Toon posts:

Mijn eerste game PC - Hoe is deze build?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• MissMachine
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 21-10-2018
Hi allemaal,

Mijn laptop staat op het punt om te overlijden. Daarom is het (eindelijk) tijd om over te gaan op mijn eerste pc. Nu moet ik zeggen dat ik zelf 0,0 verstand heb van het bouwen van een PC en daarom heb ik een vriend gevraagd om zijn hulp. Hij heeft met mijn budget de build in dit topic samengesteld. Nu aan jullie de vraag of dit volstaat of dat ik toch nog beter onderdelen kan omwisselen voor iets anders.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Momenteel gebruik ik mijn laptop vooral voor League of Legends, Overwatch en af en toe een game op steam. Verder werk ik regelmatig in Adobe Photoshop & Indesign. Voor veel games gebruik ik mijn PS4 of Nintendo Switch. Mijn PC zal voornamelijk gebruikt worden voor deze games en MMORPG's. Wel is het de bedoeling dat mocht er iets uitkomen wat ik op PC wil spelen de pc dit enigzins bij kan houden.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Aangezien ik een arme student ben die hier een tijd voor gespaard heeft ligt mijn budget rond de 1000 euro. De build van de vriend van me is rond de 1100. Wel heeft mijn vader aangegeven een klein bedrag te willen sponsoren als ik een betere processor aan wil schaffen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Totaal niet. Heb alleen mijn zinnen gezet op de Sharkoon TG5 LED tempered glass case.

Ga je overklokken?
Nee.

Wat verwacht je van ons?[i]
Een conformatie dat de build ok is voor de wensen die ik heb. Of hulp bij het samenstellen van een betere build rond dezelfde prijs. Ik vertrouw de vriend die het heeft samengesteld, maar hoe meer meningen hoe gerustgestelder ik ben. Het is een prijzige aankoop voor me en een groot deel van mijn spaarrekening gaat richting de pc.

Build die is samengesteld door een vriend van me:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 7 1700X Boxed zonder koeler€ 199,-€ 199,-
1Gigabyte Aorus X470 Ultra Gaming€ 136,99€ 136,99
1Gigabyte GeForce GTX 1060 WINDFORCE OC 6G€ 271,15€ 271,15
1Seagate Barracuda, 1TB€ 39,90€ 39,90
1Sharkoon TG5 Glass Blue€ 69,90€ 69,90
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 148,99€ 148,99
1be quiet! Pure Power 10 CM 600W€ 81,25€ 81,25
1Samsung 960 EVO 250GB€ 81,90€ 81,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.029,08

Ik hoop dat er een beetje logica zit in wat ik hier allemaal zeg! Het is de eerste keer dat ik ook maar denk aan het bouwen van een pc en mijn kennis van hardware is pretty much niet bestaand. Bij voorbaat dank! :)

[Voor 40% gewijzigd door MissMachine op 24-09-2018 13:50]

Alle reacties

• SpeedQber
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 29-05 18:44
Zet je lijstje even in de Pricewatch, dat leest wat makkelijker. Daarnaast kan je dat meteen de bestelkosten berekenen.
Heb je al een monitor? Een 1060 6GB is meestal prima voor 1080p60 gaming, al zijn LoL en Overwatch redelijk lichte spellen.
Kan Adobe veel cores gebruiken?
Iets met 'Ultra Gaming' in de naam heeft niet altijd de beste prijs/performance verhouding.

• Jelle Brolnir
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 29-05 19:43
Ik denk dat je ook wel een ssd wilt hebben ? Tevens, randapparatuur ?

Een blockfunctie zou leuk zijn

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 24-05 14:25
Ik zie geen SSD in de lijst, je wil geen PC zonder kopen op dit moment...

Ryzen 7 1700 is de vorige generatie, niet dat het slecht is maar ik zou gewoon een Ryzen 5 2600 kopen dan. Als je niet gaat overclocken dan hoeft het mobo zo duur niet te zijn, kijk eens naar B450 bordjes.

Kijk anders hier ook eens:
reviews: Desktop Best Buy Guide - september 2018
Snel, compact & met SSD... (persoonlijk vind ik die Sharkoon case spuuglelijk)

Win 10 koop je goedkoop op Kinguin.net

[Voor 3% gewijzigd door Inrage op 24-09-2018 11:57]

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 00:00
Waarom een X470 mobo? Beetje overkill. En waarom geen 2700?.
De voeding moet je wel specificieeren met hoeveel watt.
Verder is een SSD een must ;)

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

• XpanD
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:31
Corsair-geheugen zou ik persoonlijk niet doen in combinatie met een eerste-generatie Ryzen, die is nogal gevoelig voor de gebruikte geheugenchips en Corsair gebruikt vaak van alles wat. Het zal wel werken, maar je haalt er misschien niet de volle snelheid uit.

