Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• ByzLyz
  • Registratie: februari 2018
  • Laatst online: 09-06 00:20
Hi Tweakers!

Ik ben een 22-jarige hbo-student bedrijfskundige informatica en zit met een 'dilemma'. Ik zit in het derde studiejaar en loop momenteel stage. Ik moet nog 1,5 jaar voordat ik ben afgestudeerd, maar het komt wel steeds dichterbij. Naar aanleiding daarvan ben ik mij ook rustig aan het oriënteren op het vervolg hier op: ofwel doorstuderen, ofwel gaan werken.

Ik zou aan de ene kant graag willen doorstuderen. Mijn huidige studie gaat me vrij gemakkelijk af. Ik besteed er relatief veel tijd aan, maar ik sta ook gemiddeld een 8 op mijn cijferlijst. Een universitaire master lijkt me een leuke uitdaging, maar ben aan de andere kant bang dat het me niet gaat lukken. Zijn er misschien mensen die mij iets kunnen vertellen over de overgang van hbo bachelor naar een wo master?

Ik heb overigens al over verschillende masters gelezen op het internet. ICT in Business (Universiteit Leiden), Business Informatics (Universiteit Utrecht) en Business Information Management (Erasmus Universiteit Rotterdam) spreken mij daarbij het meeste aan. Wellicht dat er mensen zijn die hier iets over willen vertellen?