Toon posts:

Website verkoopt namaak onder merknaam

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 26-05 08:32
Mijn vraag
Mag een webshop zomaar namaak artikelen verkopen met de naamgeving van het echte product?
Het betreft de volgende webshop en dit artikel: https://www.sunox.nl/Gala...r-View-Cover-Hoesje-blauw
In de titel wordt duidelijk vermeld Note 9 Clear View Cover (hoe Samsung het hoesje ook officieel noemt) en de afbeeldingen van Samsung zelf worden ook gewoon gebruikt. Toen ik het hoesje bestelde zag het er allemaal gewoon normaal uit, de afprijzing van €40 naar €30 komt ook realistisch over omdat het officiële hoesje ook zo'n €40 kost. Toen ik hem ontving bleek het echter om een ander product te gaan.
Wat ik ontving was duidelijk een namaak van de echte Clear View Cover en daarbij zat er ook nog een papiertje met een uitleg over een (Chinese) app welke ik zou moeten downloaden om de Clear View functie te activeren, terwijl dit bij het officiële hoesje standaard wordt geactiveerd.
Ik was het hier niet mee eens en heb contact opgenomen met de leverancier.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Wat de leverancier in de eerste mail vertelt:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Leverancier geeft aan dat het een imitatie is, wat voor de prijs best vreemd is. Ik was het hier niet mee eens en heb het volgende teruggestuurd:
Members only:

Waarop ik het volgende antwoord kreeg:
Members only:

Zelf vind ik het vreemd dat een webshop om zo'n bewijs gaat vragen, maar die stuur ik gewoon op. Wat ik niet begrijp is wat de persoon nou probeert te vertellen in de laatste mail over de leverancier en de voorwaarden?

Wat ik wil is een officieel Samsung Galaxy Note 9 Clear View Cover. Mijn uiteindelijke vraag, is het handelen van deze webshop toegestaan met het gebruiken van merkafbeeldingen voor het verkopen van een imitatieproduct?

Alle reacties

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Er staat "Galaxy Note 9 Clear View Cover" en telkens wordt Clear View met hoofdletters geschreven. Dat komt nagenoeg overeen met hoe Samsung hem noemt. Zelfs de plaatjes komen van samsung.com.

Ik geef je heel goede kansen en wil dit wel voor je afhandelen op zo'n manier dat je er geen kosten aan hebt, ook niet voor het terugsturen (wat je bij toepassing van de wet Koop op Afstand wel zou hebben). *knip* Discussie kan gewoon in dit topic gevoerd worden, daar hoeft geen DM aan te pas te komen.

[Voor 11% gewijzigd door Yorinn op 23-09-2018 18:58]

• mrveenie
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19:21
Naast dat je dit bij Samsung meld kun je dit ook melden bij consuwijzer (acm) het gaat hier duidelijk om moed willige misleiding door gebruik van de originele namen welke hoogstwaarschijnlijk beschermd zijn. Het belangrijkste is dat de verkoper duidelijk inspeelt op dat het moet overkomen als origineel en alleen de Samsung naam weglaat. Dit is niet voldoende. Tevens grote kans dat ze dit zelf uit China inkopen wat ze importeur maakt en handel in namaak producten is verboden. Als importeur zijn ze daar op aan te pakken.

Het is te hopen dat Samsung hier hard tegen op Zal treden maar ik heb het ook al eens meegemaakt met een namaak Samsung hoesje op bol.com uiteindelijk de rekening ook niet betaald en duidelijk gemaakt dat ze bewust namaak verkochten. Bol.com heeft nooit inhoudelijk gereageerd de verkopende partij wel met alle juridische kracht termen die ze maar konden bedenken ik heb aangegeven een rechtszaak met vertrouwen tegemoet te zien en te betalen als ze hun deel van de overeenkomst nakomen.

Let ook op dat je dit soort artikelen niet mag versturen want dan kan jezelf aansprakelijk worden gesteld voor handel in namaak artikelen.

• MaD_co
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:43
De Note 9 klik je makkelijk en snel vast in de case en is net zo makkelijk ook weer te verwijderen. Hierna is het hoesje en daarmee ook je toestel klaar voor gebruik.
Lijkt mij ook vrij essentiele info m.b.t. misleiding.
Zoals jij schrijft moet je eerst een qr code scannen, en app installeren voor je hem kan gebruiken.
Iets waar de site niks over meld, en zelfs niet nodig zou moeten zijn , immers je klikt je note9 er in vast, en klaar voor gebruik

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
Je kunt gebruikmaken van de WKOA, terugsturen zonder opgave van reden binnen 14 dagen :).
edit:
GlowMouse had dit al genoemd.

