Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrilled
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-08-2024
Goedemiddag :)

Ik heb een vraag over welke eerste stappen je het beste kan zetten als je de wereld van Business Intelligence & Analytics op een serieuze manier in wilt rollen (en dan specifieker; welke opleidingen zijn hiervoor geschikt)..

Members only: Vanwege Google even de tekst tussen tags
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Alle tips, adviezen en insights zijn meer dan welkom! :9

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrostNixon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 26-01 12:22
Ik zoek een opleiding waarbij je op procesmatig niveau leert kijken naar een organisatie en de (soorten) data die het genereert. Wat je daar mee moet/kan doen, hoe te verzamelen, analyseren, en conclusies uit kan trekken / adviezen kan opstellen. Vervolgens verwacht ik een stukje praktische tooling om bovenstaand uit te kunnen voeren en het kan visualiseren in management-rapportages en dergelijke.
Ik doe zelf Econometrie aan de VU en Business Analytics wordt ook wel gezien als het kleine broertje. De focus ligt vooral op wiskunde en het programmeren van wiskundige modellen. Het kan dus erg abstract worden en minder "praktisch". Je moet dus zelf het vermogen ontwikkelen om de abstractie te vertalen naar een "praktische" oplossing.

Vergeet overigens niet dat wanneer je aan een tweede bachelor begint (ongeacht hbo of wo), je instellingscollegegeld moet betalen.

[ Voor 27% gewijzigd door FrostNixon op 24-09-2018 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrilled
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-08-2024
Kosten maken (vooralsnog) niet uit, omdat ik dit via mijn werkgever wil laten lopen. De BA aan de VU lijkt mij al minder geschikt als ik jou zo hoor ;) Bedankt voor je reactie.