Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Telenet digibox starten via netwerk

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• coxfrederic
  • Registratie: september 2018
  • Laatst online: 17-06-2019
Hallo,

Ik ben bezig met de automatisatie van mijn woning via Apple HomeKit (i.c.m. Homebridge en een RBPi3).
Ik kan hiermee o.a. mijn TV aanzetten door deze in te stellen met een vast IP-adres.

Graag zou ik met dezelfde scene ook de digibox van Telenet willen aanzetten maar hierover vind ik geen info.
Is zoiets mogelijk volgens jullie? Iemand die ervaring heeft hiermee en weet hoe?

Concreet komt het neer dat de digibox een vast IP toegewezen moet krijgen en een bepaald signaal/commando moet kunnen ontvangen via het netwerk op dat vast IP.

Beste antwoord (via coxfrederic op 26-09-2018 10:12)

• ijske
  • Registratie: juli 2004
  • Nu online
digibox intern vast ip geven is niet echt mogelijk (tenzij met een hele hoop omwegen , waar ik niet kundig genoeg voor ben)

volgens mij reageert hij ook gewoon niet lan dingen (zoals een pc kan reageren op wake-on-lan)

enige mogelijkheid is HDMI CEC volgens mij , maar ik dacht dat een digibox niet automatisch mee aangaat met je tv
dan zou ik eerder denken naar je digibox nooit in slaap laten gaan, dan moet ie ook niet wakker worden
qua stroomkosten scheelt dat volgens mij toch 2x niks

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• ijske
  • Registratie: juli 2004
  • Nu online
digibox intern vast ip geven is niet echt mogelijk (tenzij met een hele hoop omwegen , waar ik niet kundig genoeg voor ben)

volgens mij reageert hij ook gewoon niet lan dingen (zoals een pc kan reageren op wake-on-lan)

enige mogelijkheid is HDMI CEC volgens mij , maar ik dacht dat een digibox niet automatisch mee aangaat met je tv
dan zou ik eerder denken naar je digibox nooit in slaap laten gaan, dan moet ie ook niet wakker worden

• coxfrederic
  • Registratie: september 2018
  • Laatst online: 17-06-2019
ijske schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 18:10:
Dat lijkt me dan inderdaad de beste optie, thanks

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True