Members only: verhaal
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Polestar 2 PPP+PSU ‘20 - VW e-Golf ‘20 - BMW 1250 GSA HP ‘20
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
[Voor 4% gewijzigd door iamcj op 24-09-2018 22:14]
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Dit. Een "ja maar hij.." is echt de beste manier om jezelf als een zeurpiet en klager neer te zetten.TheBrut3 schreef op maandag 24 september 2018 @ 22:48:
Niet aankomen met "ja maar hij...".
++?????++ Out of Cheese. Narf! Poit! Egad! Zort! Error. Redo From Start.
Klagen omdat een ander een promotie krijgt is zo ongeveer de grootste career limiting move die je kan maken..pointer schreef op maandag 24 september 2018 @ 21:46:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
En deze opmerkingen hier vind ik wel extreem simplistisch. Waarom hebben we het "Wat verdient de GoT'er" topic in dit forum? Is dat niet juist om je salaris met andere te vergelijken, omdat het compleet ondoenlijk is om zonder zo'n vergelijking realistisch je marktwaarde te kunnen bepalen?Barrycade schreef op maandag 24 september 2018 @ 23:20:
Altijd naar je eigen ontwikkeling/groei kijken, nooit naar collega's, want dat is van het niveau; Pietje heeft een dropje nu wil ik ook een dropje!
Daar mag wél iets van nuance in, maar dit is inderdaad wel een rode draad.overhyped schreef op maandag 24 september 2018 @ 23:23:
[...]
Klagen omdat een ander een promotie krijgt is zo ongeveer de grootste career limiting move die je kan maken.
Stop met op anderen te letten, let op jezelf, en heb zodra 't relevant is een gesprek over wat jij moet doen om promotie te maken. De ander is niet relevant.
Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.
Jullie kunnen niet het zelfde werk doen en verschillende verantwoordelijkheid hebben. Dus zijn salaris past bij zijn functie en hij heeft die functie eerder gekregen omdat hij hoger is ingestroomd.Let wel: van ons twee wordt hetzelfde verwacht, we worden hetzelfde beoordeeld bij functionering en doen hetzelfde werk. De één is niet noemswaardig beter dan de ander.
Het zit me dwars. Ik gun het collega van harte. Maar het voelt oneerlijk dat hij meer verantwoordelijkheid, uitdaging, daarmee gepaard werkplezier en respect, meer salaris en een betere leaseauto krijgt dan ik: terwijl we gelijken zijn. Uiteraard ging ik langs omdat ik óók in C1 geplaatst wilde worden. Overigens was dit ongebruikelijk, daarmee niet mogelijk door het ''natuurlijke doorgroei''-verhaal.
Over een jaar zou ik nu C1 worden.
Ninety percent of everything is crap.
Welke van de twee is het? Doen jullie beiden hetzelfde, of beide iets anders?.pointer schreef op maandag 24 september 2018 @ 21:46:
van ons twee wordt hetzelfde verwacht, we worden hetzelfde beoordeeld bij functionering en doen hetzelfde werk. De één is niet noemswaardig beter dan de ander.
[..] hij meer verantwoordelijkheid
Heb je geen uitdaging en plezier in het werk dat je nu doet? Of hangt je definite van uitdaging en plezier af van je auto en salaris?uitdaging, daarmee gepaard werkplezier
Dat is op zich prima, maar het is wel killing als je dat wil "omdat hij ook...". Als je denkt dat je het aan kunt en het waard bent dan moet je met díe argumenten (je bent overgekwalificeerd voor [lagere schaal]) naar je leidinggevende stappen en vragen wat je kunt doen om dat te bewijzen.Uiteraard ging ik langs omdat ik óók in [hogere schaal] geplaatst wilde worden. Overigens was dit ongebruikelijk, daarmee niet mogelijk door het ''natuurlijke doorgroei''-verhaal.
