Adviesvraag - welke monitor past het beste voor mij?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srna513006
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 02-07 15:54
Ik ben voornemens om een 27" Monitor te bestellen en ik heb advies nodig voor de vraag of ik nu een 4K of Quad HD monitor moet bestellen.
Groter kan niet want het gaat hierbij om het gebruik in een Chalet in Spanje waar wij overwinteren

Wat wil ik er wel of niet mee doen.

Gamen doe ik niet maar ik wil wel dat b.v. Spreadsheets en Scrollen door (Internet) pagina's goed zicht- / leesbaar verloopt.
Verder stream ik meestal HD content maar soms ook wel b.v. in UHD, kijk foto's met hoge resolutie en dat is het eigenlijk wel zo'n beetje.

Als ik op de MackBook werk zit ik circa op 0,80m afstand van de Monitor.
Als wij Video op de Monitor kijken zitten wij op een afstand van circa 1,50 á 1,80m.

Wat sluit ik op de Monitor aan...

Mijn MackBook Pro Retina 13" (max. 1440p) d.m.v. bij voorkeur DisplayPort maar als deze (tijdelijk) bezet is via HDMI.

Een 4K satelliet ontvanger (max. 2160p) waarbij ik de kanttekening wil plaatsen dat daarop op dit moment maar mondjesmaat 4K content wordt aangeboden.

Dus n.a.v. het bovenstaande de vraag welke monitor zouden jullie willen adviseren, dus niet het merk / type maar de aanbevolen beeldresolutie.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07-07 13:17

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

27" op 1.5m kijkafstand?? Gekkenwerk. Dan kan je net zo goed een 1080p neerzetten want je ziet de afzonderlijke details toch al niet meer.

En 1440p is zat voor kantoorwerk op 80cm

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srna513006
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 02-07 15:54
Kijk, dat is heldere taal en daarbij zal ons gezichtsvermogen al dan niet met een bril op met onze leeftijd van 70+ ook niet positief bijdragen...

Eerlijk gezegd had ik ook al het vermoeden dar 4K niet veel toegevoegde waarde zou hebben.

Dus nu maar naar een goede 1440p Monitor op zoek gaan.
Zijn hier nog aandachtspunten waar ik eventueel op moet letten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zion
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit!

@br00ky Daarom had ik jullie ook vriendelijk verzocht hem te verplaatsen O+

[ Voor 35% gewijzigd door zion op 23-09-2018 16:51 ]

10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19:27

br00ky

Moderator Harde Waren
En nu? TS kan hier nu niets mee, want alleen modjes kunnen topics verplaatsen ;). Dus bij deze dan maar.