Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomvsl
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 09-03-2021
Hi iedereen,

Ik was van plan een nieuwe Macbook Pro te kopen, maar moet toegeven dat ik nog niet overtuigd ben om €1500,- uit te geven aan een nieuwe Pro. Enerzijds omdat mijn huidige Pro nog prima werkt, en anderzijds omdat ik het idee heb dat er niet zo heel veel innovatie en verbetering zit in de nieuwe Pro (behalve dan de specs, een toetsenbord die koelkruimels eet, een hele hoop missende ports en een Retina scherm).

Mijn huidige Pro vertoont echter wel wat ouderdomsverschijnselen, voornamelijk wanneer ik Adobe Photoshop run. Vandaar dat ik hem wil upgraden, zodat hij weer soepel en snel loopt.

Mijn Macbook Pro 13-inch, late 2011 met de volgende specs:
- 2,4 GHz Intel Core i5
- 4 GB 1333 MHz DDR3
- HD Graphics 3000 384 MB

Mijn vraag dan ook wat goede upgrades zouden zijn ( SSD en Ram). En dan in het specifiek welke onderdelen, specifiek passend op mijn Pro.

Alvast bedankt!

Tom

[ Voor 6% gewijzigd door Tomvsl op 25-09-2018 00:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joran
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-07 16:20

Joran

<3 natalee

Je kan maar twee dingen upgraden: ssd en ram. Ik heb zelf een late 2011 15 inc met 16GB ram en een nieuwe ssd.

De ssd maakt verreweg het meeste uit.

Send me your gameboys

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:52
Joran schreef op maandag 24 september 2018 @ 23:37:
Je kan maar twee dingen upgraden: ssd en ram. Ik heb zelf een late 2011 15 inc met 16GB ram en een nieuwe ssd.

De ssd maakt verreweg het meeste uit.
Als je niet gamed, kan je met deze upgrades sowieso nog jaren vooruit.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lvdgraaff
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 10-07 14:11
Ik heb hetzelfde model en geniet er nog elke dag van. Upgrades die ik heb gedaan zijn
8GB Ram maar als je budget heb zou ik er meteen 16 GB inzetten.
En een 250 GB SSD.

De DVD drive heb ik verwijderd en met behulp van een HDD Caddy heb ik mijn oude hard drive op de plaats van de DVD speler gezet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

629110

16GB en 500GB SSD vervolgens gaat hij weer als de brandweer. Verder kan je helaas helemaal niets upgraden.

Nadeel van de nieuwere is dat je helemaal niets kan upgraden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FlorisVN
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-07 09:41
mocht je willen upgraden naar MacOS Mojave, kan je ook nog dosdude1 patcher gebruiken..

http://dosdude1.com/mojave/
Pagina: 1