Toon posts:

Voodoo 3 geen beeld.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een nieuwe Voodoo 3 aangeschaft, of liever overgenomen, van een Mac gebruiker. Het gaat hier om een (zover ik weet) Voodoo 3 3000 PCI zonder TV-out. Ik gebruik zelf een Celeron 500 maar ik wou hem ook even uitproberen op mijn Cyrix 150 (puur voor gebuik als 2d kaart, niet voor 3d)

Bij die Cyrix ging het dus in ieder geval fout. Na het inpluggen van de kaart en het installeren van de drivers van de bijgeleverde Voodoo 3 cd-rom kreeg ik na het opstarten van windows een zwart beeldscherm te zien. De muis was niet zichtbaar en de computer leek niet te reageren.

Zou iemand me hiermee kunnen helpen?

P.s. De persoon met de mac heeft de Bios van de kaart al tot een x86 Bios omgezet (i.p.v. een mac Bios)

Verwijderd

volgens mij is er daarbij toch iets niet helemaal goed gedaan dan.. Of misschien een bios instelling van je ?? (AGP 2x mode disablen? ) :)

Verwijderd

Topicstarter
En hoe verander ik dat? Ik ben niet zo'n held wat betreft biosen e.d., zoiezo geen held eigenlijk.

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
AGP functies disablen heeft weinig zin want:
1) het is een PCI kaart
2) zijn mobo heeft waarschijnlijk toch geen AGP (cyrix 150 .... nee)

Vraagjes:
- Krijg je wel beeld als je de PC aanzet?
- Krijg je beeld in de veilige modus?

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

• Pino64
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-08 13:33
Als je hem van een Macgebruiker hebt overgenomen moet de kaart geflashed worden naar PC....heb zelf ook een voodoo3 uit mijn Mac in mijn PC gedaan...
Ik zal op zoek moeten naar de PC bios en naar je vriend moeten mailen, zodat hij hem in de Mac moet flashen...Een andere mogelijkheid is er niet!!!
Mail me ff het adres van je cameraad...dan ga ik op zoek naar die bios!

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
Dat is dus al gebeurd zegt ie .....
Kan natuurlijk fout zijn gegaan ..

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-02 17:43
Hmmm ikzelf heb niet veel sjoege van 3d/fx maar goed, heeft het ding nog zo'n doorluskabeltje aan de achterkant? Nja de Voodoo2 wel. Een kennis vamme had zo'n ding en het werkte niet, wat hattie nou: hij had dat habeltje verkeerd. Als je een spel ging spele en het systeemm overschakelde op 3d/fx, dan kreeg je wel geluid e.d. maar geen beeld. De monitor zat in de videokaart (een ATI) en het doorluskabetje zat met beide aansluitingen in de Voodoo2.

Dus en maar kutten met drivers e.d. tot ik aan de achterkant van de PC keek, en ik denk zo van heeej hier klopt iets niet... wat onnozel, een kaart die op zichzelf is aangesloten...

Misschien heb je er iets aan...

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• Roy
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:40

Roy

Hobbies?

Ik heb net ook zo'n kaart (nieuw) gekocht en precies hetzelfde probleem op een P166mmx, als je opstart zie je wel gewoon beeld, maar zodra windows op moet starten (na het windows logo) zit ie gewoon vast !!!

Inderdaad...

Pagina: 1