"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock
Die behoefte met vergelijken hebben de meeste mensen, dit is natuurlijke gewoonte of komt door de samenleving. De een gaat wat verder dan de ander.Widow schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 09:27:
Waar komt de behoefte vandaan om jezelf zo tot in de details te vergelijken met collega's? Er is altijd wel iemand te vinden die een betere deal heeft dan jij. Ga je je dan tot het einde der tijden ergeren aan die mensen? Dat wordt een leven met een hoop ergernissen namelijk. Waar is dat goed voor?
Dat is sowieso onzin in de accountancy (en ook in heel veel andere bedrijven). Dit is niet direct van je functie afhankelijk. Je kan ook taken oppakken boven je huidige functie en juist laten zien waarom jij die goede beoordeling en (versnelde) promotie verdiend.Maar het voelt oneerlijk dat hij meer verantwoordelijkheid, uitdaging, daarmee gepaard werkplezier en respect,
Zeker in IT is opleiding niet perse het belangrijkste aspect. Dat ie niet kan onderhandelen zal meer meespelen.Fledder2000 schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 11:38:
Het leermoment hier is dat in bepaalde sectoren en bij bepaalde bedrijven, papiertjes nog hard tellen. Zo heb ik een collega programmeur die beter is dan mij, toch staat hij 2 schalen lager. Waarom? Geen papieren. Verder is hij ook een slechte onderhandelaar. Hij betaald de prijs van zijn school niet afmaken, en zal die levenslang betalen, het gaat hem gewoon tonnen kosten.
Verder is stellen dat je exact gelijk bent, onzin. Dat is niet hoe mensen promoties krijgen. Het is een deel regels, een deel mensenwerk. Als je graag gepromoveerd wilt worden, wees dan zichtbaar, initatiefrijk, betrouwbaar, doortastend, en laat vooral de baas er goed uitzien naar zijn/haar bazen, en breng je baas nooit in problemen.
Oftewel, wordt een rat. Er is niet voor niets een boek over geschreven. Mensen die in alle stilte hun werk goed doen en statistisch fantastisch scoren, worden overgeslagen.
Inderdaad, hoe herder je kan schreeuwen hoe eerder ze het opmerken.Fledder2000 schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 11:38:
Het leermoment hier is dat in bepaalde sectoren en bij bepaalde bedrijven, papiertjes nog hard tellen. Zo heb ik een collega programmeur die beter is dan mij, toch staat hij 2 schalen lager. Waarom? Geen papieren. Verder is hij ook een slechte onderhandelaar. Hij betaald de prijs van zijn school niet afmaken, en zal die levenslang betalen, het gaat hem gewoon tonnen kosten.
Verder is stellen dat je exact gelijk bent, onzin. Dat is niet hoe mensen promoties krijgen. Het is een deel regels, een deel mensenwerk. Als je graag gepromoveerd wilt worden, wees dan zichtbaar, initatiefrijk, betrouwbaar, doortastend, en laat vooral de baas er goed uitzien naar zijn/haar bazen, en breng je baas nooit in problemen.
Oftewel, wordt een rat. Er is niet voor niets een boek over geschreven. Mensen die in alle stilte hun werk goed doen en statistisch fantastisch scoren, worden overgeslagen.
Dit is nu juist exact een voorbeeld van geen willekeur itt tot de meeste andere bedrijven.TomsDiner schreef op maandag 24 september 2018 @ 23:21:
We kunnen hier neer gaan zetten "zo gebeurt dat nou eenmaal bij accountancy / grote bedrijven", maar het lijkt een beetje of veel mensen zeggen "Bij mijn huidige werkgever gebeurt het niet", omdat het rot zou voelen...
Want in feite praten we waarschijnlijk over willekeur.
Wat maakt een auto een betere leaseauto.... een duurdere betekent ook meer bijtelling......pointer schreef op maandag 24 september 2018 @ 21:46:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Ik kreeg ooit dit boek van collega's:Mektheb schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 16:08:
Zoals je zegt : wordt een rat.
