Toon posts:

Modem verplaatsen naar woonkamer ISRA2 punt.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• bvink90
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 24-09-2018
Beste forumleden,

Binnenkort ga ik verhuizen naar een nieuwbouw woning en daarvoor heb ik al ADSL aangevraagd. Het liefst wil ik dat het modem in de woonkamer komt te staan. Voor diverse redenen waaronder voor betere WIFI + het scheelt mij ook een switch.

De situatie is als volgt:
- Ik heb een ISRA2 punt (hoofdaansluiting) zitten in de meterkast
- Ik heb een 1 UTP wallout aansluiting in de woonkamer zitten
- Er hangt een losse utp kabel in de meterkast. Deze gaat hoogstwaarschijnlijk naar de wallout woonkamer.

Zover ik weet sluit je de ene zijde van de telefoonkabel aan in het ISRA2 punt en de andere zijde in het modem. Maar is er ook een manier dat ik het modem gewoon in de woonkamer kan plaatsen? Ik vermoed van niet want dan heb ik geen idee waar ik de telefoonkabel kan aansluiten. In dat geval wordt het gewoon een switch in de woonkamer plaatsen. Maar mocht het toch mogelijk zijn dan hoor ik het graag.

Met vriendelijke groet,

Berry

Alle reacties

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 08-06 11:33
euh, nouja... mogelijk... ik denk dat je theoretisch wel een aderpaar van de netwerkkabel zou kunnen "misbruiken" door hier het telefoonsignaal op te zetten.

Aan te raden is het uiteraard verre van. Je wilt je modem altijd zo dicht mogelijk bij het ISRA punt hebben, om verliezen op het ADSL-signaal te minimaliseren. Een accesspoint in je woonkamer plaatsen is idd de geëigende oplossing voor deze situatie.

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 01-06 11:53
Je kan de utp gebruiken. Dan moet je de wit/blauwe en blauwe draad gebruiken. Dan kan je zo de rj11 van je modem in de outled klikken en zou het moeten werken.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee