Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• mcfisker
  • Registratie: september 2018
  • Laatst online: 26-09-2018
Ik ga een Mac Book Pro 2018 ( https://www.apple.com/nl/...1ghz-6%E2%80%91core-256gb ) kopen. Ik ben op zoek naar een goed losstaand scherm daarbij.

Ik ga hem dagelijks voor werk gebruiken, veel grafische en foto-bewerking. Scherpte is dus belangrijk.

LG heeft samen met Apple schermen ontwikkeld, LG Ultrafine speciaal voor de Mac Book Pro, maar die zijn aardig prijzig. Ze zijn 4K en 5K, 24" en 27" voor resp € 750 en €1400.

Ik ben op zoek naar een goedkoper alternatief 27'' inch scherm met voldoende scherpte, IPS en het liefst met usb-c, maar dat laatste is minder belangrijk dan de scherpte. Ik heb gekeken naar een iiyama ProLite XUB2792QSU-B1 https://www.coolblue.nl/p...rolite-xub2792qsu-b1.html Die ziet er goed uit, maar heeft geen usb-c.

Ik weet dat ik bij CoolBlue allerlei specs kan ingeven en kom ook wel uit op een selectie schermen, maar ben benieuwd naar ervaringen voor werkgebruik en niet gamen (waar veel reviews over gaan).

Heeft iemand ervaring met een bepaald merk en resolutie?

• Pindakaas
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 23-06 12:18
Wat bedoel je precies met scherpte, de resolutie?

Voor foto-bewerking en grafische toepassingen zou je juist een zeer goede kleurweergave moeten hebben. Investeer dus niet alleen in een goede monitor maar ook in een calibratie-tool zodat je jouw monitor goed kan afstellen (elk jaar).

don't mind me

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True