Toon posts:

Dooie Samsung tab3 tablet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• DurkVell
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 08-06 23:56
Ik heb hier een dooie Samsung tab 3 tablet: doet van het ene op het andere moment helemaal niets meer en is met geen toetsencombinatie (overal op internet te vinden) tot leven te wekken. Het ding wordt dus ook niet door de pc herkend: foto's en filmpjes zijn er dus ook niet af te plukken.

Het lijkt een voedingsprobleem. Er zit een Samsung Li-ion batterij (3,8V, type T4450E 4450mAh) in: heeft 6 draadjes naar het moederbord: 2 rood, 2 geel en 2 zwart (gnd?): tussen de rode en de zwarte draden staat een spanning van ca. 3,7V. Tussen geel en zwart 0V.

https://imgur.com/a/zKuMzv3

Ik heb wel linkjes gevonden over deze batterij waar, naast de rode en de zwarte draden, over een enkele blauwe draad gesproken wordt. Dit zou de batterijspanning leveren aan de tablet om de "meer-of-minder-gevulde-batterij-ikoon" te tonen. Wanneer hier 0V op staat kan ik me voorstellen dat de tablet niet opstart.

Kan iemand mij vertellen of dit ook de functie van de gele aansluitingen is? En hoeveel V erop zou moeten staan?

Ik hoop nl. de tablet nog een keer tot leven te bewegen en de foto's en filmpjes er van af te kunnen halen.

Alle reacties

• Genoil
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-01 07:22
Meestal is dat voor een thermistor, het voltage daarvan weerspiegelt de warmte van de batterij. 0V lijkt me normaal voor een koude batterij.

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-06 22:43

TommieW

Numa numa.

Wat gebeurt er als je de batterij loshaalt en de oplader aansluit? Vaak kunnen apparaten ook zonder accu wel functioneren.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

• DurkVell
Met de batterij los en aan de oplader jammer genoeg ook geen reactie!

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:11

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Laadconnector en batterij kunnen ook van elkaar zijn gescheiden, apparaat mag alleen voeding trekken van batterij hij is immers niet ontworpen om zonder batterij te werken.

Meten is weten de batterij/connectoren.

Si vis pacem, para bellum

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Staan de foto's / filmpjes niet in de Google Photo's opslag ?

• Lennyz
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-05 10:32
Als er 3.7v op staat dan is volgens mij je batterij prima.

De rode draden zullen waarschijnlijk de + zijn en de zwarte draden de -

De gele zal denk ik zijn om de chip/temperatuur uit te lezen van de batterij. Tussen geel en zwart zul je denk ik ook geen spanning aan kunnen aflezen.

• DurkVell
42dpi schreef op maandag 24 september 2018 @ 02:39:
Laadconnector en batterij kunnen ook van elkaar zijn gescheiden, apparaat mag alleen voeding trekken van batterij hij is immers niet ontworpen om zonder batterij te werken.

Meten is weten de batterij/connectoren.
De batterijspanning is dus oké: 3,7V. M.a.w. de batterij is gewoon opgeladen en dus niet gescheiden van de laadconnector.

De vraag blijft wat de functie van de gele draden is.

• DurkVell
Lennyz schreef op maandag 24 september 2018 @ 08:26:
Als er 3.7v op staat dan is volgens mij je batterij prima.

De rode draden zullen waarschijnlijk de + zijn en de zwarte draden de -

De gele zal denk ik zijn om de chip/temperatuur uit te lezen van de batterij. Tussen geel en zwart zul je denk ik ook geen spanning aan kunnen aflezen.
Dan zou de 0V (batterij is inderdaad gewoon koud) die ik op de gele draden meet oké moeten zijn.

• dijkmane
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:32

dijkmane

biertje ?

heb hier een tab 2.
zit net even anders, 5 draden, 2 rood, 2 zwart en in het midden een blauwe.
tussen rood en zwart heb ik, tijdens opladen, 3,8V.
de blauwe meet ik niets op.

zou een soort van sense kunnen zijn voor de temperatuur of zo..

specs : wil je niet weten

• DurkVell
dijkmane schreef op maandag 24 september 2018 @ 11:57:
heb hier een tab 2.
zit net even anders, 5 draden, 2 rood, 2 zwart en in het midden een blauwe.
tussen rood en zwart heb ik, tijdens opladen, 3,8V.
de blauwe meet ik niets op.

zou een soort van sense kunnen zijn voor de temperatuur of zo..
Ja, die was ik dus ook tegengekomen.

• DurkVell
Het lijkt er op dat de stroomvoorziening vooralsnog oké is. Ik moet het dus ergens anders zoeken. Maar waar? 😳

Bedankt voor jullie hulp!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:02
DurkVell schreef op maandag 24 september 2018 @ 17:03:
Het lijkt er op dat de stroomvoorziening vooralsnog oké is. Ik moet het dus ergens anders zoeken. Maar waar? 😳

Bedankt voor jullie hulp!
Op het oog word het lastig. Je beste kans is een multimeter en doormeten maar.

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

• dijkmane
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:32

dijkmane

biertje ?

mijn tab2 wordt weinig gebruikt.
als ie een maand of 3-4 niet gebruikt is en de accu is echt leeg, krijg je m echt niet aan na opladen.
je hangt m 1 dag aan de lader, de accu zou dus echt vol moeten zijn, maar hij gaat niet aan, helemaal niets, wat je ook doet.

maak je m open, disconnect battery, ff wachten, weer aansluiten en hij werkt !
moederbordje moet even van de spanning om blijkbaar te resetten ofzo.
dan werkt ie weer, als de accu maar enigszins vol blijft.. tot je weer 4 maanden verder bent..

dat al geprobeerd ?

specs : wil je niet weten

• DurkVell
Ja, heb ik ook geprobeerd, maar jammer genoeg werkt het loshalen van de batterij hier niet.
Ook de diverse opstartvarianten (met ingedrukt houden van allerlei toetscombinaties) hebben geen resultaat opgeleverd.

• burrfoot
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 30-04 18:13
Als je een spanningsmeter tussen de oplader en de tab aansluit, zie je dan wel dat hij stroom begint te vragen? 3.7 volt is een lege accu, 4.2 een volledig opgeladen (onbelast gemeten) .

Controleer ook even of er niet ergens een haarscheurtje zit in het scherm en ook of er geen scheurtje in de verbinding tussen moederbordje en scherm zit.

Aan uit schakelaar even doormeten, ik heb wel meegemaakt dat door een kapotte keydome een toets niet meer werkte...
Succes

"if you can't fix it with a hammer, try a bigger hammer"

• DurkVell
Ik zal komende week e.e.a. nameten.

[Voor 5% gewijzigd door DurkVell op 01-10-2018 09:04]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee