Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Problemen met judder op Sony KD-43XF8096

Pagina: 1
Acties:

• Exigence
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 15:40
Sinds kort heb ik een Sony KD-43XF8096 met Android TV. Deze tv heb ik onder ander gekocht vanwege de ingebouwde Chromecast functionaliteit. Tot voor kort gebruikt ik een losse Chromecast (1) op een LG tv.

Nu heb ik direct al problemen met judder/framedrops/onregelmatige framerate wanneer ik bijvoorbeeld Ziggo GO cast naar de ingebouwde Chromecast van de televisie. Dit is niet om aan te zien. Wanneer ik mij oude losse Chromecast aansluit via HDMI en ik cast hier naartoe dan is het beeld perfect. Casten met andere apps vertonen dezelfde verschijnselen. Nieuwe TV is via Ethernet verbonden. Apps op de tv zelf zijn vloeiend en zonder problemen, hey verschijnsel treedt alleen op bij de ingebouwde Chromecast.

Wat heb ik al geprobeerd? In de veronderstelling dat het een 50Hz/60Hz probleem is heb ik geprobeerd 50 Hz via de Google Home app te forceren. Een normale Chromecast kun je via de Google Home app op 50 Hz forceren. Dit kan echter niet met een ingebouwde Chromecast.

Op mijn losse Chromecast zie ik echter geen verschil wanneer ik 50 Hz aan of uit heb staan.
Dus wellicht dit judder/framedroppen van de ingebouwde Chromecast een andere oorzaak heeft?

Ik vind het ronduit waardeloos dat een functionaliteit als een ingebouwde Chromecast niet fatsoenlijk z'n werk doet terwijl een losse Chromecast perfect werkt.

Iemand een oplossing?

• Exigence
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 15:40
Niemand ervaringen, tips of oplossingen?

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True