G.Skill maakt een aantal sets die lekker zouden moeten werken, al is dat ook een kwestie van opzoeken en specifieke modelnummers vergelijken. Geen idee of deze situatie ondertussen anders is met de tweede generatie van Ryzen -- misschien ook handig om op te zoeken.

• MissMachine
SpeedQber schreef op maandag 24 september 2018 @ 11:52:
Zet je lijstje even in de Pricewatch, dat leest wat makkelijker. Daarnaast kan je dat meteen de bestelkosten berekenen.
Heb je al een monitor? Een 1060 6GB is meestal prima voor 1080p60 gaming, al zijn LoL en Overwatch redelijk lichte spellen.
Kan Adobe veel cores gebruiken?
Iets met 'Ultra Gaming' in de naam heeft niet altijd de beste prijs/performance verhouding.
Dat is dus hoe mensen lijstjes maken! Zat al te zoeken. :)

Bestelkosten hoeven niet berekend te worden. Alternate zit op een kwartiertje rijden afstand. Dus haal daar tegen die tijd allemaal gewoon een keertje op.

Beeldscherm, toetsenbord, muis en headset heb ik allemaal al. M'n laptop staat momenteel onder m'n bureau weggewerkt :)

Om heel eerlijk te zijn geen flauw idee. Ik heb gisteren pas voor het eerst gehoord dat er verschil zit in hoeveel cores en hoe en wat. Ben echt een complete noob nog als het gaat om de hardware van pc's :X

• MissMachine
Jelle Brolnir schreef op maandag 24 september 2018 @ 11:55:
Ik denk dat je ook wel een ssd wilt hebben ? Tevens, randapparatuur ?
De SSD was ik inderdaad vergeten toe te voegen aan het lijstje. My bad! Randapparatuur heb ik allemaal al :)

• MissMachine
Inrage schreef op maandag 24 september 2018 @ 11:56:
Ik zie geen SSD in de lijst, je wil geen PC zonder kopen op dit moment...

Ryzen 7 1700 is de vorige generatie, niet dat het slecht is maar ik zou gewoon een Ryzen 5 2600 kopen dan. Als je niet gaat overclocken dan hoeft het mobo zo duur niet te zijn, kijk eens naar B450 bordjes.

Kijk anders hier ook eens:
reviews: Desktop Best Buy Guide - september 2018
Snel, compact & met SSD... (persoonlijk vind ik die Sharkoon case spuuglelijk)

Win 10 koop je goedkoop op Kinguin.net
Hij is toegevoegd! Had hem inderdaad over het hoofd gezien :Y

Ik ga eens googlen! Op het moment klinkt het nog als chinees, but I'm willing to learn!

Haha ja smaken verschillen. Ik ben een sucker voor mooie kleurtjes en lampjes.

Ah bedankt voor de tip, totaal niet aan gedacht :)

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 00:07
Welk merk en type monitor heb je? Afhankelijk daarvan kan je misschien beter een RX580 nemen.

600w is teveel en de Pp10 CM is kwalitatief niet geweldig voor die prijs. pricewatch: BitFenix Formula Gold 450W is beter voor minder.

Een NVME ssd voegt niets toe. Kan je beter voor dezelfde prijs een SATA ssd met een 2x zo grote capaciteit nemen.

Eens met de opmerkingen over het moederbord. B450 is the way to go.

• MissMachine
Uszka schreef op maandag 24 september 2018 @ 14:03:
Welk merk en type monitor heb je? Afhankelijk daarvan kan je misschien beter een RX580 nemen.

600w is teveel en de Pp10 CM is kwalitatief niet geweldig voor die prijs. pricewatch: BitFenix Formula Gold 450W is beter voor minder.

Een NVME ssd voegt niets toe. Kan je beter voor dezelfde prijs een SATA ssd met een 2x zo grote capaciteit nemen.

Eens met de opmerkingen over het moederbord. B450 is the way to go.
Oei dat moet ik eens navragen. Heb de monitor als cadeau gekregen en hij hing al aan de muur toen ik thuis kwam. Ik wil zeggen dat het een Asus VS247HR is.

• MissMachine
Iedereen ontzettend bedankt voor de reacties! :)

Veel klinkt nog een beetje als chinees voor me, maar ga het zo allemaal googlen en me wat inlezen en het allemaal voorleggen aan de persoon die helpt met het bouwen!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 00:07
CPU een stapje terug en een upgrade van gpu, hdd en ssd.
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed€ 164,-€ 164,-
1MSI B450-A PRO€ 90,50€ 90,50
1Inno3D GeForce GTX 1070 X2 V4€ 399,-€ 399,-
1Seagate Barracuda, 2TB€ 58,55€ 58,55
1Sharkoon TG5 Glass Blue€ 69,90€ 69,90
1G.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB€ 131,95€ 131,95
1BitFenix Formula Gold 450W€ 62,50€ 62,50
1Crucial MX500 m.2 500GB€ 86,95€ 86,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.063,35
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee