Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1119521

Topicstarter
Mijn Google accounts zijn vrij recent gehackt.
Na opvragen van mijn gegevens bij Google. (google takeout) blijkt dat de hacker een hele historie aan gegevens heeft achtergelaten.
Zou google gegevens aan justitie verstrekken als zij daar om vragen?
Wat ik heb begrepen bewaart google alles. ip adressen, apparaatgegevens, etc.
Wie heeft er ervaring met een soortgelijke situatie?
De gegevens die op straat zijn komen te liggen kunnen best vervelende gevolgen hebben voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:34

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ja, Google kan meewerken aan een justitieel verzoek, zeker als jij (eigenaar van de accounts) daar ook toestemming voor heeft.

Het lastige is dat alle (vervelende) data al gedupliceerd kan zijn en ergens op straat ligt of kan komen liggen. Recente zaken, zoals Geenstijl vs. Paaij, laten zien dat Justitie noch immer traag met dit soort zaken omgaat.

Meer to the point: heb je al aangifte gedaan? Heb je alle logs, IPs etc zelf al veiliggesteld? Heb je MFA ingesteld en al je passwords al veranderd?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Google kan vanalles van "je" hebben; het is aan justitie nog altijd de taak te bewijzen dat jij het was. En zolang daar IP adressen bij horen die niet van je ISP zijn (of van bekende VPNs etc) kunnen ze je dus weinig maken. Overigens is de kans aanzienlijk dat google je daar indertijd ook al over gewaarschuwd heeft; bij logins van niet bekende locaties/systemen krijg je daar doorgaans ook notificaties van. Verder had je dat natuurlijk kunnen voorkomen door 2FA te gebruiken (en een fatsoenlijk (en uniek!) wachtwoord voor zover dat niet het geval was). Vooral het feit dat je het over accounts (meervoud) hebt doet me vermoeden dat dat niet het geval was (en de accounts mogelijk zelfs aan elkaar gelinkt waren als herstelaccount van de ander?)

Verder: wat MAX3400 al aangeeft. Verander je wachtwoorden. Nu. Overal waar je hetzelfde wachtwoord gebruikt. En voor de zekerheid óók de wachtwoorden van diensten (zoals Facebook of Twitter etc) waar je die emailadressen gebruikt hebt. Eigenlijk gewoon meteen deze les aanpakken om het meteen goed te doen; wachtwoordmanager installeren, overal wachtwoord wijzigen naar een uniek en sterk, gegenereerd, wachtwoord en waar mogelijk (en dat is op véél sites mogelijk) 2FA inschakelen. Ja, dat is lastig, vervelend en/of omslachtig soms, maar, ja, anno 2018 kun je écht niet meer zonder.

[ Voor 42% gewijzigd door RobIII op 23-09-2018 22:21 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij