Policy maken ???

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08 16:15

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Topicstarter
Ik zit sinds een tijdje weer eens in gadet talk en ik zie weer een Guns topic.

Ik ben dus van mening dat wapens niets op een forum als GoT te zoeken hebben. Zou hier van uit de Crew een standpunt over genomen kunnen worden ?? ik vindt die postingen van :" ik heb die en die gun en die is helemaal vet want er zit een betere telescoop op en dan kan je beter hunten in het bos" zo verschrikkelijk lame en leidt alleen maar tot wapen verheerlijking......

en dan allemaal maar weer lopen janken als er weer een jong meisje wordt afgeknalt (en dan de stille mars niet te vergeten ! :r )

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

• Engineer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-07 23:56

Engineer

Software

Mee eens, die dingen zijn echt :r :r :r :r :r :r :r :r

• Thrillseeka
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-08-2024

Thrillseeka

Let love rule

ja zijn idd kotserig

maaruh ik dnek dat jehet niet kan verbieden?

Lekker zijn is een gave :)

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Dat soort rotzooi hoort idd niet op GoT thuis IMHO.

Virussen? Scan ze hier!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Ik dacht ook niet, dat de Crew er een voorstander van is.

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:11

Arno

PF5A

Op donderdag 19 juli 2001 18:50 schreef lordspacie het volgende:
ja zijn idd kotserig

maaruh ik dnek dat jehet niet kan verbieden?
Niet :? De crew van GoT bepaalt wat wel en niet is toegestaan. IMO hoort het hier NIET thuis

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• Pim.

Pim.

Topicstarter
Op donderdag 19 juli 2001 18:51 schreef ACM het volgende:
Ik dacht ook niet, dat de Crew er een voorstander van is.
Mooi... dan hoop ik dat de policy daarop wordt aangepast

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

• Thrillseeka
  • Laatst online: 12-08-2024

Thrillseeka

Let love rule

Op donderdag 19 juli 2001 18:52 schreef Traag het volgende:

[..]

Niet :? De crew van GoT bepaalt wat wel en niet is toegestaan. IMO hoort het hier NIET thuis
nah ok dat wel maar ik denk dat je dat soort dingen niet meten uitsluiten ms 1 topic maken. EN gewoon naar de search wijzen maar niet dit onderwerp verbieden?

Lekker zijn is een gave :)

• Pim.

Pim.

Topicstarter
Op donderdag 19 juli 2001 18:54 schreef lordspacie het volgende:

[..]

nah ok dat wel maar ik denk dat je dat soort dingen niet meten uitsluiten ms 1 topic maken. EN gewoon naar de search wijzen maar niet dit onderwerp verbieden?
Dat is mijn punt nou juist... dit onderwerp hoort hier dus helemaal niet...... dus wel verbieden

Verwijderd

Auto & Motor topics?
"Kijk een hoe l33t ik ben met mijn 380 km/h."

Dan is daar ook iets over te zeggen. Hoe vaak gebeurt het niet dat er iemand dood gereden word?

• Pim.

Pim.

Topicstarter
Op donderdag 19 juli 2001 19:05 schreef Prankster het volgende:
Auto & Motor topics?
"Kijk een hoe l33t ik ben met mijn 380 km/h."

Dan is daar ook iets over te zeggen. Hoe vaak gebeurt het niet dat er iemand dood gereden word?
een auto is niet bestemd om als moordwapen te dienen.... onzinnige vergelijking ! |:(

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Dat is niet het primaire doel van een auto.

Bij een wapen is het primaire doel om mensen af te knallen en verder heeft het helemaal geen nut. Een auto is primair om mee te rijden.

Virussen? Scan ze hier!

• McVirusS
  • Laatst online: 23-10 00:49
Ik denk dat jij het over de [topic=177348] topic hebt.....dit gaat over 'speelgoed'guns die kleine plastic balletjes schieten en niet over echte guns..... vind ik toch wel een groot verschil....maar ehm...we zijn bezig met de policy :).

