Vraag

• Mickeymii
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 27-07-2019
Hallo mensen,

Een aantal maanden geleden ben ik verhuisd en heb ik dus ook een nieuwe router etc. gekregen (Tele2, MediaAccess tg789bvn). Ik kwam er achter dat ik niet online kon gamen op mijn Nintendo Switch omdat het NAT type D was. Ik heb toen na veel gepruts het NAT type naar B kunnen brengen. Dit was echter een draadloze verbinding, waarmee ik nog regelmatig stabiliteit problemen had. Nu heb ik de Switch dus aangesloten op de kabel, maar heb ik weer NAT type D. Het is me gelukt om een nieuwe static IP-adress te maken en ik kan ook verbinden, maar nog steeds type D. Wat mis ik hier?

Alvast bedankt!

Alle reacties

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:10
Poorten wel goed open gezet/ geforward?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-05 21:04

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Portforwards?

Neem aan dat je WiFi nog steeds type B is? Dan is het niet meer/minder dan je rules uit je modem/router te "reverse engineeren" naar je wired IP.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Mickeymii
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 27-07-2019
Ja de wifi is nog wel type B. Ik heb idd geprobeerd alles te vergelijken met de wifi verbinding, maar alles lijkt te kloppen. Voor zover ik weet heb ik de vorige keer via de wifi niks aan portforwarding gedaan.

Ik heb dit geprobeerd met port forwarding:
https://www.reddit.com/r/...actual_range_of_ports_to/
https://en-americas-suppo...a-nintendo-switch-console

bij port range 4500-65355 krijg ik geen internetverbinding meer met de switch
bij port range 1-65355 krijg ik de melding: The port configuration of the game or application conflicts with an already assigned game & application. Assigning this game or application is not possible

Ik heb hier absoluut geen verstand van. Ik heb dus ook geen idee wat ik in moet vullen bij "translate to...", "trigger protocol" en "trigger port".

UPDATE:
Het port forwarden lijkt te zijn gelukt via deze tip: https://forums.whirlpool.net.au/archive/2111924
Ik heb nog steeds internet verbinding, maar nog steeds geen verschil in NAT type.

[Voor 75% gewijzigd door Mickeymii op 24-09-2018 23:00]

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee