Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Telefoondiscounter - raar bedrijf?

Pagina: 1
Acties:
  • 5.396 views

Vraag

• Canon_nl3
  • Registratie: juli 2017
  • Laatst online: 10-03 13:09
Hallo allemaal,

Ik heb even gegoogled op 'telefoondiscounter'. Een familielid heeft daar een refurbished telefoon vandaan, maar hij is binnen 2 maand kapot.

Nu moet hij dus worden opgestuurd, maar dit gaat allemaal al raar. Je mag niet de naam van 'telefoondiscounter' op het pakketje zetten. Ik lees dat hij bij sommige klanten maanden weg is, en allemaal nare berichten ook.

Ook lees ik veel goede berichten, maar weet niet hoe ze hier aan komen.

Ik deed mij voor de gein voor als nieuwe klant, en wilde ze bellen. Hun telefoon nummer staat overal, maar daarop zijn ze niet te bereiken. Via de mail had ik binnen 3 minuten antwoord en hun konden mij wel bellen binnen 2 minuten, ik moest mijn tel nr geven. Hun bellen mij dan anoniem.

Ik gaf voor de gein aan dat ik ze morgen wel terug wilde bellen. Bij navraag op welk nummer dat moest, kon ik ze het best mailen en bellen mij dan weer.

Kortom, dit lijkt mij een gewoon een oplichterszaakje.

Iemand ervaring met die bedrijf? En is het raadzaam om een telefoon naar hun toe te sturen? Als ze geen schade vinden of waterschade moet je zelf extra betalen voor je hem weer terug krijgt.

Zonde, een 2 maand oude iPhone 7 van €400 ofzo.

Alle reacties

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 09:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Tja, en zo zitten ze erbij van jullie geld

En lees even 4.2 uit de algemene voorwaarden; daar staat precies in wat jouw familielid heeft gekocht en weet van het bedrijf inclusief (zeggen ze) een bezoekadres waar je een klacht kan indienen.

Ach, ik was al gestopt met shoppen toen hun SSL-certificaat een gele error gaf...

Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• n3othebest
  • Registratie: januari 2013
  • Nu online
Volgens de twee keurmerken hebben ze ook 2 verschillende telefoonnummers en 2 verschillende BTW nummers. Het kvk nummer is wel gelijk:
https://www.qshops.org/webshop/view/telefoondiscounter-nl
https://www.webshoptrustm...tners/Lid-Details/578?s=1

Je zou die telefoonnummers kunnen proberen.

• KaiseRRuby
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 23:16
MAX3400 schreef op maandag 24 september 2018 @ 17:09:
Tja, en zo zitten ze erbij van jullie geld

En lees even 4.2 uit de algemene voorwaarden; daar staat precies in wat jouw familielid heeft gekocht en weet van het bedrijf inclusief (zeggen ze) een bezoekadres waar je een klacht kan indienen.

Ach, ik was al gestopt met shoppen toen hun SSL-certificaat een gele error gaf...
Dit vind ik behoorlijk stemmingmakend.

Meer dan 1000 ervaringen op Trustpilot, met gemiddeld 4 sterren van de 5. Ik zie ook geen verkeerd SSL certificaat..

Geen enkele ervaring met bedrijf hoor, maar mijn zoeksessie levert nou niet bepaald een slecht beeld op.

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 09:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

KaiseRRuby schreef op maandag 24 september 2018 @ 17:19:
[...]

Yup, dat krijg je als je een adres opgeeft wat volgens Google Maps daar dus eindigt.
Geen enkele ervaring met bedrijf hoor, maar mijn zoeksessie levert nou niet bepaald een slecht beeld op.
Dan heb ik nog wel wat voor je:
https://www.kapitaalopmaa...ndiscounter-nl#zekerheden & https://www.klachtenkompa...56-4571-a41c-c18445e450b3

Oh well, het zal wel aan mij liggen maar met 5 minuten Googlen naar de winkel, komt er zat bovendrijven waar ik mijn persoonlijke vraagtekens bij ze.Niet in de laatste plaats omdat de eigenaar van Telefoondiscounter zijn zaak heeft geprobeerd te financieren via crowdfunding... Nou is crowdfunding geen slechte vorm van kapitaal zoeken voor een goed idee maar niet voor een 13-in-een-dozijn-GSM-shop.

[Voor 6% gewijzigd door MAX3400 op 24-09-2018 17:23]

Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• n3othebest
  • Registratie: januari 2013
  • Nu online
[...]

Meer dan 1000 ervaringen op Trustpilot, met gemiddeld 4 sterren van de 5. Ik zie ook geen verkeerd SSL certificaat..

