HaeMKa schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 14:54:
In de handleiding van de Honeywell Lyric T6 staat het volgende.
Verbinden met een Wi-Fi® netwerk
Voordat u verder gaat, moet u: • Zorg ervoor dat uw WiFi-thuisnetwerk veilig is en is
ingesteld op 2,4 GHz. • Een bericht hebben van uw Wi-Fi thuisnetwerknaam en wachtwoord. • Wi-Fi van uw smartphone of tablet inschakelen.
Maw werkt dus ALLEEN op 2,4 GHz.. 😁
even een bump.
ik denk er over om een t6 aan te schaffen maar ik snap de plek niet geheel waar de WiFI is gepakt.
je hebt de themostaat module en de schakelmodule bij de ketel met een 230VAC aansluiting.
ik begrijp hieruit dat de thermostaat gevoed word door de CV module via de oude 2draads schakeldraden en er ook nog een schakel signaal over de zelfde draden heen gaat?
Dan is de devicewifi vermoedelijk in de woonkamer.
en ik lees hier dat een auto 5Ghz en 2.4Ghz WiFi met zelfde idnummer (homewifi) zoals bijna alle routers nu werken de Honeywell Lyric T6 gewoon niet verbind?
Hmm. een oude smartphone met enkel 2.4Ghz Wifi onboard krijgt gewoon contact met 2.4Ghz. zelfde met je laptop.
Volgens mij werkt de modulerende verbinding gewoon doordat je 5 en 2.4Ghz met je mac adres pakt
Router herkent je macadres en geeft op beide zelfde ipadres af maar je device bepaald de frequentie waarop gekoppeld word.
Ergo de Lyric zo gewoon moeten werken.
Denk eerder dat in OP zn 2.4ghz uit stond.
ik lees veel problemen met Wifi verbindingsproblemen dit heeft toch geen invloed op de werking van de thermostaat als slimme schakelaar? Alleen op je smartphone bedienings app. En heeft dit invloed op de geofencing functie?
Hoe werkt die eigenlijk? op Wifi bereik van je router?
En die Geofencing werkt die met optellen van gebruikers:
Zeg ik installeer op 4 apparaten de app, stel in 10m van huis gaat de "van huis modes" dan pas na de vierde persoon die het pand verlaat aan? (mits ze hun mobiel meenemen natuurlijk en aan staat..)
Ik neem ook aan dat als je je mobiel thuis uitschakelt dit niet gezien word als "ik verlaat mijn huis".
de bezuiniging in energie/gas moet natuurlijk komen uit de "vergeten"momenten die je nu hebt met een "domme thermostaat" dus dan moet de "slimheid" wel werken. en liefst betrouwbaar want ik ga er vanuit dat ik niet de hele tijd zit in te loggen met mn app om te zien hoe hoog de temperatuur ingesteld staat.
Kennis en Wijsheid zijn relatief, gevormd door perceptie& invloed van anderen, Ik wens je veel wijsheid toe bij het toepassen van je kennis.