Thunderbolt display verbinden met Dell laptop via HDMI?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benjiken
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13:33
Hey Tweakers,

Mijn vriendin had bij haar thuis nog een Apple Thunderbolt display staan waar ze niks mee doet.

Mijn idee was om dit als extern scherm te gebruiken voor mijn Dell Latitude E6540 laptop.

Echter weet ik niet hoe de verbinding te maken, en of dit uberhaupt mogelijk is.

Via zo'n kabel kan ik beide wel verbinden, maar signalen gaan van ATD naar laptop, terwijl ik dit omgekeerd zou willen.
https://www.onlinekabelsh...aDXF5H3Vq6ysaAivrEALw_wcB

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:39

nelizmastr

Goed wies kapot

Dat kabeltje gaat geen leuk beeld geven. Op HDMI ga je niet verder komen dan 1920x1200, terwijl het scherm 2560x1440 kan. Dat is huilen. Ook staat bij die kabel specifiek dat het alleen een HDMI In is, dus niet gebruikt kan worden op de HDMI Out van je laptop.

Geen displayport op je Latitude zitten?

[ Voor 25% gewijzigd door nelizmastr op 24-09-2018 21:54 ]

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:13
Het is ook geen minidisplay signaal maar een Thunderbolt Signaal. Je Dell moet een Thunderbolt signaal kunnen versturen. Als die dat niet kan is het ook direct afgelopen zonder adapters te moeten kopen die de prijs niet waard zijn.

Zie ook:
https://www.theguardian.c...derbolt-monitor-with-a-pc

Overigens is dit probleem nu ook ontstaan bij de nieuwe USB aansluitingen. USB-C lijkt op USB-C met Thunderbolt. Maar een Thunderbolt apparaat met een optisch exact dezelfde aansluiting als USB-C werkt toch niet op een USB-C only aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benjiken
Bedankt voor de verduidelijking!

Ga het scherm dan maar verkopen & een normaal scherm met HDMI/DVI aansluiting zoeken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Probub
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:02
Ik heb nog wel een 27 inch scherm staan om te ruilen....
benjiken schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 09:35:
Bedankt voor de verduidelijking!

Ga het scherm dan maar verkopen & een normaal scherm met HDMI/DVI aansluiting zoeken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• benjiken
Probub schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 09:38:
Ik heb nog wel een 27 inch scherm staan om te ruilen....
[...]
Thx, maar ga eerst eens rustig rondzien.
En met het verkopen van die thunderbolt display, heb ik nog redelijk wat keuze qua normale displays ;)
Pagina: 1