++?????++ Out of Cheese. Narf! Poit! Egad! Zort! Error. Redo From Start.
De willekeur zit 'em er hier in dat de regels in dit geval de TS niet helpen. Ze voorzien niet in alle situaties.Gomez12 schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 16:22:
[...]
Dit is nu juist exact een voorbeeld van geen willekeur itt tot de meeste andere bedrijven.
Bij bijna elk bedrijf wat ik ken heerst er juist een willekeur over loonsverhogingen, als je chef gisteravond er niet op mocht kan jij dat een jaar lang merken zeg maar.
Terwijl het hier juist kraak en kraak-helder is. Niet subjectiefs zoals "inzet/werklust/bladiebla" maar gewoon simpel en aantoonbaar : Heb je dat papiertje dan is dat je doorstroomtraject, heb je dit papiertje dan is dit je doorstroomtraject.
Dat is zeg maar een heel aparte definitie van willekeur...TomsDiner schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 22:56:
[...]
De willekeur zit 'em er hier in dat de regels in dit geval de TS niet helpen. Ze voorzien niet in alle situaties.
Tsss...newtastyland schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 16:42:
[...]
Wat maakt een auto een betere leaseauto.
[Voor 4% gewijzigd door writser op 26-09-2018 09:12]
Onvoorstelbaar!
Ik rij mijn 50.000 km per jaar liever in een Passat dan in een Corsa.newtastyland schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 16:42:
[...]
Wat maakt een auto een betere leaseauto....
Cunning linguist.
Maar als je meer salaris krijgt, boeit die bijtelling je ook minder...newtastyland schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 16:42:
[...]
Wat maakt een auto een betere leaseauto.... een duurdere betekent ook meer bijtelling.....
Ask yourself if you are happy and then you cease to be.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | PV 5.760Wp |
Het is al eerder gezegd, maar probeer je in deze fase van je carrière te concentreren op je ontwikkeling..pointer schreef op woensdag 26 september 2018 @ 11:38:
Om in te gaan op alle loon/salaris veronderstellingen (dat ik het daarvoor zou doen): dat is niet zo. Al ging het om €50 per maand, dan zou hetzelfde ongelijkheidsgevoel spelen bij mij.
[Voor 3% gewijzigd door daan! op 26-09-2018 12:14]
Gezien de huidige bijtelling, Ik niet...Bart ® schreef op woensdag 26 september 2018 @ 09:15:
[...]
Ik rij mijn 50.000 km per jaar liever in een Passat dan in een Corsa.
Het is doorgaans niet zo dat mensen die een Passat mogen rijden, hetzelfde salaris hebben als mensen die een Corsa mogen rijden. De hogere bijtelling kun je dus opvangen door je hogere salaris. Doe mij dus maar de Passat.RocketKoen schreef op woensdag 26 september 2018 @ 12:17:
[...]
Gezien de huidige bijtelling, Ik niet...
Cunning linguist.
Geef eens exact aan om welk principe het je dan gaat?.pointer schreef op woensdag 26 september 2018 @ 11:38:
Het gaat mij voornamelijk om het principe.
Het probleem is dat wat je hier beschrijft totaal de rest tegenspreekt.Ik vergelijk me met mijn collega omdat hij de norm zet. Op het genoemde na (instroom 2 jr terug) zijn er namelijk geen verschillen aldus kantoor.
Dan kan ik mezelf de hemel in prijzen met goed werk etc, maar dat maakt dus in deze situatie geen verschil in de doorgroei gezien de verwachtingen van beide lagen exact gelijk zijn.
Zoals je zelf al aangeeft zit er verschil in salaris en verantwoordelijkheid etc. tussen A/B en B/C oftewel jullie doen niet hetzelfde.Daarmee zijn we ongeveer tegelijk gestart bij werkgever. Hij werd in B1 geplaatst; ik in A1; gezien ik na VWO in dienst kwam en hij na een jaar HBO.
