Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Advies voor 2in1 laptop

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• roysonny112
  • Registratie: augustus 2016
  • Laatst online: 01:54
Goedendag,

Ik ben opzoek naar een laptop die ik zowel aan tafel als op de bank kan gebruiken.

Tegenwoordig zijn er van die 2in1 laptops (o.a. van Lenovo) en zijn er tablets met een toetsenbord wat je eraan kunt klikken. Zoals de surface book Pro van Microsoft en de Samsung Tablet.

Ik ben er zelf nog niet helemaal uit wat te doen. Kan ik beter wachten tot nieuwe aankondigingen (en mogelijke prijsverlagingen van goede 1 jaar oude laptops)?

Ik zie ook verschillende laptops die je 'dubbels kunt vouwen'. Dan zit het toetsenbord achterop. Lijkt me ergens ideaal. Maar beschadigd het toetsenbord hier niet heel erg mee vraag ik me af...

Mijn voorkeur gaat voorlopig uit naar de Microsoft Surface Pro met een i5 en 128gb of 256 gb. Waarom... Windows OS. In mijn budget. Goede ervaringen en degelijke kwaliteit. Met een mogelijke aankondiging van de volgende Surface op 2 oktober wacht ik dat mogelijk af en zie wat er dan nog kan veranderen aan de prijs.

Ik ben benieuwd naar jullie tips/ervaringen etc :)

Wat ga je met je laptop doen?
Voornamelijk schoolwerk / internetten / misschien simpele games zoals FM (indien dit mogelijk is). Liefst Windows als OS.

Wat is je budget?
Maximaal 1000 euro.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Mee te nemen niet veel. Ik vind het alleen wel praktisch om zowel aan tafel te zitten als onderuit op de bank. Maar een goede accu is wel erg prettig.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Niet bepaald een voorkeurmerk. Ik heb vroeger een Acer laptop gehad en dat vond ik 3x niks. Maar tijden kunnen veranderen natuurlijk.

Alle reacties

• ochhanz
  • Registratie: augustus 2017
  • Niet online
Hoi,

Er zijn mijn mening 2 soorten 2-1 windows laptops:

Convertibles (toetsenbord/scherm kun je 360 graden draaien): net als een normale laptop goed op schoot en sommigen zijn ook makkelijk te upgraden/reparen. Ook ben ik van mijn mening dat ze wat steviger gebouwd zijn dan detachables/tablets (zie hieronder). Nadeel is dat ze vaak zwaar zijn om als tablet te gebruiken, vooral de 15 en 17 inch modellen. Er zijn echter wel convertibles van maar ietsjes zwaarder dan 1 kilo op de markt, en waarschijnlijk zullen er in de toekomst meer lichte modellen volgen.
Heb zelf een 15 inch convertible waarvan ik het touchscreen regelmatig gebruik (met name voor notities of schetsen) maar ik gebruik 'm niet vaak in tablet mode omdat die daarvoor met 2 kilo te lomp is.

Detachables (windows tablet met afneembaar toetsenboord, bijv Surface Pro): vaak een stuk lichter dan convertible laptops, misschien nog een beetje lomp als tablet maar is wel te doen. Meesten hiervan zijn rond de 12.5 inch met 3:2 schermen en best wat hebben pen ondersteuning. Nadeel is dat je vaak meer betaald voor de premium form factor, je ze (bijna) niet kan krijgen met workstation of gaming laptop achtige performance (op zich ook wel logisch maar zeg het toch :p) en dat ze of niet of erg moeilijk upgradebaar/te reparen zijn. Ook zijn ze op schoot soms minder prettig om mee te werken, behalve detachables met een vast/stevig toetsenbord (bijv Surface Book).

Wat wil je liever en welke schermgrootte?
- Wil je een windows laptop met touchscreen die je vaak als tablet gaat gebruiken of erg licht is voor een windows laptop? Detachable / Surface Pro-achtig.
- Wil je een windows laptop met touchscreen die je ook vaak op schoot wil gebruiken en af toe als tablet? Convertible 13 inch of kleiner.
- Wil je een windows laptop met touchscreen die niet als tablet gaat gebruiken maar wel wilt omklappen (bijv voor film kijken oid)? Convertible.

Football Manager ziet er niet zo zwaar uit trouwens, dus volgens mij kun je dat prima op Surface Pro en Surface Pro clones (bijv Asus of Acer) draaien.

• roysonny112
  • Registratie: augustus 2016
  • Laatst online: 01:54
Ik heb inderdaad naar beide zitten kijken. Zowel de convertibles als de detachables. Beide hebben hun voordelen (en nadelen) dus ik twijfel heel erg tussen beide.

Ik denk wel dat ik de tabletfunctie wel regelmatig wil gebruiken.

De Surface Pro lijkt me daarom ook ideaal. Enkel zijn deze apparaten al enige tijd oud. Dus ben ook benieuwd of er vergelijkbare apparaten zijn met mogelijk verbeterde hardware...

Schermgrootte is gemiddeld.

[Voor 3% gewijzigd door roysonny112 op 25-09-2018 18:51]

• ochhanz
  • Registratie: augustus 2017
  • Niet online
roysonny112 schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 18:50:
Ik heb inderdaad naar beide zitten kijken. Zowel de convertibles als de detachables. Beide hebben hun voordelen (en nadelen) dus ik twijfel heel erg tussen beide.

Ik denk wel dat ik de tabletfunctie wel regelmatig wil gebruiken.

De Surface Pro lijkt me daarom ook ideaal. Enkel zijn deze apparaten al enige tijd oud. Dus ben ook benieuwd of er vergelijkbare apparaten zijn met mogelijk verbeterde hardware...

Schermgrootte is gemiddeld.
, je zou het eigenlijk even in een winkel moeten uitproberen, vooral het tekenen met een pennetje en de verschillende form factors / gewicht. Sommigen mensen zweren bij een digitizer (/pen-ondersteuning) voor aantekeningen en dergelijk. En er zijn ook mensen die het nauwelijks of nooit gebruiken.

Surface Pro 2017 heeft trouwens een goede batterij (de versies daarvoor hebben een matige tot slechte batterijduur). Misschien dat zodra Microsoft het nieuwe model (/nieuwere cpu) heeft uitgebracht je een aanbiedingspakket kan vinden waar ook gelijk het toetsenboordje en/of de pen erbij zit.
Verder hebben zo'n beetje alle grote Oems (HP, Dell, Asus etc) ook hun eigen variant op Surface Pro, misschien ook een idee om die in de gate te houden (betreft aanbiedingen of nieuwe modellen).

• AntiSocial
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 31-05 11:27
fyi; 2 oktober is er een Microsoft event waar mogelijke refresh van de Surface's wordt verwacht.

Edit: ik zie dat ik tijdens het werken op vrijdagavond beter moet lezen enzo. Dus mijn falen is hier vastgelegd voor eeuwig. _/-\o_

[Voor 43% gewijzigd door AntiSocial op 28-09-2018 21:28]

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True