AMD FX 9590

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.S.F
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 15-08-2021
Beste allen,

Ik ben al lange tijd op zoek naar een ander moederbord omdat mijn huidige defect is. Deze is helaas niet leverbaar. Zijn er nog moederbords te koop die aansluiten op mijn componenten?

Asrock 990FX Extreme6
AMD FX 9590 8-core 8x4.7Ghz
Nvidia Geforce GTX980-4GB
240GB SSD
1TB HDD
8GB DDR3
Tp-link TL-WN881ND

Ik zou ook graag een andere voeding kopen aangezien er problemen waren met mijn huidige.

Waar wel rekening mee gehouden moet worden is dat de AMD 9590 erg veel stroom verbruikt wat niet ieder moederbord aan kan.

Met vriendelijke groet,

Maurits

Beste antwoord (via M.S.F op 26-09-2018 10:01)

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 00:13
Aangenomen dat het systeem gebruikt wordt voor gamen kan je beter kijken naar een gebruikte Intel cpu/mobo. V&A aangeboden: Intel Core i5-4670 Boxed met V&A aangeboden: ASRock B85M Pro4 bijvoorbeeld. Is sneller en verbruikt meer dan 60% minder stroom.
Daarmee kan je ook met een veel minder zware voeding toe. Aan pricewatch: BitFenix Formula Gold 450W heb je dan meer dan genoeg en hoge kwaliteit.

[ Voor 22% gewijzigd door Uszka op 24-09-2018 12:40 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-06 13:21

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ik denk dat je op zoek moet naar een AM3+ moederbord. En op basis van de specs, kan je dan zelf verder kijken of alle componenten erop passen?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:30
pricewatch: Gigabyte GA-990FXA-UD5 R5

Dat moederbord zal geschikt moeten zijn voor je CPU. Of hij daadwerkelijk leverbaar is en of al je onderdelen erop passen heb ik niet gecheckt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 00:22
Nee, hij heeft wel iets meer nodig dan zomaar een am3+ bord.
Hij heeft een am3+ bord nodig met een achterlijke vrm, anders kan het die processor niet bijbenen.

Die zijn niet meer nieuw te koop, je zal dus naar 2e hands moeten kijken.
Het enige moederbord in de vraag en aanbod die ik zie die geschikt is is deze:
V&A aangeboden: Asus Crosshair V Formula

@.Maarten Je hebt gelijk, die is ook geschikt.

[ Voor 5% gewijzigd door WEBGAMING op 24-09-2018 11:41 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 00:13
Aangenomen dat het systeem gebruikt wordt voor gamen kan je beter kijken naar een gebruikte Intel cpu/mobo. V&A aangeboden: Intel Core i5-4670 Boxed met V&A aangeboden: ASRock B85M Pro4 bijvoorbeeld. Is sneller en verbruikt meer dan 60% minder stroom.
Daarmee kan je ook met een veel minder zware voeding toe. Aan pricewatch: BitFenix Formula Gold 450W heb je dan meer dan genoeg en hoge kwaliteit.

[ Voor 22% gewijzigd door Uszka op 24-09-2018 12:40 ]

• M.S.F
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 15-08-2021
Bedankt voor de reacties, dan wordt het toch helaas tijd voor mij om zowel mijn cpu als mijn moederbord te vervangen. Vindt het alleen zo zonde om mijn cpu de container in te gooien :(

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:41
M.S.F schreef op woensdag 26 september 2018 @ 10:02:
Bedankt voor de reacties, dan wordt het toch helaas tijd voor mij om zowel mijn cpu als mijn moederbord te vervangen. Vindt het alleen zo zonde om mijn cpu de container in te gooien :(
Misschien kun je die nog voor een appel en een ei verkopen via V&A? Of anders inlijsten en aan de muur hangen, helaas heb je er zelf gewoon vrijwel niks meer aan in deze situatie.
Pagina: 1