Toon posts:

Heel vaag probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb bij een bedrijf een netwerk aangelegd. Werkt prima.

Nu willen ze ook dat ik het internet doe. Maar nu heb ik het volgende probleem.

Op "pc1" zit een 56k modemn eerst een 0 laten draaien voor de buitenlijn en ik heb internet. Werkt prima op die pc.

Op "pc2" zit ook een 56k modem hier draai ik ook een 0, maar krijg daarna de waarschuwing dat hij geen kiestoon heeft.
Maar als ik er een gewone telefoon op aansluit dan kan ik normaal bellen.

Aan de modem zou het niet kunnen liggen, zelfde instellingen + dat ik ze in alle twee de pc's heb geplaats en het zo blijft dat er bij pc1 wel en bij pc2 geen internet is.

Iemand sugesties ???

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

wissel pc1 en pc2 is om....asl het dan nog niet werkt ligt het niet aan je pc iig....

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Verwijderd

Op donderdag 19 juli 2001 18:39 schreef kamstra het volgende:
wissel pc1 en pc2 is om....asl het dan nog niet werkt ligt het niet aan je pc iig....
???
Het zijn interne modems, die (maak ik uit de post op) al eens verwisseld zijn en de telefoonlijn leeft gewoon als je er een telefoon aanhangt ipv het modem.
Het enige wat zou kunnen is dat als je een ander kabeltje naar de muur gebruikte voor de telefoon dat het telefoonkabeltje naar het modem toe kapot is (maar ik neem aan dat je die ook al eens verwisseld hebt).

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-02 17:43
Aangezien je eerst een 0 moet draaien is er sprake van een telefoonnetwerk bij dat bedrijf, en lijkt me dat hier 2 inbelpunten zijn. Probeer eens de 2 PC's (als geheel, dus niet alleen modem) om te wisselen.

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Op donderdag 19 juli 2001 19:03 schreef Captain Pervert het volgende:
Aangezien je eerst een 0 moet draaien is er sprake van een telefoonnetwerk bij dat bedrijf, en lijkt me dat hier 2 inbelpunten zijn. Probeer eens de 2 PC's (als geheel, dus niet alleen modem) om te wisselen.
dat zei ik dus ook al ;)

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

• Digihelp ®
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-08 06:54
Wat je ook kan doen is de internet verbinding van pc1 delen over het netwerk. Dus als pc2 een internet verbinding aanvraagt, dat dan pc1 een verbinding maakt.

Dit kan standaard in Win2K en anders zijn er zat programma's voor(routers)

Verwijderd

Het is misschien niet de oplossing die je zoekt, maar je kunt ook een hardwarematige router kopen. EEN keer configureren en je bent overal vanaf. Dan ben je ook niet afhankelijk van een van de computers in je netwerk.

Verwijderd

Op donderdag 19 juli 2001 21:22 schreef nl-firebug het volgende:
Het is misschien niet de oplossing die je zoekt, maar je kunt ook een hardwarematige router kopen. EEN keer configureren en je bent overal vanaf. Dan ben je ook niet afhankelijk van een van de computers in je netwerk.
Het gaat over 2x een 56k verbinding.
Delen is een beetje vervelend met zo weinig bandbreedte en een router lijkt me al helemaal onzinnig, het zal wel een klein bedrijfje zijn :)
Maar kamstra en Captain Pervert, waarom zou dat werken dan? Het enige dat je dan verwisselt is de telefoonlijn.
Ik heb het nog nooit meegemaakt dat een telefoonlijn wel gewoon werkte aan een telefoon en niet aan een modem en dat het dan een defect in de lijn was...

Verwijderd

Topicstarter
he allemaal onwijs bedankt voor jullie hulp.

HET IS OPGELOST.

Het probleem zat in dat de lijn bij pc2 een binnenlijn was waar je niet met een modem naar buiten kan komen.

Thz

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Op donderdag 19 juli 2001 22:19 schreef rodekaart het volgende:
he allemaal onwijs bedankt voor jullie hulp.

HET IS OPGELOST.

Het probleem zat in dat de lijn bij pc2 een binnenlijn was waar je niet met een modem naar buiten kan komen.

Thz
nou ehm

probeer nog es op pc2 "wachten op kiestoon" uit te zetten bij de modem instellingen.

want op mun werk heb ik dat probleem ook heel vaak bij bepaalde modems op een centrale.

Verwijderd

Hij zal wel bedoelen dat die lijn gewoon alleen intern gebruikt mag worden, want in principe is de tijd die je moet wachten op een buitenlijn centraleafhankelijk.
Je kunt bij veel centrales gewoon instellen dat bepaalde lijnen niet naar buiten kunnen bellen :)

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
ow dan had ik um verkeerd begrepen
Pagina: 1