Dat ze pas bij levering melden of je herroepingsrecht hebt, wat voor service en garantie, wat voor opzegvoorwaarden en wat hun bezoekadres is vind ik wel heel vreemd.

ook zijn bijna alle reviews op trustpilot van mensen met 1 review en lijkt het er op dat ze negatieve review flaggen als geen klant om ze weg te laten halen.

Beide keurmerken zien er ook niet echt goed uit.

[Voor 15% gewijzigd door n3othebest op 24-09-2018 17:26]

• KaiseRRuby
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 23:16
Dan heeft OP nu twee kanten van het verhaal. :)

• FeaR
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 08:28

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

Consumentenelektronica is niet voor mobiele telefoons, daar is "Tablets en Telefoons" voor. Echter gaat dit over een retourprocedure en ervaringen met een winkel waardoor dit beter in Shopping Forum past.

CEA > SF

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• powerboat
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 07:31
[...]

Net even gekeken, maar het certificaat is niet jovel. Lijkt wel of de website op poort 443 draait zonder certificaat. :/

• Foamy
  • Registratie: november 2006
  • Nu online

Foamy

Fulltime prutser

powerboat schreef op maandag 24 september 2018 @ 19:42:
[...]

Net even gekeken, maar het certificaat is niet jovel. Lijkt wel of de website op poort 443 draait zonder certificaat. :/
Certificaat is niks mis mee. Wat je ziet is het gevolg van mixed content: er wordt ook spul via HTTP ingeladen, waardoor de browser niet aangeeft dat de verbinding 100% secure is.

blub

• Brammos85
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 09:06
Om nog wat meer te stoken: Ze hebben dus zowel ING, Heineken, KLM, Vodafone en Volkswagen als klant? Do you mind als ik dát niet geloof van een kleine webshop?

• FooLsKi
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 00:05

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Brammos85 schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 15:05:
Om nog wat meer te stoken: Ze hebben dus zowel ING, Heineken, KLM, Vodafone en Volkswagen als klant? Do you mind als ik dát niet geloof van een kleine webshop?
Vooral grappig dat ze beweren Vodafone als klant te hebben. Alsof die geen directe ingang bij de diverse fabrikanten heeft en haar portfolio inkoopt bij een onbekend webshopje :D

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd!

• Breezers
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 16-03 21:57
Brammos85 schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 15:05:
Ze hebben een ING bankrekening, ze drinken soms Heineken bier, hebben een keertje met KLM city hopper gevlogen, ze bellen met een Vodafone prepaid simkaartje en rijden in een tweedehands VW polo..... klant/partner/leverancier... potato - potatoe, niet zo muggenziften, seems legit, not ? :+

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

• Mimiix
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 23:22

Mimiix

Professioneel Prutser

Breezers schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 15:18:
[...]

Ze hebben een ING bankrekening, ze drinken soms Heineken bier, hebben een keertje met KLM city hopper gevlogen, ze bellen met een Vodafone prepaid simkaartje en rijden in een tweedehands VW polo..... klant/partner/leverancier... potato - potatoe, niet zo muggenziften, seems legit, not ? :+
KLM city hopper != KLM.

Muggenziften!

deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB

• Canon_nl3
  • Registratie: juli 2017
  • Laatst online: 10-03 13:09
Nah, nooit meer wat halen dus!

Ik zit een beetje te stoken via de mail alsof ik wat wil, en dat ik ze wil bellen. Maar dat telefoonnummer 085 303 1492 is gewoon altijd buiten bereik wegens flinke drukte. Ze bellen mij dus wel binnen 2 minuten terug, anoniem. Klinkt allemaal zeer onlogisch.

Je mag op een pakketje die je naar hun stuurt ook geen 'telefoondiscounter' zetten, omdat ze bang zijn dat de postbode je telefoon dan jat. Elke coolblue doos zit meer waarde ik geloof ik, maar goed.

Ik zal Kassa en Opgelicht eens bericht doen. Ik alleen kan je er verder niet zo veel mee.

Die kapotte telefoon van een familie lid zullen ze wel niet repareren denk ik.

[Voor 6% gewijzigd door Canon_nl3 op 25-09-2018 18:53]

• Yorinn
  • Registratie: februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat
Modbreak:Ik zie hier niet echt discussiewaarde in, tevens gaat het al flink offtopic hier. Dit topic gaat dan ook op slot. Eventuele shopreviews mogen via https://tweakers.net/shopreview/ achter worden gelaten.

Don't shoot the messenger. | Tweakers Discord

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True