Het principe dat twee mensen, met dezelfde werkzaamheden, verantwoordelijkheden, studievoortgang en werkervaring, een andere functienaam en andere beloning krijgen.
Och, ik weet ook wat collega's verdienen, de meesten doen er niet zo geheimzinnig over.Als je hier heel erg mee zit kan ik je een carriere bij de overheid aanraden. Je collega's zitten in dezelfde schaal (bij ons in ieder geval), je weet precies wat iedereen verdient en elk jaar weet je precies hoeveel je erbij krijgt (als je niet aan het einde van de schaal zit in ieder geval).
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
"Principles and an empty sack is worth a sack"..pointer schreef op woensdag 26 september 2018 @ 11:38:
Het gaat mij voornamelijk om het principe.
Oei. Ik zou je aanraden om deze gedachtengang heel snel uit je hoofd te zetten, anders ben je tot je pensioen alleen maar bezig om hier gefrustreerd over te raken..pointer schreef op woensdag 26 september 2018 @ 13:51:
Het principe dat twee mensen, met dezelfde werkzaamheden, verantwoordelijkheden, studievoortgang en werkervaring, een andere functienaam en andere beloning krijgen.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | PV 5.760Wp |
Waarom móet jij kijken naar wat hij verdient?.pointer schreef op woensdag 26 september 2018 @ 13:51:
[...]Waarom is de wijze waarop iemand binnenkomst X jaar geleden relevant voor de situatie nu? Waarom móet hij dan altijd voorlopen? We zijn nú toch identiek!
Anoniem: 1068071
[Voor 39% gewijzigd door Anoniem: 1068071 op 26-09-2018 14:38]
De verhalen dat vrouwen maar 70 of 80 cent verdienen voor iedere euro die een man verdient zijn onzin..pointer schreef op woensdag 26 september 2018 @ 14:36:
Alright, misschien ligt het aan mij.
Legt iemand mij dan wel uit waar de hele ongelijkheidsdiscussie van vrouwen t.o.v. mannen op de werkvloer vandaan komt?
[Voor 3% gewijzigd door daan! op 26-09-2018 14:47]
Bron?daan! schreef op woensdag 26 september 2018 @ 14:47:
[...]
De verhalen dat vrouwen maar 70 of 80 cent verdienen voor iedere euro die een man verdient zijn onzin.
Dan worden ALLE vrouwen en ALLE mannen vergeleken die fulltime werken.
Dan wordt niet gekeken naar opleiding, werkervaring en (niet onbelangrijk) de daadwerkelijke baan die ze hebben.
Dat vrouwen gemiddeld vaker kiezen voor bijvoorbeeld het basisonderwijs of de verpleging, en dat mannen vaker kiezen voor de ICT of het bedrijfsleven is wel enigszins relevant, zeg maar.
Als je goed corrigeert voor alle factoren blijft er gemiddeld een verschil over van ongeveer 2 cent in het nadeel van vrouwen, maar er zijn ook categorieën waar vrouwen weer meer verdienen dan hun mannelijke collega's.
Maar dat verhaal is natuurlijk minder sappig dan OMG, teh ongelijkheid!!!11!one!
Cunning linguist.
Dit dus. Geen ervaring in de accountancy, maar het draait er 9 van de 10 keer om hoe je onderhandelt als je binnenkomt. Iemand die bij een bedrijf onderaan als junior begint, zich opwerkt in zeg 10 jaar tot senior en daarmee 4000 verdient, kan op hetzelfde salaris zitten als iemand die als medior binnenkomt en hetzelfde salaris onderhandelt, of meer. Schalen bij grote bedrijven overlappen daarbij zoveel dat dat ook makkelijk kan.Rukapul schreef op woensdag 26 september 2018 @ 14:21:
In grote lijnen eens met de velen hierboven. Er zal altijd enige mate van ongelijkheid zijn. Als je een klein beetje uitzoomt dan zie je dat in dit geval het eigenlijk nergens om gaat: maximaal een jaar verschil in carrierepad om een verklaarbare reden.
