Toon posts:

Port forwarding mogelijk bij alle internet providers?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:25
Beste tweakerts,

Een kennis ontwikkelt momenteel een toepassing waarbij port forwarding nodig is. Nu vroeg ik mij af, zijn er internet providers waarbij je geen port forwarding in kunt stellen?

Alle reacties

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:18
Ja, als je DS-lite hebt bijvoorbeeld. Sommige Ziggo-klanten hebben dat.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:57

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Ja, alle situaties waarbij je achter een carrier grade NAT (CG-NAT) zit, waarbij je dus van je provider al geen publiek IPv4 adres krijgt. Wat in elk geval in Nederland volgens mij op het moment met name op mobiele netwerken wordt toegepast, maar bijvoorbeeld ook Ziggo gebruikt het voor aansluitingen waar IPv6 geleverd wordt op basis van DS-Lite. Daar heb je wel een publiek IPv6 adres, maar je IPv4 adres is een CG-NAT adres.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Red devil
Ah, en is er nog een verschil tussen consumenten en zakelijke aansluitingen? De toepassing wordt namelijk ontwikkeld voor zakelijke gebruikers (horeca), alhoewel er waarschijnlijk genoeg ondernemers zijn die een consumenten aansluiting zullen gebruiken.

• Piebas
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:54
Bij echt zakelijke verbindingen verwacht ik geen probleem.
Blijft de vraag of de ondernemer/gebruiker de kennis heeft om zo'n port forward in te stellen, en te zorgen dat deze blijft werken omdat er DHCP gebruikt wordt.

• Red devil
Piebas schreef op zondag 23 september 2018 @ 17:40:
Bij echt zakelijke verbindingen verwacht ik geen probleem.
Blijft de vraag of de ondernemer/gebruiker de kennis heeft om zo'n port forward in te stellen, en te zorgen dat deze blijft werken omdat er DHCP gebruikt wordt.
Dat is ook nog een dingetje, want gekoppeld aan mijn eerste vraag is natuurlijk de vraag of je apparaten statische IPs kunt geven.

• 123teun123
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 06-02 22:38
Red devil schreef op zondag 23 september 2018 @ 17:43:
[...]

Dat is ook nog een dingetje, want gekoppeld aan mijn eerste vraag is natuurlijk de vraag of je apparaten statische IPs kunt geven.
Je kunt in vrijwel alle routers apparaten een statische dhcp lease geven. zo geeft de dhcp server apparaten altijd hetzelfde ip adres.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee