Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Lanparty met bedrijf maar welke games

Pagina: 1
Acties:
  • 2.364 views

• visblegamer
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 13-06 08:08
Hoi

Binnenkort heb ik met een hoop collega's een lanparty op de zaak

Nu willen we met ongeveer 20 man 1 shooter spelen en een race game

Systemen zijn geen high end dus liefst spellen met lage systeem eisen...

Wat zijn leuke games die je met zoveel man over lan kunt spelen?

• diefightdie
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 13-06 23:36
Trackmania & Counter stike

• NLMaca
  • Registratie: maart 2015
  • Laatst online: 22:40
@visblegamer
Wat beschouw je als geen HighEnd? (heb je een voorbeeld van welke CPU en GPU's mensen hebben?
Heb je de mensen zelf al gevraagd naar ideeën? (betrek je collega's erbij, dat is veel leuker)

Qua games is er zat te vinden, heb je zelf al een idee wat voor shooters.
Wil je ze zelf gaan hosten of ga je bijvoorbeeld gewoon via internet een server joinen?

Aan de hand daarvan kun je eigenlijk pas zeggen wat wel of niet mogelijk is.

• Squ1zZy
  • Registratie: april 2011
  • Niet online
Start een poll onder de werknemers :)

• g0tanks
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 23:30

g0tanks

Moderator CSA
Een oude Quake of Unreal Tournament.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• 26779
  • Registratie: juni 2021
  • Niet online
Succes verzekerd: Rocket League. Fifa, maar dan leuk... ;)
Verder als shooter zou ik zeker kiezen uit of unreal tournament of counterstrike (1.6 of GO)

[Voor 44% gewijzigd door 26779 op 23-09-2018 13:49]

• visblegamer
NLMaca schreef op zondag 23 september 2018 @ 13:38:
@visblegamer
Wat beschouw je als geen HighEnd? (heb je een voorbeeld van welke CPU en GPU's mensen hebben?
Heb je de mensen zelf al gevraagd naar ideeën? (betrek je collega's erbij, dat is veel leuker)

Qua games is er zat te vinden, heb je zelf al een idee wat voor shooters.
Wil je ze zelf gaan hosten of ga je bijvoorbeeld gewoon via internet een server joinen?

Aan de hand daarvan kun je eigenlijk pas zeggen wat wel of niet mogelijk is.
We gebruiken gewoon hp laptop's of desktop's dus de specificaties zijn niet heel spannend

Word zelf hosten haha

• Goudstalen
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 17:11
Call of Duty 2 misschien? Oud, erg leuk, makkelijk te runnen.

• W00fer
  • Registratie: augustus 2004
  • Niet online
Soldat
Urban Terror
Rollcage Redux

• vikterr
  • Registratie: februari 2017
  • Laatst online: 18-05 10:36
Csgo, quake

• MrMonkE
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 13-06 23:40

MrMonkE

★☆Bananarama fan☆★

Spellen waarbij 1 van de deelnemers de server is zodat er geen games specifieke servers in je LAN hoeven te worden opgezet. Is mijn 2 centen.

[Voor 2% gewijzigd door MrMonkE op 24-09-2018 09:53. Reden: was laat.. LAN lang]

"Identicon"? More like "Obfuscaton".

• Dracoz
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 14-06 12:24
Trackmania Nations
Counter-Strike
Call of Duty (2 &4)
Borderlands 2
Team Fortress 2
Left 4 Dead (1 & 2)

En Warcraft 3 (Custom maps, tower-defense bijvoorbeeld) is ook leuk om te spelen, dit is dan geen shooter of racegame ofc.

Raymundo!, Ryzen 5 1600x @ 4ghz, x370 Gaming pro carbon, 2x8GB DDR4 3200Mhz, Nvidia RTX2070 Super

• StampVoet
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 14-06 07:31
Armagetron is bij ons op het werk altijd wel een succes (en gratis ook).

• Zspirit
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 00:03
Trackmania als racegame en Unreal Tournament 99 of 2004 als shooter zou ik zeggen.
Instagib is ook erg leuk in Unreal Tournament.