Focussen op dergelijk klein bier doet je carriere over het algemeen geen goed.
Ik ken overigens ook wel andere voorbeelden waar de verschillen wat groter waren die uiteindelijk wel recht zijn getrokken. Denk aan een medewerker die slecht onderhandelt bij binnenkomst, na enige tijd de enorme verschillen ziet en overweegt te vertrekken, waarna werkgever met forse salarisverhogingen en promoties komt. Werkgevers houden niet van zeikerds, maar behouden wel graag hun goede personeel.
Nogmaals, offtopic dus voel je vrij er een te openen.
Average hourly wage and share of women by economic activity:How much someone earns per hour partly depends, as mentioned above, on the sector in which he/she works.
The corrected wage difference has narrowed in the course of the years, especially in the government sector, where it decreased from 7 percent in 2008 to 4 percent in 2012.
A number of factors are not taken into account in the correction for pay differences, such as personal ambition, motivation or negotiation skills
Employees who regularly work overtime:Ambition could be quantified by looking at the amount of overtime worked. Statistics Netherlands’ figures show that on average more men than women worked overtime in 2012: 39 and 31 percent respectively.
Dat is een heel andere discussie dan 1/1 vergelijken van 2 personen. In de man/vrouw discussie wordt er gekeken naar groepen, dat is gewoon veelzeggender..pointer schreef op woensdag 26 september 2018 @ 14:36:
Alright, misschien ligt het aan mij.
Legt iemand mij dan wel uit waar de hele ongelijkheidsdiscussie van vrouwen t.o.v. mannen op de werkvloer vandaan komt?
Daar draait zo'n discussie juist om. Luisteren, denken en je mening (her?)vormen..pointer schreef op woensdag 26 september 2018 @ 14:36:Daarnaast: ik kom misschien over alsof ik niet luister, maar dat doe ik wel.
Ik neem alle meningen in me op, en ik denk er over na.
Maar ik ben het er nog niet direct volledig mee eens.
Hij wordt in de praktijk toch gezien als jouw meerdere? Dat is niet helemaal wat je hierboven beschrijft. Dat betekent dat-ie ook meer verantwoordelijkheden heeft. Ook al staan die niet op papier..pointer schreef op woensdag 26 september 2018 @ 13:51:
[...]
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Ik denk dat je idd. gelijk hebt.
Ja, omdát hij een hogere naam heeft. Hierbij is het niet zo dat hij dat naampje krijgt door zijn verantwoordelijkheid, maar andersom.
Dit moet je loslaten. Sterker nog: je moet voorkomen dat men binnen je bedrijf weet dat je zo denkt. Dit is de beruchte "Ja maar hij..." redenatie. Zijn veel mensen alergisch voor..pointer schreef op woensdag 26 september 2018 @ 13:51:
[...]
We gaan inderdaad allebei een functie omhoog. Ís dat eerlijk? Stel dat twee identieke bouwvakkers werken. Een bouwvakker krijgt €1.000, de andere €1.500. De één gaat van €1.000 naar €1.250; de ander van €1,500 naar €1.950.
Is dat dan eerlijk, omdat beide ene verhoging krijgen?
Of is het ongelijk, omdat de twee bouwvakkers hetzelfde werk doen, zelfde verantwoordelijkheid, zelfde marktwaarde, zelfde onderlegt zijn. Op dat moment. Maar de een €1950 gaat verdienen en de ander maar €1250.
Zijn beloning was bij binnenkomst al beter. Waarom wordt dit bij gelijk wórden niet ook gelijk gemaakt?
Dat is het punt dat ik niet begrijp.
Dit.TomsDiner schreef op woensdag 26 september 2018 @ 22:36:
[...]
Dit moet je loslaten. Sterker nog: je moet voorkomen dat men binnen je bedrijf weet dat je zo denkt. Dit is de beruchte "Ja maar hij..." redenatie. Zijn veel mensen alergisch voor.
