Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zesje
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 24-05-2020
Zoals de topic titel al zegt heeft het scherm van mijn Samsung S7 het begeven.
Dat wil zeggen hij is op zwart gegaan heel misschien doet het touch gedeelte het nog wel.
Verreweg de meeste data stond op de SD kaart.
Ik heb met een usd snoertje via de laptop nog wat dingetjes eraf kunnen halen en heb met Samsung Smart switch geprobeerd nog wat te redden maar met gering succes.
Het belangrijkste voor mij is nu de veilige map.
Die moet ik beslist kopieren naar mijn nieuwe telefoon of laptop.
Ik kan echter niet zien wat ik doe. Wat nu ?????
(Veilige map staat niet in de cloud....)

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:15
Backup terug zetten? Als je geen backup hebt is het ook niet belangrijk schijnbaar.

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijs93
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 08-07 17:10
Scherm van de telefoon mirroren op pc via Samsung Flow?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Wat heb je al opgezocht en geprobeerd ? Je bent niet de eerste met dit probleem :)

https://gathering.tweaker...rd=scherm+kapot+bestanden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zesje
HKLM_ schreef op zondag 23 september 2018 @ 15:18:
Backup terug zetten? Als je geen backup hebt is het ook niet belangrijk schijnbaar.
Als dat zo was stelde ik hier de vraag niet.....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:15
zesje schreef op zondag 23 september 2018 @ 16:04:
[...]

Als dat zo was stelde ik hier de vraag niet.....
Kan ook op een normale manier

[ Voor 20% gewijzigd door The Wizard op 23-09-2018 18:58 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zesje
matthijs93 schreef op zondag 23 september 2018 @ 15:21:
Scherm van de telefoon mirroren op pc via Samsung Flow?
Op zich geen gek idee maar dat zou betekenen dat ik dat appje zou moeten instaleren en opstarten en dat gaat helaas niet met een zwart scherm

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zesje
knip

[ Voor 94% gewijzigd door The Wizard op 23-09-2018 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-07 11:33

Saven

Administrator

Als de data zo belangrijk is kun je wel een schermreparatie betalen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zesje
PilatuS schreef op zondag 23 september 2018 @ 15:23:
Wat heb je al opgezocht en geprobeerd ? Je bent niet de eerste met dit probleem :)

https://gathering.tweaker...rd=scherm+kapot+bestanden
Ik zie helaas ergens iets staan over hoe ik de veilige map kan bereiken anders dan een nieuw scherm te laten installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zesje
Saven schreef op zondag 23 september 2018 @ 16:10:
Als het echt niet anders kan wel Steven, maar het is toch een tikkie zonde 200 - 250 euro voor een schemreparatie te betalen voor een toestel dat daarna de kliko in gaat

*knip*. Wil je voortaan de wijzig-knop gebruiken? Twee posts onder elkaar plaatsen binnen 24 uur is niet gewenst.

[ Voor 14% gewijzigd door rens-br op 24-09-2018 10:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ex Nunc
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online

Ex Nunc

Concedo nulli

In de kliko gooien is sowieso niet echt de manier. Waarom zou je overigens eerst je telefoon laten repareren om vervolgens een goed werkende telefoon weg te gooien?

Probeer anders voor iets van €80-90,- een scherm van Ebay te halen. Hoef je niet eens helemaal te monteren, als het maar werkt voor je data. Als het je dat niet waard is, dan zul je waarschijnlijk moeten accepteren dat je de data kwijt bent. Leermoment voor de volgende keer dan maar?

PS Graag je post wijzigen als je al als laatste gereageerd hebt. Zo kort achter elkaar posten wordt niet gewaardeerd.

[ Voor 11% gewijzigd door Ex Nunc op 23-09-2018 16:26 ]

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
zesje schreef op zondag 23 september 2018 @ 16:14:
[...]

Als het echt niet anders kan wel Steven, maar het is toch een tikkie zonde 200 - 250 euro voor een schemreparatie te betalen voor een toestel dat daarna de kliko in gaat
Je betaalt niet 200 euro voor een schermreparatie, maar je betaalt 200 euro om je data terug te kunnen halen.
Maar als je data zo irrelevant is dat je er geen backups van maakt en geen 200 euro voor wilt betalen, is de reden voor het starten van dit topic een beetje zoek...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijs93
zesje schreef op zondag 23 september 2018 @ 16:09:
[...]

Op zich geen gek idee maar dat zou betekenen dat ik dat appje zou moeten instaleren en opstarten en dat gaat helaas niet met een zwart scherm
Dan met een MHL converter scherm mirroren op tv ofzo via Hdmi en dan op de gok het telefoonscherm gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Niet online
matthijs93 schreef op zondag 23 september 2018 @ 16:29:
[...]

Dan met een MHL converter scherm mirroren op tv ofzo via Hdmi en dan op de gok het telefoonscherm gebruiken?
De S7 doet geen MHL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijs93
Oke weer wat geleerd, alhoewel ik kan begrijpen dat de noodzaak voor het ondersteunen van MHL voor fabrikanten ontbreekt nu er veel betere alternatieven voor zijn.

Nu zijn mijn ideeën op en ben ik het met jou eens dat dit topic zinloos is als TS blijkbaar niet genoeg waarde hecht aan de data op die telefoon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Niet online
matthijs93 schreef op zondag 23 september 2018 @ 16:57:
Oke weer wat geleerd, alhoewel ik kan begrijpen dat de noodzaak voor het ondersteunen van MHL voor fabrikanten ontbreekt nu er veel betere alternatieven voor zijn.
FYI: Alle devices die MHL ondersteunen staan op http://www.mhltech.org/devices.aspx , en hier staan inderdaad erg weinig moderne devices tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• All0The0Web
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 08-07 17:55
Je kunt evt. langsgaan bij een lokale telefoonzaak. Zij hebben meestal wel een gebruikt / gebarsten maar werkend scherm liggen wat ze voor een prijs van 40 tot 60 euro wel tijdelijk willen plaatsen zodat je je data kunt veiligstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zesje
All0The0Web schreef op zondag 23 september 2018 @ 18:14:
Je kunt evt. langsgaan bij een lokale telefoonzaak. Zij hebben meestal wel een gebruikt / gebarsten maar werkend scherm liggen wat ze voor een prijs van 40 tot 60 euro wel tijdelijk willen plaatsen zodat je je data kunt veiligstellen.
Saven schreef op zondag 23 september 2018 @ 16:10:
De vraag is niet of ik die schermreparatie niet kan of wil betalen.
Als er geen andere optie is zal ik dat ook zeker doen, maar als er een optie is waarbij ik niet 200 euro hoef te betalen is me dat wel zo welkom. Is dat nu zo raar ?
En ja er wordt wel gesaved maar met opzet niet in de Samsung cloud van "veilige map" zoals dat normaal gesproken gebeurt met veilige map.
Mijn werkgever wil geen info op buitenlandse servers en er staat van de laatste week info op die nog niet gesaved was.
Jammer dat mensen hier oordelen zonder verdere feiten te kennen.

Ik ga jouw suggestie proberen, dank je wel
Pagina: 1