• WieMie
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

WieMie

WieMie Actief

Op donderdag 19 juli 2001 19:08 schreef wildhagen het volgende:
Bij een wapen is het primaire doel om mensen af te knallen
Nee, ik ben tegen wapen topic, ok, maar een wapen is niet om mensen af te knallen. Je hebt wapens voor spel (zonder gevaarlijke patronen), wapens voor jacht en voor verdediging, waar jij het over hebt zijn 'maffia'wapens, het bezit hiervan is in Nederland verboden. Zie hiervoor het volledige wetboek 'slag-, steek- en vuurwapens' uit 1999.

• Engineer

Engineer

Software

Op donderdag 19 juli 2001 19:49 schreef WieMie het volgende:

[..]

Nee, ik ben tegen wapen topic, ok, maar een wapen is niet om mensen af te knallen.

Je hebt wapens voor spel (zonder gevaarlijke patronen)
ok, gaat nog, maar tis een beetje vreemd spel dan..
wapens voor jacht
:r :r :r :r :r :r :r :r ga je eigen afknallen |:(
en voor verdediging,
Welke verdediging? |:(

• WieMie
  • Niet online

WieMie

WieMie Actief

Indien ik een klein pistooltje heb kan ik hiermee een eventuele indringer overmeesteren. Verder geeft een wapen een vals gevoel van veiligheid. Uiteraard is een machinegeweer niet hiervoor bestemd.

• Engineer

Engineer

Software

Op donderdag 19 juli 2001 21:47 schreef WieMie het volgende:
Indien ik een klein pistooltje heb kan ik hiermee een eventuele indringer overmeesteren. Verder geeft een wapen een vals gevoel van veiligheid. Uiteraard is een machinegeweer niet hiervoor bestemd.
Gooi dat pistool weg en koop een bus deo, werkt veel beter...

• zeef
  • Laatst online: 29-11 01:17
BBguns. airsoft, whatever you name it is in Nederland VERBODEN. We hebben hier voor BC3 ookal een topic over gehad. Het voorhanden hebben van is strafbaar volgens wet wapens en munitie. De max. gevangenisstarf is 4 jaar. -> deze topics mogen wat mij betreft gelijk ge F5-t worden

Gewone wapens die op een vergunning kunnen worden geschreven zijn legaal. Een topic daarover zal ik niet snel bezoeken, maar het blijft een gegeven dat de wetgever dit toelaat. Imho moet dat hier ook kunnen.

Verwijderd

Op donderdag 19 juli 2001 19:06 schreef -ProXy- het volgende:

[..]

een auto is niet bestemd om als moordwapen te dienen.... onzinnige vergelijking ! |:(
En wat doen drankrijders dan?? die gebruiken hun auto toch wel als moordwapen, of zie ik dat verkeerd??

• Engineer

Engineer

Software

Op donderdag 19 juli 2001 23:32 schreef Focusfan het volgende:

[..]

En wat doen drankrijders dan?? die gebruiken hun auto toch wel als moordwapen, of zie ik dat verkeerd??
Het officieele doel van een auto is om mee te rijden,
dat een drankrijder een auto als moorwapen gebruikt,
zegt het nog niet dat de auto een moordwapen is

Verwijderd

ja en een wapen is bedoeld om jezelf te beschermen, maar volgens mij wordt ie meestal gebruikt om een andere reden.

• zeef
Op donderdag 19 juli 2001 23:44 schreef Focusfan het volgende:
ja en een wapen is bedoeld om jezelf te beschermen, maar volgens mij wordt ie meestal gebruikt om een andere reden.
In Nederland gaat de wetgever er vanuit dat een burger alleen een wapen heeft voor sport en/of jacht. Daarom dient het wapn thuis in een kluis te liggen, gescheiden van munitie. En niet doorgeladen in het nachtkastje.

