comp hangt bij zware grafische belasting

Pagina: 1
Acties:

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-08 07:38
mijn pII350 met op moederbord geintegreerde agp videokaart (ati rage pro 2x agp 4mb) blijft hangen als ik een beetje zware grafisch spellen speel (bv counterstrike). het beeld blijft hangen, het geluid ook, niks reageert behalve de resetknop.
dit is natuurlijk erg irritant. dus ik de kast opengesloopt, en gekeken hoe het er van binnen uitzag. nou viel me op dat de chip waarop 3d/agp enzovoort stond wel erg warm werd. dus heb ik er een heatsinkje opgeplakt met een beetje koelpasta.
Dit hielp dus niet. ligt het wel aan de videokaart? heeft er iemand suggesties?
Oh ja ik weet het het is een baggerpc van de aldi maar ik heb hem nou eenmaal dus misschien dat ik er nog mee kan.

Verwijderd

ik heb ook een probleem tijdens CS.
Ik heb dan wel geen onboard kaart, maar het probleem is het zelfde. Na een minuut of 3 blijft geluid en beeld hangen. En inderdaad enkel de resetknop werkt.

Ik heb m'n kast standaard open liggen en zet er dus gewoon een ventilator van 220V op.
No problem, alleen maakt die ventilator wel een typhus herrie.

CBS

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-08 07:38
ik heb de kast weer opengemaakt, dikke 220 v fan richting mobo gezet.. zelfde probleem. Als ik in CS direct3d uizet en op softeware zet blijft hij niet hangen, maar natuurlijk wel kloteresolutie of kloteframerate....

en ook het volgende probleem: ik heb een ping van 500 ms over een 56k6 modem, zelfs als ik inbel bij gamepoint... wat kan hier de oorzaak van zijn?

Verwijderd

Heb je de nieuwste drivers van je videokaartje (kijk evt bij je moederboard website) en laatste DirectX? Dit zijn nl. de voornaamste redenen dat spellen gaan hangen. Te oude drivers, ook van je geluidskaartje etc.