Je kunt Unreal Tournament kopen bij GOG en dan heb je geen DRM waardoor je semilegaal de game kan delen met de rest. Iets neter dan piraten :)

• Casio Ridder
  • Registratie: september 2018
  • Laatst online: 14-06 13:46
Als shooter Battlefield 1942 of Call of Duty 2.

Het is misschien ook wel leuk om een RTS te spelen, Age of Empires III bijvoorbeeld!

• spinnenman
  • Registratie: juni 2017
  • Laatst online: 13-06 13:58

spinnenman

Ik doe het morgen wel

Age of Empires blijft bij ons ook een favoriet!

• 3dfx
  • Registratie: maart 2001
  • Niet online
Unreal Tournament 99

Team Fortress 2 (gratis)

Battlefield 2

En om te racen misschien Live For Speed?
Basisversie is net als TF2 ook gratis trouwens.

[Voor 48% gewijzigd door 3dfx op 24-09-2018 11:12]

• BroederM
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 09-06 15:58
Unreal!

Epic heeft een gratis variant hier nu op

Of Call of Duty 2.

Andere spellen hebben teveel tactiek erin zitten.

Kwa race games zou ik eerder naar Mario kart zoeken. Als het puur om het racen gaat ivm lachen; Trackmania!

My life is in 2D, How about yours?

• Bart ®
  • Laatst online: 21:39

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Supcom forged alliance
Factorio (kun je daadwerkelijk met 20 man in dezelfde game doen)
Left 4 dead
Rainbow six siege op niet al te hoge settings

We salute the rank, not the man.

• Stoelpoot
  • Registratie: september 2012
  • Niet online
Ik steun ook Unreal. 2004 of '99 GOTY zijn grootse klassiekers voor LAN party's, met reden. Het is gemakkelijk om in te stappen, bevat een breed scala aan wapens en maps (user maps downloaden: aanrader voor variatie!), en het kan op elke computer wel worden gespeeld.

• BadpunK
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 23:44

BadpunK

Wijsheden van een dwaas

Gezien licenties/Keys een issue kan zijn raad ik je Wolfenstein Enemy Territory aan. Leuk tactisch spel wat nog eens gratis is en goed zal gaan draaien.

Anders Battlefield 1942 (Dessert Combat mod)

Ik zou niet zo zijn geworden als ik niet al die ouderwetse waarden had om tegen te rebelleren.

• Smuey
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 14-06 13:57
UT'99 (dat draait zo ongeveer op een aardappel en biedt enorm veel fun!), Quake 3: Arena (zelfde als bij UT'99) en de originele Call of Duty (eventueel met de United Offensive expansion). Racegames speel ik dan weer niet, dus daar kan ik je ook niet over adviseren.
Bart ® schreef op maandag 24 september 2018 @ 09:51:
Supcom forged alliance
Factorio (kun je daadwerkelijk met 20 man in dezelfde game doen)
Beiden geen Race- of FPS. Daarbij zou ik Supreme Commander - Forged Alliance nou niet bepaald low-end noemen, daar heb je toch een vrij beefy processor voor nodig hoor, zeker als je met veel spelers tegelijk aan de gang wil gaan.

• WWJD
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 13-06 18:50

WWJD

*pluh*

Racegame: Flatout 2!

• 3dfx
  • Registratie: maart 2001
  • Niet online
Wilde ik ook noemen (inderdaad leuk spel voor een LAN-party :))maar het aantal spelers is dan beperkt tot 8 :(

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

No shit... Dan nog zijn het leuke LAN-games.
Daarbij zou ik Supreme Commander - Forged Alliance nou niet bepaald low-end noemen, daar heb je toch een vrij beefy processor voor nodig hoor, zeker als je met veel spelers tegelijk aan de gang wil gaan.
Beetje moderne kantoor-pc heeft een CPU die krachtig genoeg is.

• Smuey
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 14-06 13:57
Bart ® schreef op maandag 24 september 2018 @ 11:32:
[...]
No shit... Dan nog zijn het leuke LAN-games.
Maar niet waar TS om vroeg: FPS en een racegame.
Bart ® schreef op maandag 24 september 2018 @ 11:32:
Beetje moderne kantoor-pc heeft een CPU die krachtig genoeg is.
Dat is een aanname. Zonder input van TS over de configuratie kun je daar weinig zinnigs over zeggen, lijkt me. Zeker omdat er expliciet bij wordt aangegeven dat het om low-end moet gaan.

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

michaelvink schreef op maandag 24 september 2018 @ 11:37:
[...]

Maar niet waar TS om vroeg: FPS en een racegame.
Jeetje. Ik haal alles gelijk weg.
[...]

Dat is een aanname. Zonder input van TS over de configuratie kun je daar weinig zinnigs over zeggen, lijkt me. Zeker omdat er expliciet bij wordt aangegeven dat het om low-end moet gaan.
Mijn nederige excuses. Gelukkig weet je alles beter dan ik! Fijn dat je even de boel komt corrigeren hier, dan hoeft TS dat niet zelf te doen.

• NightFox89
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 18:08
Unreal Tournament met instagib. Doet het altijd goed op kantoor ;)

• NLMaca
  • Registratie: maart 2015
  • Laatst online: 22:40
@visblegamer
Aan de reacties te zien heb je genoeg stof tot nadenken. Gooi de games eens in de groep en laat ze zelf eens uitzoeken of het wat is. zie de reactie van @Squ1zZy .

Als je zelf gaat hosten is zoals @MrMonkE ook al aangeeft dan heeft dat wel de voorkeur. 1 iemand hosten en de rest joined. Je kan het ook in groepen verdelen dat er 2 pc's de host zijn.

Wil je wat leren van gameserver setups, tja dan zou ik gaan voor het hosten op een servertje, maar dat ligt er ook aan wanneer je alles gepland hebt en hoeveel voorbereiding je zelf hebt.

Succes in ieder geval

• ffha
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 04-06 00:12
Quake 3 Arena via https://clover.moe/spearmint
Server setup is wel oldskool met het schrijven van een goede .ini , dus zeker even een avondje thuis testen.
Werkt volgens mij portable, dus geen installeren nodig. Zou wel even checken of het niet een Microsoft c++ distributable nodig heeft om te functioneren, wat weleens kan missen op kantoor PCs. In dat geval gewoon de distributable ook op de USB/server zetten.

https://assault.cubers.net
Simpel schietspelletje met veel verschillende gamemodes, iets makkelijkere configuratie. Draait lekker op vrijwel alles.

Unreal Tournament is natuurlijk ook geweldig, maar je hebt een paar tweaks nodig om het goed draaiend te krijgen.
https://steamcommunity.co...ons/0/846945579778791510/

En tot slot een spel wat niet in de gewenste genres valt, maar wat wel een shoutout verdient: http://lf2.net
Werkt ook portable, gewoon installeren op een usb stick.
Co-op of pvp, kan je zelfs met meerdere mensen op 1 toetsenbord spelen, schouder aan schouder. Lekker ouderwetse beat 'em up.

• SuperGuest
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 16-02 17:41
Unreal tournament en op Steam wat spellen doornemen. Coop kan net zo leuk zijn als op elkaar schieten. Laat je niet afleiden door een keertje doorspelen. Let op zaken als de mogelijkheid om een eigen arena op te bouwen. Binnen het netwerk, of via internet servers. Als je maar prive bent met je eigen groepje collega's.

Ook even doornemen hoe iedereen het alvast op zijn laptop krijgt, zodat je het begin van de avond na de pizza's niet eerst een uur aan het wachten bent tot iedereen klaar is en dan pas mee kan gaan doen.

• visblegamer
Bedankt voor alle tips mensen ik ga hier eens rustig voor zitten ;)

• RobbyTown
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 22:19

RobbyTown

Grootmeester

Wolfenstein ET
Trackmania Nations
Gratis en op leeftijd dus geen zware specs nodig.

Misschien ook een fun game erbij? Blobby Volly :)

• Grotman
  • Registratie: november 2013
  • Niet online
Dan gooi ik deze maar dicht. Sowieso houden we niet zo van dit soort verzameltopics met lijstjes van iedereen, maar zijn we meer van de inhoudelijke topics.
Zoals eerder gemeld door iemand kun je natuurlijk ook een poll organiseren onder de collega's. Dat vond ik persoonlijk de beste tip :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True