[Voor 19% gewijzigd door Puch-Maxi op 23-09-2018 21:13]

My favorite programming language is solder.

• JDillinger
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09:27
Nee, natuurlijk mag een webshop niet zomaar namaak artikelen verkopen met de naamgeving van het echte product.

Zou nu zo snel mogelijk je product terugsturen om je geld terug te vragen, en dan (als je er de tijd voor over hebt) je klacht doorzetten. Als je het andersom doet loop je het risico dat ze moeilijk gaan doen (op allerlei manieren, hoewel het eigenlijk niet mag).

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Jochemd13 De reactie en info op hun site, is een beetje knullig. Het gebeurt inderdaad vaker(zie oa bol.com), maar dat neemt niet weg dat hun het ook moeten doen. (Fake voor origineel aanbieden) in elk geval wekt het wel de schijn van.

Deze is de Samsung versie btw
https://www.samsung.com/u...er--brown-ef-zn960caegww/

[Voor 23% gewijzigd door Hackus op 23-09-2018 21:27]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Jwlb
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 29-05 23:04
Puch-Maxi schreef op zondag 23 september 2018 @ 21:09:
Je kunt gebruikmaken van de WKOA, terugsturen zonder opgave van reden binnen 14 dagen :).
edit:
GlowMouse had dit al genoemd.
Leuk dat dit kan, maar hier wordt de TS slechter van. Hier moet de TS namelijk zelf de retourkosten voldoen. Echter heeft hij een niet-conform product ontvangen en dit dient zonder kosten voor TS gecorrigeerd te worden. (Danwel ontbinding, danwel nakoming).

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 26-05 08:32
Uiteindelijk is het tot het volgende gekomen:
In de communicatie zijn we er uit gekomen dat ik de kosten van het hoesje + verzendkosten vergoed krijg, ze bleven eerst doorvragen naar een bewijs van de melding bij Samsung maar ik vond niet dat dit nodig was. Geld is reeds ontvangen.
Wat de webshop verder met het artikel gaat doen is mij een vraag, blijf het niet netjes vinden hoe ze producten aanbieden...

• hanz_rdam
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20-05 14:56
Tja. Adres van de webwinkel is een grote galerijflat in Schiedam, niet de beste buurt.

https://www.google.com/ma...8128!4d4.3732749?hl=nl-NL

Particulier die wat bijklust? Ik zou het lekker terugsturen onder WKOA en snel vergeten. Is anders wel heel veel tijd en moeite voor peanuts.

• Medione1210
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10:12
hanz_rdam schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 17:02:
Tja. Adres van de webwinkel is een grote galerijflat in Schiedam, niet de beste buurt.

https://www.google.com/ma...8128!4d4.3732749?hl=nl-NL

Particulier die wat bijklust? Ik zou het lekker terugsturen onder WKOA en snel vergeten. Is anders wel heel veel tijd en moeite voor peanuts.
Lees even de reactie boven die van jou. Is al opgelost voor de TS. Al verwacht ik niet dat de verkoper de artikelomschrijving zal aanpassen.

[Voor 5% gewijzigd door Medione1210 op 02-10-2018 18:26]

• hmr
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 26-05 10:05
Het is zeker niet netjes en in strijd met o.a. het merkrecht van Samsung. Jij (ts) kan hier zelf minder tegen doen dan Samsung. Samsung dient onder haar I.E.-rechten in principe over te gaan tot civiele handhaving.

Strafrechtelijke handhaving vindt niet snel plaats, alleen als ultimum remidium.

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

• Anoniem: 258387
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Dit lijkt heel sterk op het logo van de webshop Janox.nl en daar is best veel om te doen geweest. Niet leveren, pas leveren na x aantal weken terwijl er op de site staat dat er de volgende dag geleverd wordt, retouren maar moeizaam terugbetalen etc. Die webshop koopt alles op in China dus het zou me niets

Ik zie nu dat het van dezelfde eigenaar is. In ieder geval oppassen als je daar iets wilt aanschaffen.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee