Toon posts:

Werkt Honeywell Lyric T6 op wifi 5 Ghz ?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• EdwinBk
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23-03 15:54
Mijn vraag:
Werkt Honeywell Lyric T6 op wifi 5 Ghz ?
Afgelopen week is mijn Ziggo router vervangen door een nieuw model. ( Connectbox Arris TG2492LG)
Hierdoor moest ik mijn T6 opnieuw contact laten maken met mijn Wifi.
Dit lukte niet.
Ziggo monteur zei dat de router op 5 ghz werkte op korte afstanden van de router en verder weg op 2.4 ghz.
Hierdoor zou er een hoger snelheid van mijn wifi gehaald kunnen worden.
Is het mogelijk dat ik nu de T6 niet meer op mijn wifi aan kan sluiten ?
Hoor graag of iemand hier al mee te maken heeft gehad en mogelijke oplossing.

Alle reacties

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
@EdwinBk Zie je met de Honeywell Lyric T6 5GHz-netwerken?
Zo ja: Ja, dan moet hij op 5GHz werken.
Zo niet: Nee, dan zul je een 2.4GHz netwerk moeten kiezen.

Begrijp ik goed (je verhaal is enigszins warrig) dat de Ziggo-monteur geen 2.4GHz-netwerk meer online gebracht heeft? Dat zou namelijk op zich vreemd zijn, aangezien die prima samen te gebruiken zijn.

Log anders zelf even in op de admin-webconsole van de Connectbox. In de handleiding vind je hoe dat werkt. Bij de WiFi kun je, als het goed is, per type netwerk (2.4GHz en 5GHz) kiezen of deze ingeschakeld moet zijn of niet. Geef ze wel beiden een andere SSID (bijvoorbeeld netwerk24 en netwerk5).

Helaas specificeert Honeywell zelf niet welk type netwerken zij ondersteunen. Beetje duf. Misschien reden voor een vraag c.q. klacht wat feedback bij de helpdesk van die toko ;)

[Voor 12% gewijzigd door Room42 op 24-09-2018 21:21]

Blokkeert alle ads en trackers met:
- uBlock Origin
- uMatrix
- en Pi-Hole voor de rest van het netwerk.

• EdwinBk
Hallo Evanescent, wat ik begreep van de monteur is dat de Connectbox Arris TG2492LG op beide 2.4 en 5 ghz werkte. Maar dat de 2.4 gebruikt werd als ik in de tuin zat (afstand is groter) Dan werkt het 5 ghz signaal niet of minder en schakeld de box automatisch terug naar 2.4 ghz.
Ik ben niet meer zo goed op de hoogte van de huidige technieken, wordt ook al een dagje ouder.
Anders zal ik de vraag wel bij Ziggo of Honeywell neerleggen.
Zag net trouwens wel dat er op tweakers ook een topic over de Connectbox Arris bestaat.
Zal deze ook door gaan nemen.

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09-06 15:57
Hoi,

Ik keek net even in mijn router en zie dat mijn Lyric T6 via 2.4 GHz verbonden is. Aangezien mijn router band steering doet (dat houdt in dat de router forceert apparaten te verbinden met 5 GHz mits ze dat kunnen) ga ik er vanuit dat de Lyric alleen via 2.4 GHz kan verbinden.

Maar je Ziggo modem/router zou standaard zowel een 2.4 als 5 GHZ signaal moeten uitzenden (wat Evanescent zegt dus).

Even inloggen op de Connect Box lijkt me inderdaad handig om even te kijken welk netwerk en wachtwoord je moet hebben. Voor hulp kan je hier kijken: https://www.ziggo.nl/klantenservice/wifi/modem/connect-box/

NB: Wat de monteur bedoelt is dat de 5 GHz doordat het een hogere frequentie is, niet zo'n groot bereik heeft als 2,4 GHz. Dus op een grotere afstand zou je dan automatisch de 2,4 GHz verbinding moeten oppakken.

Edit: Als alles goed lijkt te staan, kan een reset soms ook wel helpen.

[Voor 4% gewijzigd door MaSw85 op 24-09-2018 22:06]

Komoot

• EdwinBk
Goedemorgen, zal als ik weer thuis ben dit gaan proberen.
Het is me al iets duidelijker geworden. Wordt vervolgd.

• HaeMKa
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18-11-2022
In de handleiding van de Honeywell Lyric T6 staat het volgende.

Verbinden met een Wi-Fi® netwerk

Voordat u verder gaat, moet u: • Zorg ervoor dat uw WiFi-thuisnetwerk veilig is en is ingesteld op 2,4 GHz. • Een bericht hebben van uw Wi-Fi thuisnetwerknaam en wachtwoord. • Wi-Fi van uw smartphone of tablet inschakelen.

Maw werkt dus ALLEEN op 2,4 GHz.. 😁

Panasonic TX-l47WT50 - ONKYO TX-NR525 - Humax5200C - Harmony Touch + Hub - Connectbox (Compal CH7465LG)

• EdwinBk
Was ik al bang voor.
Hoop dat ik het kastje ook alleen op 2.4 ggz kan zetten.

• copykat
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:58

copykat

Good copy isn't bad

HaeMKa schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 14:54:
In de handleiding van de Honeywell Lyric T6 staat het volgende.

Verbinden met een Wi-Fi® netwerk

Voordat u verder gaat, moet u: • Zorg ervoor dat uw WiFi-thuisnetwerk veilig is en is ingesteld op 2,4 GHz. • Een bericht hebben van uw Wi-Fi thuisnetwerknaam en wachtwoord. • Wi-Fi van uw smartphone of tablet inschakelen.

Maw werkt dus ALLEEN op 2,4 GHz.. 😁
even een bump.

ik denk er over om een t6 aan te schaffen maar ik snap de plek niet geheel waar de WiFI is gepakt.
je hebt de themostaat module en de schakelmodule bij de ketel met een 230VAC aansluiting.
ik begrijp hieruit dat de thermostaat gevoed word door de CV module via de oude 2draads schakeldraden en er ook nog een schakel signaal over de zelfde draden heen gaat?

Dan is de devicewifi vermoedelijk in de woonkamer.
en ik lees hier dat een auto 5Ghz en 2.4Ghz WiFi met zelfde idnummer (homewifi) zoals bijna alle routers nu werken de Honeywell Lyric T6 gewoon niet verbind?
Hmm. een oude smartphone met enkel 2.4Ghz Wifi onboard krijgt gewoon contact met 2.4Ghz. zelfde met je laptop.
Volgens mij werkt de modulerende verbinding gewoon doordat je 5 en 2.4Ghz met je mac adres pakt
Router herkent je macadres en geeft op beide zelfde ipadres af maar je device bepaald de frequentie waarop gekoppeld word.
Ergo de Lyric zo gewoon moeten werken.
Denk eerder dat in OP zn 2.4ghz uit stond.

ik lees veel problemen met Wifi verbindingsproblemen dit heeft toch geen invloed op de werking van de thermostaat als slimme schakelaar? Alleen op je smartphone bedienings app. En heeft dit invloed op de geofencing functie?
Hoe werkt die eigenlijk? op Wifi bereik van je router?

En die Geofencing werkt die met optellen van gebruikers:
Zeg ik installeer op 4 apparaten de app, stel in 10m van huis gaat de "van huis modes" dan pas na de vierde persoon die het pand verlaat aan? (mits ze hun mobiel meenemen natuurlijk en aan staat..)
Ik neem ook aan dat als je je mobiel thuis uitschakelt dit niet gezien word als "ik verlaat mijn huis".

de bezuiniging in energie/gas moet natuurlijk komen uit de "vergeten"momenten die je nu hebt met een "domme thermostaat" dus dan moet de "slimheid" wel werken. en liefst betrouwbaar want ik ga er vanuit dat ik niet de hele tijd zit in te loggen met mn app om te zien hoe hoog de temperatuur ingesteld staat.

Kennis en Wijsheid zijn relatief, gevormd door perceptie& invloed van anderen, Ik wens je veel wijsheid toe bij het toepassen van je kennis.

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee