Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• jeorne
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 15:30
Ik zoek een TV
max 55 inch, iets kleiner mag ook. Groter is niet nodig.

Budget is ~800 euro
Budget is in principe rond de 800 euro. Oledschermen zijn toch wel heel erg mooi, en hier en daar lees ik dat bijvoorbeeld een LG C7 voor €1000 - 1100 te krijgen moet zijn. Voor oled ben ik wel bereid dit bedrag wat op te rekken.

gebruik
Meeste gebruik zal casual gamen zijn op een playstation pro (d.w.z. niet online/competitief), gevolgd door films kijken en netflix. De ruimte is goed verduisterbaar. Verder ben ik erg gevoelig voor niet-vloeiende bewegingen, dus ik vermoed dat ik op zoek ben naar een 100 Hz scherm.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb mijn zoektocht tot nu toe gericht op modellen van vorig jaar. Deze beginnen nu op te raken.
  1. Ik goede dingen gehoord over de de Samsung MU7000 serie. De mu7070 is momenteel te krijgen voor 799, maar gezien de recensies van die webwinkel durf ik het eigenlijk niet aan.
  2. De Sony XE8500 serie heb ik een poos geleden in de winkel bekeken, en dat zag er ook goed uit. Die stond toen te koop voor 799, maar is inmiddels uitverkocht. De XE8599 is nog te koop, met een iets hogere list price.
  3. Dezelfde winkel heeft ook nog de XE9005 op voorraad, die ook. Deze is in het verleden verkrijgbaar geweest (?) voor rond de 900€.
Welke vragen heb je hier nog over?
Mijn vragen:
- rondbellen voor goedkopere prijzen dan op de website lijkt getuige het welbekende oled-topic de standaard. Geldt dit ook voor niet-oled tv's? Dwz, is de prijsgeschiedenis van niet-oled tv's een goede afspiegeling van de werkelijke verkoopprijzen?
- Deze modellen zijn (bijna) niet meer te krijgen. Welke nieuwere modellen komen overeen, en is het handig om die nu te kopen, of zijn deze over een half jaar honderden euro's goedkoper?
- hoe schatten jullie de kans in dat er voor rond de 1000/1100 in de nabije toekomst (zeg twee maanden) een Oled te krijgen is? Mag ook bij onze Zuider- en Oosterburen zijn: Duitsland of België in de omgeving van Limburg is goed te doen voor mij.

Alle reacties

• Jorgen
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 20:20
De C7 is al anderhalf jaar heel populair hier op Tweakers en wordt als ik afga op het oledprijzentopic erg veel gekocht. Die moet je momenteel zeker voor € 1200 kunnen krijgen. Je hebt met OLED dan ontegenzeggelijk beter beeld dan welke andere LED-tv dan ook.

De XE9xxx-serie van Sony wordt ook geroemd om zijn beeldkwaliteit. Mocht je toch OLED te duur vinden, dan zou ik voor een tv uit deze serie gaan.

Ik zou dus sowieso even [Zero Tolerance]\[Prijs-discussie] OLED Televisies - deel 2 in de gaten houden voor tips en winkels waar de OLED-prijzen gunstig liggen en voor welke tv's meedoen aan de huidige cashback. De Duitse MediaMarkt komt hier ook vaak voorbij met heel scherpe aanbiedingen.

[Voor 5% gewijzigd door Jorgen op 24-09-2018 14:20]

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True