• WieMie
  • Niet online

WieMie

WieMie Actief

In Nederland moet ieder wapen wat niet gebruikt kan worden om mensen te verwonden voorzien zijn van een duidelijk herkenbare markering (rode dopje op speelgoedpistooltjes) is dit niet aanwezig dan is het illegaal. Wil je een wapen voor sport of jacht hebben dan heb je hier speciale vergunning voor nodig en mag je ze niet geladen dragen in een publieke gelegenheid.

• zeef
Op vrijdag 20 juli 2001 10:55 schreef WieMie het volgende:
In Nederland moet ieder wapen wat niet gebruikt kan worden om mensen te verwonden voorzien zijn van een duidelijk herkenbare markering (rode dopje op speelgoedpistooltjes) is dit niet aanwezig dan is het illegaal.
Precies, en daarbij aijn er nog een aantal andere criteria als formaat etc. etc.

Heel kort door de bocht genomen, als je het nep-wapen er echt uit ziet voor een leek zit je fout.

Maar goed, policy.

Laten we het hele wapen gedoe maar bannen, evenals alle F16's, tanks en andere miliatire zaken. Wapens en munitie zijn geen speelgoed en oorlog is geen spelletje. We zijn hier niet de gathering of soldiers, maar de gathering of TWEAKERS.

• Pim.

Pim.

Topicstarter
Op donderdag 19 juli 2001 23:32 schreef Focusfan het volgende:

[..]

Ja ... en mijn oma kan ook iemand dood maken met haar kunstgebit door er als een ninja mee te zwaaien....

Vraag: hoe vaak wordt een auto voor een moord gebruikt en hoe vaak een wapen ????

en ik ken de wet wapen en munitie wel zeker hoor :) (kijk maar in mijn profile)

• nrg
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12:43

nrg

een luchtwapen is toch niet verboden; mits je 18 jaar of ouder bent en hem alleen op eigen terrein gebruikt ??

ik vind idd dat GoT er niet is om over zoiets te praten, maar om een luchtbuks nou aan te gaan zien als moordwapen vind ik wel overdreven...

ik kan me voorstellen dat je iets tegen zoiets hebt, maar ik heb al een hoop lol aan mijn luchtbuks gehad (zonder iemand neer te schieten !!).

• Hoicks
  • Laatst online: 15:28

Hoicks

Techno!

Op donderdag 19 juli 2001 23:36 schreef hdd het volgende:

[..]

Het officieele doel van een auto is om mee te rijden,
dat een drankrijder een auto als moorwapen gebruikt,
zegt het nog niet dat de auto een moordwapen is
Dan zullen we helaas alle computergerelateerde onderwerpen moeten verwijderen aangezien ik een inbreker echt wel m'n laptop in laat slikken als ie het waagt om bij in te breken >:)

Nikon D7200 & D5000 / SB-700, 2x Yongnuo YN-560 III / Sigma EX 10-20 f4-f5.6 HSM, Sigma EX 17-50mm f2.8 OS HSM, EX 70-200mm f2.8 HSM II Macro / EX 105 f2.8 HSM OS Macro / Nikon AF-S DX 35mm f1.8 / Sigma EX DC 30mm f1.4 HSM

• zeef
Op vrijdag 20 juli 2001 18:29 schreef Hoicks het volgende:

[..]

Dan zullen we helaas alle computergerelateerde onderwerpen moeten verwijderen aangezien ik een inbreker echt wel m'n laptop in laat slikken als ie het waagt om bij in te breken >:)
Ja en zo kun je alles wel verbieden. Maar een BBgun is en blijft illegaal. Er is geen ander gebruik zoals bij de auto dat legaal is.

• Pim.

Pim.

Topicstarter
Probeer het wel zoveel mogelijk bij electronica te houden; wapens bijvoorbeeld vind ik geen gadgets. Dergelijke threads gaan dan ook spoedig richting /dev/null.

Iig bedankt voor het aanpassen van de policy

• Pim.

Pim.

Topicstarter
BTW. het softair gun draadje is veranderd naar een "gewoon" wapen draadje,

zou daar een slot op kunnen ?????

Pagina: 1