Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Nieuwe desktop (geen zelfbouw...of toch wel?)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• martin484
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 10-06 12:42
Ik weet niet of dit de juiste plek is om te vragen maar ik probeer het gewoon :-)

Een systeem zelf bouwen zie ik niet helemaal zitten omdat ik dit simpelweg nog nooit gedaan heb.

Mijn oog is daarom gevallen op een compleet systeem van Dell, de XPS 8930 serie. Een systeem met een i7 processor (8700K), 16gb RAM en een videokaart (GTX 1070 ....of 1080)

Wat wil ik er mee doen?

Werk, internet, mail, gamen (Battlefield, Anno 1800, FarCry 5 etc), Photoshop en ik wil Flightsimulator (Prepar3d of Xplane) weer gaan oppakken. Zeker Flightsim wil ik dan wel in hogere resuloties kunnen spelen.

Wat is mijn vraag nu

Volstaat een GTX 1070 kaart? Of met het oog op de toekomst toch beter voor een GTX 1080 videokaart?

Of is voor hetgeen wat ik er mee wil doen een 1080 overkill? Oja...wel goed denk ik om te vermelden dat ik een UP2716 Dell Beeldscherm heb (2560 x 1440 @ 60Hz)

is zo'n systeem als dit iets? of kan ik toch beter gaan voor zelfbouw (evt met hulp van iemand, of in elkaar laten zetten).

Alle reacties

• Inrage
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 08-06 09:03
101 build a PC guides te vinden op YouTube. Het is echt poepsimpel, gewoon je tijd nemen en niks overhaast willen doen. Of een winkel 50-70€ betalen voor assemblage.

Buiten het feit dat de Dell site erg omslachtig is... ik denk dat je zowiezo een pak duurder uitkomt in vergelijking met zelfbouw. Als je bijvoorbeeld kijkt naar de BBG van Sept dan heb je voor 1600€ een high end build...
reviews: Desktop Best Buy Guide - september 2018

Maar je post is vrij karig kwa info... wat is je budget bijvoorbeeld?
Heb je al benchmarks opgezocht? Je kan er genoeg vinden voor een 1440p resolutie icm met de games die je wil spelen. etc...

• SpeedQber
  • Registratie: april 2017
  • Laatst online: 19-06 21:10
Waar bestaat 'werk' precies uit? Een i7-8700K is meestal niet nodig.

• martin484
SpeedQber schreef op maandag 24 september 2018 @ 11:58:
Waar bestaat 'werk' precies uit? Een i7-8700K is meestal niet nodig.
Werk kan je eigenlijk wel weglaten aangezien ik daar meestal mijn zakelijke laptop voor zal gebruiken.

De i7 heb ik voornamelijk gekozen voor het photoshop maar ook omdat ik al een i7 laptop heb en daar goede ervaringen mee heb.

• martin484
Inrage schreef op maandag 24 september 2018 @ 11:50:
101 build a PC guides te vinden op YouTube. Het is echt poepsimpel, gewoon je tijd nemen en niks overhaast willen doen. Of een winkel 50-70€ betalen voor assemblage.

Buiten het feit dat de Dell site erg omslachtig is... ik denk dat je zowiezo een pak duurder uitkomt in vergelijking met zelfbouw. Als je bijvoorbeeld kijkt naar de BBG van Sept dan heb je voor 1600€ een high end build...
reviews: Desktop Best Buy Guide - september 2018

Maar je post is vrij karig kwa info... wat is je budget bijvoorbeeld?
Heb je al benchmarks opgezocht? Je kan er genoeg vinden voor een 1440p resolutie icm met de games die je wil spelen. etc...
Sorry voor mijn karige info ;-). Mijn budget is max. 1800 euro (dit afgestemd op de Dell computer die ik zag voor 1799 euro). Zie bieden een I7-8700K, 16gb, 512SSD en GTX1080 aan voor dat bedrag.

De BBG van september ziet er mooi uit. Het is inderdaad iets goedkoper maar niet veel goedkoper. Zeker niet als ik gebruik maak van eventuele kortingsacties van Dell.

Ja, ik geloof om eerlijk te zijn ook wel dat het mij wel zou lukken (eventueel met her en der wat vragen of via Youtube) en anders inderdaad ergens in elkaar laten zetten. Wat betreft de omslachtigheid van de Dell site, mee eens...maar anderzijds toch ook wel goede ervaringen met Dell (ik heb al een XPS 13 laptop).
Weet jij zo welke winkels een computer in elkaar voor je zetten?

Nee, dat soort benchmarks heb ik nog niet opgezocht maar ga ik zeker deze week even doen.

[Voor 5% gewijzigd door martin484 op 24-09-2018 12:40]

• -_Frank_-
  • Registratie: augustus 2016
  • Laatst online: 24-02 20:37
Weet jij zo welke winkels een computer in elkaar voor je zetten?

Azerty is een winkel die voor €70 je pc assembleert met een jaar garantie, als je hem in elkaar zou willen laten zetten

• d0nny41
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 19-06 13:52
In de best buy guide wordt een GTX 1080 voor 642 euro aangeraden. Je hebt al een goede GTX 1080 voor 530. Dan bespaar je al 110 euro.

Ik weet niet welke GTX 1080 in de Dell PC zit, maar ik dacht dat je een single fan model krijgt. Die is véél luidruchtiger en wordt een stuk warmer dan bijvoorbeeld een: https://tweakers.net/pric...e-gtx-1080-gaming-8g.html .

Ook wordt er vaak bespaard op voedingen in pre-builds ( geen idee of dell dat ook doet ), wat vervelend kan zijn als je ooit wilt upgraden. Verder heeft de BBG een 1TB SSD, wat de PC duurder maakt.

Ik zou dus gewoon een pre-build nemen en deze laten assembleren. Zodat je de onderdelen kan samenstellen naar jouw wensen, en zodat je in de toekomst betere upgrade mogelijkheden hebt. Je bent dan nog goedkoper uit met betere specificaties.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True