Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Wegvallende verbinding

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• sdk1985
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 02:36
In de basis had ik een probleem met een teruglopende snelheid (van 400 naar 150-200 mbit). Probleem verdween wanneer ik de pricewatch: Netgear Prosafe GSS108E Click Switch + 2 USB Charging ports herstartte dan wel uit het netwerk haalde. Nieuwe switch van Netgear gekregen en deze had exact hetzelfde probleem.

Vervolgens pricewatch: TP-Link TL-SG108E-Gigabit (8-poorts) besteld en gekeken of dat hielp. Daarmee is inderdaad het snelheidsprobleem opgelost, altijd 412 Mbit. Echter nu krijg ik circa 1x per uur een korte disconnect. Websites als tweakers.net reageren niet, games als rainbow six siege disconnecten. Na een seconde of 5 lost het probleem zichzelf op. Door QoS (port based) in te schakelen komt dit probleem extra vaak voor.

Thuisnetwerk is niet heel spannend. Drie computers, printer, R7000 Wifi en dat in zijn geheel naar de Ziggo modem.

Heb hier en daar weleens wat gelezen over broadcast traffic, packet storms, enz veroorzaakt door Google apparaten. Nu heb ik een Google Home en een AndroidTV(chromecast). Maar hoe kan ik dat controleren?

Kan ik eventueel nog wat met opties als storm control?

[Voor 6% gewijzigd door sdk1985 op 23-09-2018 23:39]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True