HP laser printers kleur op, toch zwart wit?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:29
Helaas is m'n huidige HP inkjet all in one printer gesneuveld, dus ben ik op zoek naar een nieuwe printer.

Dit moet uiteraard weer een all-in-one worden, aangezien scannen & kopiëren toch iets is wat we geregeld gebruiken. Het spreekt voor zich dat het ook een kleurenprinter moet worden.

Het punt waar ik me enorm aan stoor bij de HP printer die ik nu heb, de C8150, is dat wanneer er een kleur cartridge leeg is, ik ook niet meer zwart-wit kan printen. Heel irritant!
Hebben andere merken ook last van deze 'feature'? Ik dacht namelijk gelezen te hebben dat dit met de printkop of zo te maken heeft, dus is het aannemelijk dat andere merken het ook hebben.

Mede daarom lijkt het me wel interessant om een laser printer aan te schaffen. Van wat ik lees blijft deze altijd printen, ook wanneer de toner 'over datum' is.
Voordat ik zo'n printer aanschaf wil ik natuurlijk wel weten of (alle) laser printers ook last hebben van het probleem dat wanneer er een kleuren toner leeg is, dat ik dan ook niet meer zwart-wit kan printen.

Mijn vraag
Kunnen laser printers wel zwart-wit printen wanneer een kleuren toner leeg is? Of hebben alleen bepaalde merken hier last van?

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Beste antwoord (via Jan_V op 24-09-2018 14:59)

• Dikke Foaf
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:28
HP color laser gebruikt ook kleuren om zwart te enhancen. Ik dacht dat alleen de enterprise modellen een feature hebben om dit uit te schakelen, maar dat weet ik niet heel zeker, daar moet je even over inlezen. Ik heb ooit bij de HP printerdivisie een vraag uit gezet welke modellen dit niet doen, maar daar is nooit een nuttig antwoord op terug gekomen. Ze willen immers ook graag een centje verdienen.

Als je zou kijken naar printkosten, dan zitten de HP pagewides veel beter in prijs, is eigenlijk een soort inktjet ipv het poeder van laser. Het inkt verbruik zit vrij zuinig en er zijn grote tanks voor te krijgen, toch voor de betere modellen als 556dn. Voor kleinere thuismodellen weet ik niet direct of die interessant kunnen zijn. Voor op het werk, met een man of 20 te gebruiken zijn het goeie. Voor lang stil te staan weet ik niet.

[ Voor 37% gewijzigd door Dikke Foaf op 23-09-2018 21:42 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:06
Canon printers hebben dit ook vet klote vier toners om kleur te printen en een grote voor zwart. Is 1 van de kleuren toners leeg kan je gelijk geen zwart meer printen.... uit zijn eigen toner.

[ Voor 6% gewijzigd door HKLM_ op 23-09-2018 15:09 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Dikke Foaf
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:28
HP color laser gebruikt ook kleuren om zwart te enhancen. Ik dacht dat alleen de enterprise modellen een feature hebben om dit uit te schakelen, maar dat weet ik niet heel zeker, daar moet je even over inlezen. Ik heb ooit bij de HP printerdivisie een vraag uit gezet welke modellen dit niet doen, maar daar is nooit een nuttig antwoord op terug gekomen. Ze willen immers ook graag een centje verdienen.

Als je zou kijken naar printkosten, dan zitten de HP pagewides veel beter in prijs, is eigenlijk een soort inktjet ipv het poeder van laser. Het inkt verbruik zit vrij zuinig en er zijn grote tanks voor te krijgen, toch voor de betere modellen als 556dn. Voor kleinere thuismodellen weet ik niet direct of die interessant kunnen zijn. Voor op het werk, met een man of 20 te gebruiken zijn het goeie. Voor lang stil te staan weet ik niet.

[ Voor 37% gewijzigd door Dikke Foaf op 23-09-2018 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:29
Bedankt beide!

Zoals het nu staat neig ik een beetje naar de pricewatch: Kyocera M5526cdw.
De feature set van die printer is best wel groot, gezien de prijs.
Helaas weinig te vinden over het zwart kunnen printen wanneer kleuren op zijn. Maar met 'maar' 4 toners is het natuurlijk ook prima bij te houden om alles gevuld te houden. Zeker wanneer ze blijven functioneren wanneer ze 'over datum' zijn.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