Cashback actie samsung s9 mis gelopen door vodafone

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBoef
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:50
Hallo mede tweakers,

Ik zoek advies, maar ik weet niet zeker of ik sterk in mijn schoenen sta of akkoord moet gaan met de 'oplossing' die aangeboden is.

Afgelopen zaterdag (22-09-2018) heb ik telefonisch een jaar abonnement inclusief toestel afgesloten. Dit ging om de Samsung S9. Hier kreeg je t/m 23-09-2018 een cashback op van 100,-. Dit had ik ook met de verkoper besproken en het contract is telefonische met een band opgenomen inclusief datum.

Nou kreeg ik vanmorgen pas mijn nieuwe contract binnen van vodafone met de datum van vandaag. Te laat voor de cashback dus. Nadat ik contact met vodafone had opgenomen bleek er iets fout te zijn gegaan met hun order systeem waardoor de order pas vanmorgen is aangemaakt.

Toen ik hun erop wees dat ik door hun fout niet meer mee kan doen met de cashback actie konden ze na veel overleg en doorverwijzen komen met een deal dat ik 5 euro per maand extra korting zou krijgen. Na wat reken werk komt dit uit op een korting van 60 euro op jaar basis. Een stuk minder dan de 100,- euro cashback. Hier ben ik dan ook niet mee akkoord gegaan.

Na veel overleg zouden ze mij later terug bellen zodat ik tijd kon hebben om hier over na te denken.

Nou vind ik het niet kunnen dat ik door hun fout, waar ik hun zelf op moest wijzen ze komen met een oplossing dat onder de streep een slechtere deal is. Ik heb telefonisch een contract met ze afgesloten waar de datum op de band 22-09-2018 is. En ik wil graag dat ze dat contract inclusief datum na leven of met een vergelijkbare deal komen.

Is dit reëel om te eisen bij hun of moet ik akkoord gaan met een deal van hun uit waar ik onder de streep meer voor betaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaaD
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:47
Je zou kunnen voorleggen dat ze je de 100 euro cashback verwerken als korting in je abonnement.

Daarnaast, is er vastgelegd dat ze hun fout hebben toegegeven? Anders heb je denk ik niet eens een poot om op te staan.

bl44t

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07:51

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

heb ik telefonisch een jaar abonnement inclusief lening (voor een toestel) afgesloten.
Fixed that for you ;)

Als je van plan bent dat abonnement langer dan een jaar aan te houden, dan is het gelijk lucratiever dan de Samsung deal. Wellicht ook het overwegen waard, want het toestel zou met normaal gebruik toch zeker 3 jaar mee moeten kunnen.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Als je de bandopname hebt waarop jij akkoord geeft, lijkt me dat dat je contractdatum is. Dat de order vanmorgen is aangemaakt lijkt me dus irrelevant. Je hebt in principe gewoon recht op de cashback, en het contract wat jou in opgestuurd is foutief.
AllSeeyinEye schreef op maandag 24 september 2018 @ 15:27:
[...]

Fixed that for you ;)

Als je van plan bent dat abonnement langer dan een jaar aan te houden, dan is het gelijk lucratiever dan de Samsung deal. Wellicht ook het overwegen waard, want het toestel zou met normaal gebruik toch zeker 3 jaar mee moeten kunnen.
Maar als je de Samsung deal hebt en 3 jaar het contract, is dat lucratiever dan enkel het contract.

[ Voor 49% gewijzigd door Stoelpoot op 24-09-2018 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBoef
YaaD schreef op maandag 24 september 2018 @ 15:22:
Je zou kunnen voorleggen dat ze je de 100 euro cashback verwerken als korting in je abonnement.
Heb ik geprobeerd maar bij de originele deal hebben ze al de maximale toestelkorting gegeven die hun mogen doorvoeren.
YaaD schreef op maandag 24 september 2018 @ 15:22:
Daarnaast, is er vastgelegd dat ze hun fout hebben toegegeven? Anders heb je denk ik niet eens een poot om op te staan.
Het staat niet vast gelegd, maar ik wordt teruggebeld door een speciale afdeling van hun. En hun fout staat volgens mij gewoon in het contract dat ik telefonisch heb 'ondertekend' waar de bestel datum in genoemd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik neem aan dat je dat contract nodig hebt als bewijs voor de cashbackactie.
Kun je niet gewoon vragen om een nieuwe uitdraai (pdf) met aangepaste datum?

Zelfde probleem had ik onlangs met aanschaf van een camera. De orderdatum was opeens de leveringsdatum geworden waardoor ik net buiten de actieperiode zou vallen. De betreffende winkel heeft toen een nieuw pdf-je voor me gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Stoelpoot schreef op maandag 24 september 2018 @ 15:27:

Maar als je de Samsung deal hebt en 3 jaar het contract, is dat lucratiever dan enkel het contract.
Die vat ik niet. Als de Samsung deal, dan niet €5/maand extra korting. Na drie jaar staat de Samsung deal nog altijd op € 100. Het Vodafone alternatief staat dan op € 180.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBoef
AllSeeyinEye schreef op maandag 24 september 2018 @ 15:27:
[...]

Fixed that for you ;)

Is het nog steeds een lening als je het toestel in 1 keer aflost?
Stoelpoot schreef op maandag 24 september 2018 @ 15:27:
Als je de bandopname hebt waarop jij akkoord geeft, lijkt me dat dat je contractdatum is. Dat de order vanmorgen is aangemaakt lijkt me dus irrelevant. Je hebt in principe gewoon recht op de cashback, en het contract wat jou in opgestuurd is foutief.

[...]

Klopt maar ze konden geen nieuw contract/order voor mij aanmaken met de correcte datum. Toch een 2 jaar abonnement afsluiten zit ik nu over na te denken aangezien het dan wel voordeliger is. Maar ik heb altijd de voorkeur gehad voor jaar contracten en die stil zwijgend laten doorlopen aangezien de abonnementen tegenwoordig jaarlijks aardig verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
AllSeeyinEye schreef op maandag 24 september 2018 @ 15:33:
[...]

Die vat ik niet. Als de Samsung deal, dan niet €5/maand extra korting. Na drie jaar staat de Samsung deal nog altijd op € 100. Het Vodafone alternatief staat dan op € 180.
Ohh, op die manier. Ja, dat zou mogelijk lucratiever kunnen zijn ja. @TheBoef, dat is inderdaad wel een tip om naar te kijken.
TheBoef schreef op maandag 24 september 2018 @ 15:35:
[...]

[...]

Klopt maar ze konden geen nieuw contract/order voor mij aanmaken met de correcte datum. Toch een 2 jaar abonnement afsluiten zit ik nu over na te denken aangezien het dan wel voordeliger is. Maar ik heb altijd de voorkeur gehad voor jaar contracten en die stil zwijgend laten doorlopen aangezien de abonnementen tegenwoordig jaarlijks aardig verschillen.
Ze hoeven ook geen nieuwe order aan te maken. Die order is al telefonisch gemaakt. Ze hoeven enkel een nieuwe order te registreren in hun systeem. Hoe ze dat doen, is niet aan ons en ook geen excuus om intern een foutieve contractdatum aan te houden. Maar dat is ideologisch. Hoe dan ook zou ik de interne audio-opname opvragen, en dan contact op nemen met Samsung om middels de audio-opname de orderdatum aan te tonen. Samsung heeft best een prettige supportafdeling, in mijn ervaring.

[ Voor 55% gewijzigd door Stoelpoot op 24-09-2018 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBoef
Cheesy schreef op maandag 24 september 2018 @ 15:30:
Ik neem aan dat je dat contract nodig hebt als bewijs voor de cashbackactie.
Kun je niet gewoon vragen om een nieuwe uitdraai (pdf) met aangepaste datum?
Helaas was dit niet mogelijk :/
Stoelpoot schreef op maandag 24 september 2018 @ 15:35:
[...]

Ohh, op die manier. Ja, dat zou mogelijk lucratiever kunnen zijn ja. @TheBoef, dat is inderdaad wel een tip om naar te kijken.
Ik denk dat ik nog 1x ga proberen of ze nog ergens iets kunnen aanpassen en anders ga ik waarschijnlijk akkoord met een 2 jaar abonnement om zo toch op die extra korting uit te komen.
Stoelpoot schreef op maandag 24 september 2018 @ 15:35:
Ze hoeven ook geen nieuwe order aan te maken. Die order is al telefonisch gemaakt. Ze hoeven enkel een nieuwe order te registreren in hun systeem. Hoe ze dat doen, is niet aan ons en ook geen excuus om intern een foutieve contractdatum aan te houden. Maar dat is ideologisch. Hoe dan ook zou ik de interne audio-opname opvragen, en dan contact op nemen met Samsung om middels de audio-opname de orderdatum aan te tonen. Samsung heeft best een prettige supportafdeling, in mijn ervaring.
Goeie tip, de audio-opname zal ik voor de zekerheid nog bij ze opvragen!

