dat hij het niet fijn vindt als ik aan het gamen ben dat ik chrome aan heb staan, verder met de beta van BF5 merkte ik dat ik niet de FPS haal die reviews halen met een GTX 1060 6 GB (die er nu in zit).
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen vooral!
Wat mag het systeem gaan kosten?
ik mik zo op 450 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Mijn SSD's (850 evo en crucial BX200)
PSU (antec 650VP)
Videokaart (KFA2 1060 6GB)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
ik mik dus op een ryzen 5 2600. Mijn lijstje is dit:
AMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed
Processors
€ 165,77
Gigabyte Aorus B450 PRO (rev. 1.0)
Moederborden
€ 113,65
Gelid Solutions Tranquillo Rev.4 version B
Processorkoeling
€ 25,05
G.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB
Geheugen intern
€ 127,50
Intel 760p 256GB
Solid state drives
€ 69,- € 69,-
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen enkele voorkeur.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik heb graag op het moederbord een optisch uit ivm receiver, verder game ik op 1440P, maar niet alles hoeft op ultra te staan.
Ga je overklokken?
Yes! ik hou van tweaken, al begrijp ik wel dat de ryzen 5 2600 kan overgeclocked worden, maar niet downclocked als er niets van hem gevraagd wordt?
Wat verwacht je van ons?[i]
Hulp! Denken jullie dat dit een nuttige upgrade is? moet ik me geld in me zak houden en wachten op de volgende gen? is mijn trouwe i5 eindelijk klaar?
ik snap, dit zijn eigenlijk persoonlijke vragen, vindt ik het storend / hoeveel is je het waard. Maar als ik zoek op internet komt er niet een één duidend antwoord uit met, zoveel gaat het je schelen, en ik wend mij graag tot mijn mede tweakers voor hulp.
Ik heb in mijn studententijd (6 jaar geleden) een PC gebouwd, nu al een aantal keer de videokaart vervangen, maar de mobo (P67) geheugen (16gig 1600MHz) en CPU 2500k @ 4.4 GHz nooit vervangen.
Nu ben ik werkende, huis gekocht, geld klotst tegen de wanden, en mijn tweaker hart wil wat, maar veel op internet gezocht, en kom er niet echt achter, zou ik voor gaming + fotobewerking + beetje programmeren eigenlijk wel moeten upgraden?
dit filmpje zegt van wel:
YouTube: 2500K vs RYZEN 5 - It's time, really...
dit filmpje weer niet:
YouTube: Should YOU Upgrade to Ryzen?
wat ik zelf merk is dat hij het niet fijn vindt als ik aan het gamen ben dat ik chrome aan heb staan, verder met de beta van BF5 merkte ik dat ik niet de FPS haal die reviews halen met een GTX 1060 6 GB (die er nu in zit).
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen vooral!
Wat mag het systeem gaan kosten?
ik mik zo op 450 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Mijn SSD's (850 evo en crucial BX200)
PSU (antec 650VP)
Videokaart (KFA2 1060 6GB)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
ik mik dus op een ryzen 5 2600. Mijn lijstje is dit:
AMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed
Processors
€ 165,77
Gigabyte Aorus B450 PRO (rev. 1.0)
Moederborden
€ 113,65
Gelid Solutions Tranquillo Rev.4 version B
Processorkoeling
€ 25,05
G.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB
Geheugen intern
€ 127,50
Intel 760p 256GB
Solid state drives
€ 69,- € 69,-
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen enkele voorkeur.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik heb graag op het moederbord een optisch uit ivm receiver, verder game ik op 1440P, maar niet alles hoeft op ultra te staan.
Ga je overklokken?
Yes! ik hou van tweaken, al begrijp ik wel dat de ryzen 5 2600 kan overgeclocked worden, maar niet downclocked als er niets van hem gevraagd wordt?
Wat verwacht je van ons?[i]
Hulp! Denken jullie dat dit een nuttige upgrade is? moet ik me geld in me zak houden en wachten op de volgende gen? is mijn trouwe i5 eindelijk klaar?
ik snap, dit zijn eigenlijk persoonlijke vragen, vindt ik het storend / hoeveel is je het waard. Maar als ik zoek op internet komt er niet een één duidend antwoord uit met, zoveel gaat het je schelen, en ik wend mij graag tot mijn mede tweakers voor hulp.