Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[Oppo BDP-103D] Koppelen shares MAC of Synology NAS

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• glenn1975
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 15-05-2020
Beste lezer,

Ik heb een Oppo BDP-103-D Blue Ray speler/streamer,.
De Oppo speler heeft de laatste firmware versie.

Het lukt me niet om shares aan te koppelen van een Mac of Synology NAS.
De speler ziet zowel de Mac als de Synology onder netwerken.
Bij het koppelen van shares van beide apparaten krijg ik een incorrect user and password. De gebruikers die ik gebruik zijn Admin en password zijn echt correct.
Ook heb ik accounts gebruikt zonder wachtwoord, maar ook geen resultaat.

Ook geprobeerd met arcMS, een DNLS tool voor de MAC. Dan krijg ik gelijk access tot mijn shares zonder een account, maar alleen dan ziet de Oppo speller geen movies files zoals mkv of Divx, wel ziet de Oppo speler mp3 of Flac files.
De arcMS is een betaalde versie, dus geen freeware.
De mkv en Divx files zijn niet corrupt. Deze files op een usb disk gezet en aangesloten op de Oppo speler, dan is het gewoon afspelen.

De Oppo ook ge-reset naar default, maar ook geen resultaat.

Wie heeft dit zelfde problem en heeft de oplossing.
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Mvg. Glenn.

Alle reacties

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 23:11

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@glenn1975 welkom op Tweakers.

Om even helemaal volledig te zijn, zou je nog even het type van je MAC en Nas willen geven?

• Ben(V)
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 21:10
De meeste van dit soort spelers ondersteunen enkel smb 1, dus misschien moet je op je Synology Nas even controleren of dat aan staat.

Verder kan het natuurlijk een typefout hier op het forum zijn maar op je Nas is het "admin" en niet "Admin"
In tegenstelling tot Windows is DSM (en ook de mac) hoofdletter gevoelig.

Als je via die tool kijkt dan werk je niet via een netwerk share, maar via de DLNA server.
Wat je dan ziet is afhankelijk van wat er in de indexering staat en welke applicaties je op de Nas gesintalleerd hebt.
Maar als het kan is het verstandiger gewoon via een netwerk share te werken en niet via dat rottige DLNA protocol.

[Voor 34% gewijzigd door Ben(V) op 24-09-2018 11:02]

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• EricDH
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 19:09
Ik gebruik NFS met de Synology om op mijn Oppo speler films af te spelen; werkt als een speer en met een betere doorvoer als SMB.

Zie: https://www.synology.com/...hin_the_local_network_NFS

• Ben(V)
Volgens het manual van de Oppo BDP-103-D ondersteund die alleen smb en doorvoer snelheid voor afspelen van video's is van geen enkel belang.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• EricDH
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 19:09
Ben(V) schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 14:38:
Volgens het manual van de Oppo BDP-103-D ondersteund die alleen smb en doorvoer snelheid voor afspelen van video's is van geen enkel belang.
Ik gebruik nu een Cambridge UXHD (is hetzelfde als een Oppo 203) en vroegâh een Oppo 93 die beiden NFS begrijpen; inderdaad de 103 snapt dit blijkbaar niet.

En anders gewoon DLNA gebruiken een optie, via de mediaserver op de Synology? Ondersteund dacht ik niet alle formaten maar dat kan ik niet verifiëren.

• Ben(V)
Als je gewoon een share kun gebruiken ga je natuurlijk niet zitten prutsen met dat rottige DLN protocol.
Dan ben je weer afhankelijk dat je die player dezelfde DLNA profiles als de Nas kent en de video ook nog eens in zo'n profile past.

Plus dat DLNA veel meer resources van je Nas verbruikt, terwijl het share gebruik helemaal niets te betekenen heeft voor een Nas.

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True