Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Stijnleeuw
  • Registratie: juli 2018
  • Laatst online: 02-02 17:18
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum en ik heb een probleemp met mijn MacBook pro. Mijn laptop ging opeens uit en toen ik deze probeerde te herstarten bleef zich hetzelfde probleem voordoen: elke keer als ik inlog - dus mijn wachtwoord voor mijn account invoer - dan gaat het balkje een kwart lopen, waarna de laptop zich automatisch herstart. Ik kan wel het gast gebruiker account op (via daar zit ik nu op internet). Verschillende opstart commandos heb ik geprobeerd en zo ook de CMD + R optie, maar niets werkt. Helaas heb ik geen back-up en wanneer ik MacOS opnieuw wil installeren krijg ik op het einde een foutmelding (ik kan wel mijn harde schijf selecteren).

Het liefst wil ik niet mijn harde schijf wissen aangezien er onvervangbare foto's op staan. Heeft iemand enig idee hoe ik weer toegang kan krijgen tot mijn bestanden? Kan ik wellicht via het gast account een back-up maken van mijn foto om vervolgens mijn harde schijf te wissen?

Alvast dank!

Vriendelijke groet,
Stijn

• Bossie
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 00:00

Bossie

PSN = Patje_b_

Hardeschijf ff ergens anders inprikken indien mogelijk met jouw Mavbook?

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985

• Joran
  • Registratie: december 2005
  • Nu online

Joran

<3 natalee

Je hebt een 13 inch 2012 model? Ik denk dat hij stuk is. https://www.apple.com/nl/support/macbookpro-videoissues/

Send me your gameboys

• sebastius
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 17-06 11:21

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Welk model is het? Ik heb nogal wat reparatiekennis in huis maar moet wel exact weten welk model het is :)

• Stijnleeuw
Dank voor de reacties. Ik heb een MacBook Pro (13-inch, medio 2012). In november 2016 heb ik een SSD-schrijf erin laten zetten aangezien m'n laptop wel erg traag werd. Na het plaatsen van die SSD-schijf werkte mijn latop weer als nieuw, tot nu dan... Hopelijk heb je wat tips :)

@Joran De link die jij stuurt gaat over MacBook Pro's (Retina, 15-inch) uit die periode, dus 'helaas' valt mijne daar niet onder.

• rvanpruissen
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 17-06 17:06

rvanpruissen

rePear.it

Als de schijf nog enigszins werkt kun je de data eraf halen met een USB enclosure. Dit is stap 1 als je waarde hecht aan je data. Als je dan toch een USB enclosure (hoe heet zo'n ding in goed NL?) hebt, kun je door ALT in te houden, proberen op te starten vanaf die schijf terwijl hij via USB aangesloten zit. Als hij dan werkt, is de kans groot dat de harde schijf SATA kabel kaduuk is, bekend probleem bij dit model.
Onzin.

• Stijnleeuw
Dank voor je antwoord! Ik heb even op google gezocht wat een USB enclosure is, klopt het dat je van een interne harde schrijf een soort externe gegevensopslag maakt? Dus zo kan je zien of je harde schijf kapot is, of alleen de kabel?

Weet je misschien of die SATA kabel onderdeel is van de nieuwe SSD-schijf die ik erin heb laten plaatsen of is de SSD-schijf aagesloten op de oorspronkelijke SATA kabel die altijd in m'n laptop heeft gezeten (anders kan ik wellicht proberen om het onder de twee jaar garantie van SSD-schijf te laten vallen).

• Joran
  • Registratie: december 2005
  • Nu online

Joran

<3 natalee

Stijnleeuw schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 08:18:
@Joran De link die jij stuurt gaat over MacBook Pro's (Retina, 15-inch) uit die periode, dus 'helaas' valt mijne daar niet onder.
Sorry, de apple site verkeerd gelezen. Beetje dom ook, jij hebt niet eens een dedicated videokaart :+

Send me your gameboys

• sebastius
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 17-06 11:21

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

@Stijnleeuw als je macbook stuk is en je hebt hulp nodig met datarecovery: geef me een seintje via DM. Ik heb de spullen ervoor liggen :)

DIkke kans dat de SATA kabel stuk is idd. En die valt niet onder de SSD vervanging :) Ik heb ze liggen :)

[Voor 28% gewijzigd door sebastius op 25-09-2018 08:55]

• Stijnleeuw
@sebastius DM gestuurd :)
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True