Er is geen wet die vereist dat gelijke functies gelijke lonen krijgen. En wat je collega verdient, gaat jou geen moer aan.
Niet focussen op anderen, zeker niet met HR of management..pointer schreef op woensdag 26 september 2018 @ 20:03:
[...]
Ik denk dat je idd. gelijk hebt.
Formele procedures boven logica.
Denk dat ik dit soort discussies nooit zal winnen....
[...]
Ja, omdát hij een hogere naam heeft. Hierbij is het niet zo dat hij dat naampje krijgt door zijn verantwoordelijkheid, maar andersom.
Bij gesprek met HR bleek verantwoordelijkheid of persoonlijke kunde dan ook geen argument voor het feit dat hij die functie heeft en ik deze.
Als dat wel was had ik het overigens volledig begrepen en had ik deze post nooit gemaakt
Ctrl+k
Ok, dus als ik het goed begrijp begon jij op A1 en hij op B1, jij bent nu gepromoveerd naar B1 alleen jij doet nog steeds 100% hetzelfde werk met dezelfde verantwoordelijkheid etc en jij hebt dus eigenlijk geen recht op een loonsverhoging, volgens HR-directie en jij..pointer schreef op woensdag 26 september 2018 @ 13:51:
[...]
Nu het verantwoordelijkheid gedeelte: op papier / in theorie zijn onze verantwoordelijkheden gelijk. Het zou gelijk moeten zijn. Aldus de directie HR. Echter in de praktijk wordt hij als mijn meerdere gezien. Onterecht dus. Zou niet moeten. Gaf HR directie ook aan. Geloofde mij ook niet. Maar is wel zo in de praktijk. Zeker als we in hetzelfde team werken.
Dus dan kan gezegd worden “hij heeft dus meer verantwoordelijkheid”; in de praktijk misschien, maar voor de HR-directie niet en dit kan dan ook nooit meetellen voor promotiedoelstellingen.
Jij bent nu toch B1 en hij is nu toch C1, dat is toch inherent niet gelijk/identiek?Zijn beloning was bij binnenkomst al beter. Waarom wordt dit bij gelijk wórden niet ook gelijk gemaakt?
Dat is het punt dat ik niet begrijp.
Waarom is de wijze waarop iemand binnenkomst X jaar geleden relevant voor de situatie nu? Waarom móet hij dan altijd voorlopen? We zijn nú toch identiek!
Mwah, stemmen met je voeten is vaak zat nodig. Ga het binnenkort weer doen en heb het ook bij mijn vorige werk gedaan. Niet ivm. Het salaris van collega's maar ivm groei mogelijkheden.Rukapul schreef op woensdag 26 september 2018 @ 14:21:
In grote lijnen eens met de velen hierboven. Er zal altijd enige mate van ongelijkheid zijn. Als je een klein beetje uitzoomt dan zie je dat in dit geval het eigenlijk nergens om gaat: maximaal een jaar verschil in carrierepad om een verklaarbare reden.
Focussen op dergelijk klein bier doet je carriere over het algemeen geen goed.
Ik ken overigens ook wel andere voorbeelden waar de verschillen wat groter waren die uiteindelijk wel recht zijn getrokken. Denk aan een medewerker die slecht onderhandelt bij binnenkomst, na enige tijd de enorme verschillen ziet en overweegt te vertrekken, waarna werkgever met forse salarisverhogingen en promoties komt. Werkgevers houden niet van zeikerds, maar behouden wel graag hun goede personeel.
Google Pixel 7 Macbook Pro 2023 16" Apple iPhone 14 Samsung Galaxy S23 Hogwarts Legacy Samsung Galaxy Z Fold4 LG G2 OLED evo Gallery Edition Nintendo Switch Lite
Tweakers is samen met
Hardware Info,
AutoTrack,
Gaspedaal.nl,
Nationale Vacaturebank,
Intermediair en
Independer
onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2023
•
Hosting door True
Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.
Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.
Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.
Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details
Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details
Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.
Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details