Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

WIFI Wel verbinding geen internet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Allereerst zal ik even het netwerk uitleggen. Ik heb een ziggo modem in bridge modes staan (100% zeker). En een TP link N900 router. Ik heb de kabel vanuit de 1ste poort naar de routers lan poort aangesloten. De kabel werkt want wij hebben thuis 3 pc's bekabeld die prima werken. Verder hebben we 2 android phones die ook prima werken via 2.4ghz Wifi. Echter heb ik een PS4, een laptop en een windows phone die niet werken op wifi. Ze krijgen wel verbinding maar geen internet toegang.

Wat heb ik al geprobeerd.
- Router en modem opnieuw starten (dit lost het tijdelijk op en na 3 minuten knalt alles er weer uit.
- Router en modem naar fabrieksinstellingen gezet (ziggo modem blijft dan wel in bridge modes, dit gaat op afstand) Ook hierbij werkt het heel eventjes.
- Wireless security verwijdert. WPA2-PSK uitgezet en geen beveiliging. Dit helpt niks. Dit heb ik gecheckt om uit te sluiten dat het niet aan de security ligt.
- DNS servers ingesteld. Ik heb al verschillende primair en secundair DNS servers geprobeerd. Zoals 8.8.8.8 & 8.8.4.4 1.1.1.1 en 0.0.0.0 en nog wat andere.
De laptop en telefoon zijn van de gemeente waar ik werk, maar volgens de gemeente zou ik er gewoon vanuit andere locaties mee moeten kunnen werken. Verder doen ze het op werk ook prima. Daarnaast werkt de PS4 ook niet stabiel via wifi.

Ik kan via de laptop wel pingen naar mijn default gateway 192.168.0.1. Maar ik kan echter niet naar de Ziggo modem pingen. 192.168.178.1. Dit lukt wel met de bekabelde PC. Het lijkt er dus op dat ik via wifi vastloop ergens tussen de router en de ziggo modem.

Heeft iemand enig idee wat ik nog zou kunnen testen/proberen?

Alvast bedankt!

Alle reacties

• Ronker
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 24-06 09:43
krijgen de devices die niet werken de juiste netwerk instellingen mee? Ik zie dat je het over 24 ghz hebt werkt t ook niet op 5ghz?

BTW PS4 werkt beter als je bekabelt :)

[Voor 14% gewijzigd door Ronker op 24-09-2018 16:46]

☻/ Please consider the environment before printing anything
/▌
/ \ <-- This is Bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Ik heb 5ghz uitgezet. Ik gebruik alleen 2.4. De apparaten die 5ghz kunnen heb ik liever op 2.4 ivm bereik. Welke netwerk instellingen bedoel je precies?

• lier
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 17:59

lier

MikroTik nerd

Kan je een ipconfig /all van een werkende en niet-werkende pc hier posten?
Ik heb de kabel vanuit de 1ste poort naar de routers lan poort aangesloten.
Ik neem aan dat je met de "1ste poort" de 1ste poort van het ZIggo modem bedoeld?
En dat je met de "routers lan poort" een LAN poort van je Netgear router bedoeld?

Dit rijmt niet met je opmerking "Ik heb een ziggo modem in bridge modes staan (100% zeker)", helemaal als je het vervolgens over twee private netwerksegmenten hebt (daarvoor heb je twee routers nodig). Controleer nog eens alles goed.

Eerst het probleem, dan de oplossing

lier schreef op maandag 24 september 2018 @ 17:16:

[...]

Ik neem aan dat je met de "1ste poort" de 1ste poort van het ZIggo modem bedoeld?
En dat je met de "routers lan poort" een LAN poort van je Netgear router bedoeld?

Dit rijmt niet met je opmerking "Ik heb een ziggo modem in bridge modes staan (100% zeker)", helemaal als je het vervolgens over twee private netwerksegmenten hebt (daarvoor heb je twee routers nodig). Controleer nog eens alles goed.
Als ik inlog op de ziggo modem door naar 192.168.178.1 te gaan dan staat er letterlijk,Je modem status
Draadloos (Uitgeschakeld)
Internet (Verbonden - bridge modus)
Telefonie (Actief)
Als ik naar mijn router ga 192.168.0.1 (wat geen netgear is maar een tplink N900) dan logt hij gewoon in zoals verwacht.
De kabel gaat vanaf de ziggo modem (tis eigenlijk een router maar hij staat in bridge mode dus werkt als modem) poort nummer 1 (poort 2-4 zijn uitgeschakeld in bridge mode) naar de WAN poort van mijn TPlink router. Zoals het hoort dus. WIFI werkt ook gewoon met andere apparaten. Maar niet met alle, de PS4 staat wireless en geeft dus problemen. Er staat in de woonkamer ook een PC die ik gebruik als multimedia pc. Deze pc kan ook wireless maar heb ik nu bekabeld. Ik was vergeten te melden dat die PC ook problemen geeft via WIFI. Ik switch wel eens tussen de ps4 en de pc met de kabel. Maar in beide gevallen ervaar ik daar problemen. Mobile telefoons doen het echter prima. Ook die van vrienden die wel eens langs komen.

• lier

lier

MikroTik nerd

Welk IP adres krijgt de WAN van je TP-Link?
Is de TP-Link qua firmware helemaal up-to-date?
Wat toont tracert 1.1.1.1 op een niet werkende pc?
Wat toont nslookup www.tweakers.net 1.1.1.1 op een niet werkende pc?

lier schreef op maandag 24 september 2018 @ 17:30:
Welk IP adres krijgt de WAN van je TP-Link?
Wat toont tracert 1.1.1.1 op een niet werkende pc?
Wat toont nslookup www.tweakers.net 1.1.1.1 op een niet werkende pc?
tracert 1.1.1.1 krijgen time-out
nslookup www.tweakers.net: dns request timed out. timeout was 2 seconds

[Voor 4% gewijzigd door j0ppie op 24-09-2018 19:25]

• lier

lier

MikroTik nerd

Haal even je WAN IP adres weg, ik ben overtuigd ;)

Toch nog twee vragen die van belang zijn:
lier schreef op maandag 24 september 2018 @ 17:16:
lier schreef op maandag 24 september 2018 @ 17:30:

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True