[ Voor 73% gewijzigd door TheBoef op 24-09-2018 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

TheBoef schreef op maandag 24 september 2018 @ 15:37:

Ik denk dat ik nog 1x ga proberen of ze nog ergens iets kunnen aanpassen en anders ga ik waarschijnlijk akkoord met een 2 jaar abonnement om zo toch op die extra korting uit te komen.
Als de korting gewoon een vaste korting op de abonnementskosten is, hoef je niet naar een 2/meerjaars abonnement te gaan. Laat ze alleen bevestigen dat die korting niet na een jaar komt te vervallen en zorg dat je dat ook zwart op wit krijgt.

Dan kan je na een jaar doen wat je wil met dat abonnement, maar weet je dat als het door loopt, de korting erop blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:48
TheBoef schreef op maandag 24 september 2018 @ 15:35:
Nee, dan is het geen lening. Geen registratie bij het BKR. Zo heeft mijn vrouw ook met korting een iPhone gehaald bij Tmobile. Was goedkoper om het mee te doen met het contract, maar wel met meteen afrekenen.

Lijkt me dat Vodafone je contract gewoon zo kan maken zoals afgesproken dat het wel binnen de periode valt. Sterker nog, je akkoord was nog binnen die periode. Maar goed, dan ben je overgeleverd aan wat Vodafone voor je wil doen en of het kan in het systeem.

[ Voor 16% gewijzigd door Arunia op 24-09-2018 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBoef
AllSeeyinEye schreef op maandag 24 september 2018 @ 15:44:
[...]

Als de korting gewoon een vaste korting op de abonnementskosten is, hoef je niet naar een 2/meerjaars abonnement te gaan. Laat ze alleen bevestigen dat die korting niet na een jaar komt te vervallen en zorg dat je dat ook zwart op wit krijgt.

Dan kan je na een jaar doen wat je wil met dat abonnement, maar weet je dat als het door loopt, de korting erop blijft.
Thanks voor de tip ga ik meenemen in het aankomend gesprek!

Kleine update

Nadat ik eindelijk (zo een 2 uur te laat) werd terug gebeld en mij nog een paar verteld werd dat ze echt niet meer korting konden geven dan die 5 euro. Toch maar akkoord gegaan met die 5 euro extra korting per maand. Onder de voorwaarde dat deze korting gewoon doorliep nadat mijn 1 jaar afgelopen was. Dit ook laten opnemen tijdens de band opnamen. De verkoper kon mij niet zelf een kopie geven van de band opnamen maar als ik de Vodafone klantenservice belde kon die dit wel voor mij regelen.

Na het gesprek dus de klantenservice gebeld en na een kort gesprek vertelde ze mij dat ze de opnamen overeenkomst niet doorsturen.... |:( Deze opnames werden alleen gebruikt tijdens klachten (en interne oefeningen lijkt me?)

Omdat ik morgenochtend pas de order binnen zou krijgen wacht ik af wat daar allemaal opstaat. Maar het lijkt me dat ik als 2de partij van de mondelingen overeenkomst toch gewoon recht heb om deze te krijgen?

[ Voor 46% gewijzigd door TheBoef op 24-09-2018 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommyboy_1908
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08-12-2023
Zoals eerder ook werd aangegeven, de klantenservice van Samsung is de beroerdste ook niet, benader ze eens via bijvoorbeeld de Facebook chat en doe netjes en rustig je verhaal. Grote kans dat ze je probleem begrijpen en met je mee denken.

Bij mij startte er een kortingsactie (Harman Kardon Onyx 4) op de maandag, terwijl ik de vrijdag ervoor mijn telefoon in ontvangst had genomen. Toen heb ik (via de Facebook chat) heel vriendelijk gevraagd of ik mijn telefoon terug moest sturen of dat ze misschien een uitzondering wilden maken, dat was toen geen enkel probleem.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 27535

TheBoef schreef op maandag 24 september 2018 @ 16:03:
[...]

Thanks voor de tip ga ik meenemen in het aankomend gesprek!

