Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Plex bij 4K offline

Pagina: 1
Acties:

• timster82
  • Registratie: juli 2016
  • Laatst online: 19-06 17:48
Hoi,

Voorheen kon ik prima 4K bestanden afspelen vanaf mijn NAS naar de Nvidia Shield. Dit doe ik via Plex. Voorheen ging dit prima, maar tegenwoordig speelt de film 3 a 4 seconden en dan gaat Plex offline. Bij Full HD heb ik geen problemen en speelt hij prima. Ik heb geen idee waar het aan ligt. De NAS is een ds216j. Kan het probleem daar vandaan komen? De Shield zou het makkelijk aan moeten kunnen toch? Of ligt het probleem toch bij Plex. Het is bedraad met glasvezel en heb alles al eens geresset.

• EWK
  • Registratie: mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Wat bedoel je met offline?
Plex verliest internetverbinding? Heeft ie nog wel netwerkverbinding als dit gebeurde? En je nas?

Hoi!

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 16-06 14:01

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Hoe heb je glasvezel aan je NAS en Shield geknoopt??

[Voor 10% gewijzigd door MAX3400 op 23-09-2018 15:36]

Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• timster82
Netwerkverbinding blijft wel gewoon.

http://i68.tinypic.com/9babew.jpg

• matthijs93
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 09:57
Zit de plex server op de Nas of op de shield? En wat is de Plex serverversie en de Shield Experience softwareversie?

• timster82
Zit op de shield. Deze heb ik net ge-update naar de laatste versie. Plex is versie 1.13.0.5023. Deze net ge-update naar laatste versie, maar zelfde probleem blijft. Full HD speelt prima. 4K stopt de server. Boven op mijn pc is hij ook elke keer de server kwijt nu.

[Voor 49% gewijzigd door timster82 op 23-09-2018 18:13]

• timster82
MAX3400 schreef op zondag 23 september 2018 @ 15:35:
Hoe heb je glasvezel aan je NAS en Shield geknoopt??
Allebei bedraad.

• MAX3400

MAX3400

Zowel de NAS als de Shield hebben geen glasvezel-aansluiting. Maar je geeft wel aan dat alles met glasvezel is aangesloten. Hoe heb je dit gerealiseerd?

• arbraxas
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 15:16
Staat je nas misschien te transcoden? Mijn I7 970 trekt dat al niet, dus een NAS zeker weten niet.

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

• timster82
MAX3400 schreef op zondag 23 september 2018 @ 18:23:
[...]

Zowel de NAS als de Shield hebben geen glasvezel-aansluiting. Maar je geeft wel aan dat alles met glasvezel is aangesloten. Hoe heb je dit gerealiseerd?
Heb gewoon een utp kabel, maar heb glasvezel. Bedoel er mee te zeggen dat het niet aan de snelheid ligt ;)

• MAX3400

MAX3400

timster82 schreef op zondag 23 september 2018 @ 21:06:
[...]

Heb gewoon een utp kabel, maar heb glasvezel. Bedoel er mee te zeggen dat het niet aan de snelheid ligt ;)
Aangezien glasvezel dus je WAN-verbinding is, levert dit dus "ruis" op in de vraagstelling; er zijn ook mensen die op hun interne netwerk glasvezel hebben.

Goed, Plex... Waarom? Je Shield zou sterk zat moeten zijn om direct vanaf de NAS bestanden van grofweg 150Mbit te moeten lezen en afspelen. Zoals @arbraxas aangeeft, er is een grote kans dat door Plex je NAS het niet trekt en mogelijk (terug te vinden in de logs) ermee kapt, een service reset of andere zaken.

• timster82
Toch heeft hij het wel altijd prima gedaan. Wat zou dan eventueel een oplossing kunnen zijn?

• MAX3400

MAX3400

timster82 schreef op maandag 24 september 2018 @ 14:21:
Toch heeft hij het wel altijd prima gedaan. Wat zou dan eventueel een oplossing kunnen zijn?
Geen idee, ik was er niet bij helaas en "voorheen" is geen vaste tijdsindicatie wanneer het voor het laatst werkte. Ik zou mijn logs etc dus gaan naspitten of & wanneer er updates, errors, etc op jouw setup te vinden zijn. Wie weet is er een automatische update op device X geweest.

Maar dan blijft mijn andere vraag nog steeds staan: waarom Plex? Een extra "laag" terwijl je SMB tussen NAS en Shield kan praten. Wat doet Plex bij je? Transcode je?

• Lootbox
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 09:18
Kodi of spmcb(is kodi vork) downloaden en gebruiken. MxPlayer kan ook nog. Probleem van plex is dat het regelmatig toch gewoon gaat transcoderen naar ffmpeg. Soms alleen al voor de ondertiteling. Ik vermijd 4k hdr met Plex.

[Voor 6% gewijzigd door Lootbox op 24-09-2018 15:00]

• g00gle
  • Registratie: september 2016
  • Laatst online: 13:04
Test je steeds dezelfde 4k video? Of heb je het met alle 4k bestanden. Het kan namelijk ook een gare codec zijn waardoor plex crasht.

Tevens zijn er 100 verschillende 4k bestanden. Om je een voorbeeld te geven. Je hebt ze van 10GB maar ook van 60GB. Dit is een aanzienlijk verschil voor je hardware.

Probeer is na te gaan of je 4k op een PC vanaf je nas kunt spelen. En probeer verschillende 4k bestanden af te spelen.

• timster82
Met Kodi doet hij het idd wel. Ik test verschillende bestanden waarvan 1 een film die ik al helemaal gekeken heb. Alles hetzelfde resultaat. Ik heb boven mijn pc. Daar vliegt ook af en toe de server er af bij Plex. Met de server bedoeld hij neem ik aan de NAS.

• MAX3400

MAX3400

timster82 schreef op maandag 24 september 2018 @ 17:30:
Ik test verschillende bestanden waarvan 1 een film die ik al helemaal gekeken heb. Alles hetzelfde resultaat. Ik heb boven mijn pc. Daar vliegt ook af en toe de server er af bij Plex. Met de server bedoeld hij neem ik aan de NAS.
Je PC heeft een GTX1070 (van wat ik het laatste meekreeg uit een ander topic) en ik neem aan een bekabelde verbinding naar de NAS? Nogmaals, en ik denk dat we ietwat langs elkaar heen praten; waarom Plex? En transcode je? Die GTX1070 is sterk genoeg om 2x 4K realtime weer te geven over SMB. Ja, dan trek je ergens tussen de 20 en 70Mbit over je ethernet-kabeltje.

Iets zegt me gewoon, ook door je manier van testen, dat Plex het issue is en dat je met SMB geen issues gaat hebben. Pas als je dus over een "normaal" protocol ook "crashes" ervaart, dan is er iets aan de hand met je disks of je Synology; ik zou dan even je logs/events in de gaten houden.
Met Kodi doet hij het idd wel.
Problem solved dus; Kodi praat SMB/NFS/CIFS en bypasst dus dat hele Plex.

[Voor 7% gewijzigd door MAX3400 op 24-09-2018 17:35]

• timster82
Ik heb idd een gtx 1070 en bekabeld naar de NAS. Ik heb Plex voor de interface. Mooie mappen, plaatjes enz. Mijn eigen film bibliotheek ;-). Transcoden doet als ik het goed heb de Shield. Klinkt misschien dom, maar wat is SMB :?
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True