Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Budget Game PC +/- 750 Euro

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• GertjandW
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 03-10-2018
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De PC zal voornamelijk gebruikt worden om te gamen. Ik heb nu een zeer verouderde PC staan die plots is overleden en ben op zoek naar vervanging. Het is de bedoeling dat deze PC de nieuwste games goed kan draaien, al hoeft dit niet persé op alles maximaal te zijn. Als dit wel kan is dit mooi meegenomen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik wil aan deze game PC maximaal 750 EUR uitgeven, liefst inclusief assemblage. Zelf een systeem bouwen lijkt mij redelijk spannend en ik ben niet zeker of ik dit zelf kan. Een nieuw scherm is ook gewenst, omdat ik nog een oudere (Dell U2311) heb staan en deze waarschijnlijk ervoor zal zorgen dat de nieuwe PC niet tot zijn recht komt.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Toetsenbord en muis (Logitech) heb ik nog vanuit mijn vorige PC en hoeft niet vervangen.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb een aantal eerdere posts nagelezen, de aanbevelingen overgenomen zoveel mogelijk en ben tot het volgende plaatje gekomen:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed€ 164,-€ 164,-
1ASRock B450M Pro4€ 75,75€ 75,75
1Gigabyte GeForce GTX 1050 Ti D5 4G€ 165,-€ 165,-
1Fractal Design Focus G Zwart€ 47,-€ 47,-
1AOC G2460VQ6 Zwart€ 128,01€ 128,01
1Corsair Vengeance LPX CMK8GX4M2B3000C15€ 93,50€ 93,50
1be quiet! Pure Power 10 400W€ 49,61€ 49,61
1Kingston A400 240GB€ 39,93€ 39,93
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 762,80

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik vind het belangrijk dat het enigszins stil is, volledig stil hoeft uiteraard niet, maar ik wil niet naast een bak met herrie zitten.

Ga je overklokken?
Dit ben ik niet van plan, geen ervaring.

Wat verwacht je van ons?[i]
Wat kunnen jullie mij met mijn budget aanraden? Wat staat er in mijn voorlopige lijst dat niet past, niet logisch is of simpelweg het geld niet waard is? Past alles in elkaar/ op elkaar? Kan ik nog ergens besparen, zodat ik inclusief assemblage op ongeveer 750 uitkom?
Wat kan ik eventueel goedkoper doen om een beter GPU in te passen? Of is dit niet nodig?

Alvast bedankt voor de suggesties.

[Voor 4% gewijzigd door GertjandW op 23-09-2018 12:25]

Alle reacties

• Uszka
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 10:21
Met een 24" 75Hz TN ga je er niet veel op vooruit tov je huidige 23" 60Hz IPS. Die laatste zou ik dan nog even blijven gebruiken. Dan hou je iets meer budget over voor een veel snellere videokaart als de pricewatch: Asus Expedition Radeon RX 570 OC edition 4GB GDDR5 en past assemblage er waarschijnlijk ook nog in. Zelf een systeem in elkaar zetten is trouwens niet zo moeilijk hoor. Er zijn handleidingen genoeg te vinden die je door het bouwproces leiden en je leert er veel van. Dat komt weer van pas als je een keer moet troubleshooten want je weet precies hoe het systeem in elkaar zit.

Behuizing kan naar mATX pricewatch: Fractal Design Focus G Mini omdat je een mATX bord hebt uitgezocht.

• GertjandW
Dank voor je snelle antwoorden.

Goed om te horen dat het beeldscherm nog niet vervangen hoeft te worden, dan ga ik inderdaad voor de RX 570 videokaart als in jouw reactie. Goed idee en hopelijk stukken sneller. De upgrade van een beeldscherm kan ik altijd later nog doen.
Ik las in andere posts dat deze videokaart ook gebruikt wordt in combinatie met een 'Freesync' scherm.. Dit zegt mij niet zoveel, maar is dit nog een groot voordeel waar ik rekening mee moet houden? Ben een beetje een leek op dit gebied..

Maakt het nog veel verschil of ik een mATX bord gebruik of ATX? Het is eerlijk gezegd meer toeval dat het een mATX bord betreft dan dat ik dit bewust heb aangevinkt. Ik ben niet zo goed op de hoogte over wat nu precies de verschillen zijn (afgezien van formaat). Heb in ieder geval de behuizing nu aangepast naar de Focus G mini.

Als het zelf in elkaar zetten van een systeem niet moeilijk is ga ik dit toch maar eens proberen, inderdaad bijkomend voordeel dat je dan beter weet hoe alles in elkaar zit (letterlijk). Zijn er nog specifieke gereedschappen/onderdelen/vloeistoffen etc nodig om het bouwen van je eigen computer zelf te doen of zitten deze zaken bij de hardware die je bestelt?

• Balance
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 10-06 16:21
@GertjandW Ik zou ook voor een RX 570 gaan, deze is zo'n 60% sneller en gaat fantastisch werken met je FreeSync-scherm. Deze kost een paar euro meer, maar heeft wel een semi-passieve fan die dus uit gaat wanneer je de gpu niet zwaar belast: pricewatch: Asus ROG-STRIX-RX570-O4G-GAMING

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Chain DL,SQ,BP,MP, and Flys

@GertjandW Idd, wat al gezegd is qua GPU. en wil deze kast houden zou ik gewoon ATX bord nemen. oa pricewatch: MSI B450 Tomahawk

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• n3othebest
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 13:17
Balance schreef op zondag 23 september 2018 @ 14:32:
@GertjandW Ik zou ook voor een RX 570 gaan, deze is zo'n 60% sneller en gaat fantastisch werken met je FreeSync-scherm. Deze kost een paar euro meer, maar heeft wel een semi-passieve fan die dus uit gaat wanneer je de gpu niet zwaar belast: pricewatch: Asus ROG-STRIX-RX570-O4G-GAMING
Een rx570 is inderdaad sneller dan een 1050ti en zeker met een freesync scherm aan te raen maar 60% sneller lijkt die mij niet. Een 1060 6GB is dat ongeveer en die loopt gelijk met een rx580.

• GertjandW
Allen dank voor de reacties. Ik wil de spullen op korte termijn bestellen.

Enige dat mij nu nog aan het twijfelen brengt is dat ik bij de videokaart lees dat de stroomtoevoer die vereist is 450W is? Betekent dit dat mijn geselecteerde voeding van 400W niet geschikt is?
(bron: https://azerty.nl/product...ische-kaart-radeon-rx-570)

• mitsumark
  • Registratie: juni 2009
  • Nu online
Geen probleem, boven de 300W ga je niet komen.
Het advies van 450W is ongegrond (ze weten de rest van het systeem niet en ze weten de kwaliteit van de voeding niet).

• Uszka
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 10:21
Het systeem zal met RX 570 rond 250w verbruiken maximaal. 400w is daarom meer dan genoeg. Fabrikanten geven vaak een marge om rekening te houden met kwalitatief minder goede voedingen en cpu met abnormaal hoog verbruik. Ze kunnen namelijk nooit weten met welk merk en type hardware de videokaart wordt gebruikt.
De videokaart die je daar linkt vind ik geen goede koop want te duur. https://azerty.nl/product...ische-kaart-radeon-rx-570 is veel goedkoper of een snellere https://azerty.nl/product...ische-kaart-radeon-rx-580 en leg je er iets bij voor een veel betere voeding https://azerty.nl/product...w-voeding-intern-450-watt
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True