Kleine update

Nadat ik eindelijk (zo een 2 uur te laat) werd terug gebeld en mij nog een paar verteld werd dat ze echt niet meer korting konden geven dan die 5 euro. Toch maar akkoord gegaan met die 5 euro extra korting per maand. Onder de voorwaarde dat deze korting gewoon doorliep nadat mijn 1 jaar afgelopen was. Dit ook laten opnemen tijdens de band opnamen. De verkoper kon mij niet zelf een kopie geven van de band opnamen maar als ik de Vodafone klantenservice belde kon die dit wel voor mij regelen.

Na het gesprek dus de klantenservice gebeld en na een kort gesprek vertelde ze mij dat ze de opnamen overeenkomst niet doorsturen.... |:( Deze opnames werden alleen gebruikt tijdens klachten (en interne oefeningen lijkt me?)

Omdat ik morgenochtend pas de order binnen zou krijgen wacht ik af wat daar allemaal opstaat. Maar het lijkt me dat ik als 2de partij van de mondelingen overeenkomst toch gewoon recht heb om deze te krijgen?
Interessant. Onder GDPR inzage vorderen van de gegevens die ze van je hebben incl bandopnames.

Het heeft er nl alle schijn van dat gewoon maar iets gezegd wordt om je af te wimpelen. Als @WebcareVodafone inderdaad opnames maakt en dan weigert die te overleggen dan worden dat interessante boetes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBoef
Anoniem: 27535 schreef op maandag 24 september 2018 @ 21:58:
[...]

Interessant. Onder GDPR inzage vorderen van de gegevens die ze van je hebben incl bandopnames.

Het heeft er nl alle schijn van dat gewoon maar iets gezegd wordt om je af te wimpelen. Als @WebcareVodafone inderdaad opnames maakt en dan weigert die te overleggen dan worden dat interessante boetes.
Ik zal het morgen of overmorgen nogmaals proberen met de melding dat ik de opnamen graag wil onder de GDPR/AVG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

ontbind je de overeenkomst toch. je bent niet tevreden, oa de gemaakte afspraken gaan op dag 1 al mis.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBoef
Hackus schreef op maandag 24 september 2018 @ 22:36:
ontbind je de overeenkomst toch. je bent niet tevreden, oa de gemaakte afspraken gaan op dag 1 al mis.
Normaal nooit problemen met Vodafone, ben al jaren klant zonder problemen. En met die nieuwe deal ben ik wel tevreden zeker omdat de korting na het jaar abonnement gewoon doorloopt. Nu afwachten of dat in het contract staat wat ik morgen binnen krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 738905

TheBoef schreef op maandag 24 september 2018 @ 22:57:
[...]

Normaal nooit problemen met Vodafone, ben al jaren klant zonder problemen. En met die nieuwe deal ben ik wel tevreden zeker omdat de korting na het jaar abonnement gewoon doorloopt. Nu afwachten of dat in het contract staat wat ik morgen binnen krijg.
pak zeker ook de tip mee om contact op te nemen met samsung zelf, dan heb je met wat geluk beide kortingen te pakken O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Hackus schreef op maandag 24 september 2018 @ 22:36:
En dan heeft hij iig nul korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
1) Dit is waarom ik standaard een app op mijn telefoon heb die alle gesprekken opneemt.
2) Ik heb al 2x met vodafone dergelijke problemen gehad, met een glasvezelaansluiting.

Eerst zeiden ze telefonisch dat bij glasvezel het modem in bridge kon. Toen dat op de dag van oplevering toch niet bleek te kunnen }:| kon ik niet meer onder het jaarabbo uit ( :( ) en was hun reactie: "Was u al klant van ons toen u belde? Zo nee, dan hebben we het gesprek niet opgenomen". En "Nee, dat het modem in bridge kan heeft onze helpdesk echt niet gezegd".
Natuurlijk had ik uitgezocht of het voor mij erg belangrijke bridge gebeuren mogelijk was voordat ik klant werd, en mij uitmaken voor leugenaar ( }:| ) is ook een goeie klantvriendelijke zet...
En dat de helpdesk dit leugen vaker heeft verteld werd wel duidelijk o.a. hier op tweakers was ik niet de enige die voor hun glasvezel was gegaan juist omdat bridge mogelijk zou zijn.

2e keer zou ik een half jaar lang korting krijgen op mijn nieuwe alles-in-1 abbo, 6 maanden lang was mij woordelijk beloofd ik had er specifiek naar gevraagd omdat anders overstappen vanaf ziggo niet zou lonen. Bleek ik na tig keer bellen vanwege te hoge facturen die korting maar 1,5 maanden te krijgen, iets met startdatum contract internet die zij echt niet konden aanpassen naar de startdatum all in one waarop de korting geldig was.

