Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Nieuwe case

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• invine
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 19-06 22:02
Ik zoek een?
ik heb mijn huidige computerkast nou al zo'n 6 jaar en was hem een paar jaar geleden al beu, dus tijd voor een nieuwe!

Wat is je budget?
rond de 100 euro

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik wil perse een fractal design case. Ik twijfel tussen de define r5, define r6 of de define C.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik wil graag een mooie kast die zo stil mogelijk is, als hij geluid maakt onder load is dat niet erg dan heb ik vaak toch een headset op.

De reden dat ik dit topic open is eigenlijk de vraag wat het verschil is tussen de 3 kasten. Qua prijs ontlopen ze elkaar niet enorm.
De kast die ik nu heb (de antec three hundred) is eigenlijk prima en doet precies wat ik wil, maar hij is lelijk en het mag wel wat kleiner. De define r5 en r6 zijn allebei een klein beetje groter en dat is eigenlijk niet wat ik wil. De define C is een stukje kleiner en dat spreekt mij wel aan.

Nu zit er in de r5 en r6 allebei een fan controller ingebouwd, maar ik kan niks vinden of dat ook zo is in de C. Mijn moederbord ondersteund geen PWM fans op de twee voor mijn CPU na en die zijn beide daarvoor in gebruik. Momenteel heb ik een fan controller die ik in één van mijn optical drivers heb en dat werkt prima, maar liever niet.

Mijn vraag is dus vooral zit er in de define C een fan controller en zo niet wat is dan het verschil tussen de r5 en de r6.

Voor allemaal geldt dat ik ze zonder window wil. Mijn hardware is niet zo spannend en ik wil een strakke / semi zakelijke uitstraling van mijn pc zonder poespas

Alle reacties

• Zanamama
  • Registratie: oktober 2017
  • Laatst online: 09-05 23:23
Verschil tussen R5 en R6 is nieuwer model, R6 dan natuurlijk.
Dus moet je kiezen tussen die 2, dan zou ik voor het nieuwere model gaan.

De define C, komt voor zover ik kan zien op de site van Fractal Design zonder controller.

Weet niet waar je huidige PC uit bestaat, maar let vooral even op je koeler hoogte en GPU lengte.

• invine
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 19-06 22:02
Mijn huidige pc is een
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4670K Boxed€ 261,-€ 261,-
1MSI Z87-G41 PC Mate€ 0,-€ 0,-
1EVGA GeForce GTX 970 4GB Superclocked ACX 2.0€ 0,-€ 0,-
1Seagate Desktop HDD ST1000DM003, 1TB€ 56,74€ 56,74
1Scythe Mugen 4 PCGH Edition€ 90,55€ 90,55
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 65,-€ 65,-
1Seasonic M12II 520W€ 83,02€ 83,02
1Samsung 840 Pro 128GB€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 556,31

Dus dat moet in theorie allemaal wel makkelijk passen. Ik ben van plan om voor de Define C te gaan aangezien ik toch geen optische drivers nodig ga hebben of denk te gaan gebruiken en vind een kleinere case wel zo prettig!

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True