Toen en ik echt uit m'n slof geschoten en kon ik uiteindelijk onder mijn contract(en) uit (zoeffff terug naar ziggo). Maar geld terug van de beloofde maar misgelopen korting ho maar.

Vodafone is dus erg onbetrouwbaar cq leugenachtig gebleken met zaken beloven en die zaken ook nakomen en het wel/niet opnemen van gesprekken.

Ik hoop voor je dat ze hun bedrijfsprocessen voor mobiel beter in orde hebben dan voor glas enkele jaren geleden.

Ik zou er in ieder geval helemaal geen woord van geloven en zorgen dat je alles zelf opneemt als je er toch in mee wilt gaan. Of alles zwart op wit zien te krijgen maar zelfs dat hielp bij mij niet met die beloofde 6 maanden korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powerboat
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17:46
Als de deal niet toereikend is, de koop gewoon ontbinden op basis van niet nakomen van de afspraak.

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
powerboat schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 22:38:
Als de deal niet toereikend is, de koop gewoon ontbinden op basis van niet nakomen van de afspraak.
De 100 euro cashback is natuurlijk verlopen ondertussen. De mediamarkt heeft nu wel een leuke actie voor een losse S9: 507 euro t/m 30 sept.

Prijs: €675,-
Prijs na 10% korting: €607,50
Prijs na cashback via Samsung: €507,50

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Sissors schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 21:43:
[...]

En dan heeft hij iig nul korting.
Liever geen 'korting'dan gezeur. Er zijn ook goedkopere goede aanbieders dan Voda.
scheelt je €168,- over 24mnd, zelfde hoeveelheid data en beltegoed. (kortingen niet meegerekend)

https://www.belsimpel.nl/...oestelservice-2100-2-jaar
https://www.belsimpel.nl/...toestelbetaling-23-2-jaar

@TheBoef Al iets gehoord over je geschil ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBoef
Hackus schreef op woensdag 26 september 2018 @ 09:39:
[...]

@TheBoef Al iets gehoord over je geschil ?
Ik ben maandag akkoord gegaan met die 5 euro extra korting die door zou lopen na mijn contract. Het opmaken en doorvoeren van het contract zou 1-2 dagen kunnen duren. Dus ik verwacht vandaag nog een mailtje met een nieuw contract.

Indien ik geen contract vandaag binnen krijg of er staat iets waar ik niet mee akkoord of er mist informatie, zal ik weer contact met Vodafone opnemen.

Het zelf opnemen van gesprekken is helaas niet mogelijk met het toestel dat ik nu gebruik. Ben nog één van de weinige die gebruik maakt van Windows Mobile. Deze samsung s9 zou mijn overstap zijn naar het android kamp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• powerboat
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17:46
TheBoef schreef op woensdag 26 september 2018 @ 10:13:
[...]

Het zelf opnemen van gesprekken is helaas niet mogelijk met het toestel dat ik nu gebruik. Ben nog één van de weinige die gebruik maakt van Windows Mobile. Deze samsung s9 zou mijn overstap zijn naar het android kamp
Ben bang dat dit in volgende android release ook is afgelopen.

• TheBoef
Vanmiddag eindelijk mijn nieuwe contract binnen gekregen. Hier staat alles gelukkig goed in, inclusief dat kortingen gewoon doorlopen na mijn 1 jarig contract.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBoef
Kleine update betreft Samsung Support
Toch ook nog maar contact opgenomen met Samsung Facebook toen ik er achter kwam dat de actie nogmaals is opgezet met als start datum 1 oktober. Precies 1 week geen actie waarin ik mijn orderdatum heb |:(

Die konden mij niet helpen en kreeg 2 standaard antwoorden dat alles in de aangegeven data gekocht en ingevoerd moest worden. En dat hun geen inzichten hadden over acties die verlengt worden.

Helaas maar zoals ze zeggen niet geschoten is altijd mis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17:05

LankHoar

Langharig tuig

Toch nog interessant om even achter die opnames aan te gaan. GDPR is duidelijk. Anders ACM wellicht even inlichten. Voor jou misschien niet niet meer belangrijk, voor genoeg anderen wel :)

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jwlb
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 06-07 09:44
Het kan ook nog profijt geven voor TS, aangezien hij met het bandje kan aantonen wel op tijd besteld te hebben voor de cashback :).
Pagina: 1