Toon posts:

Voor het eerst een game pc samenstellen (1k budget)

Pagina: 1
Acties:
  • 374 views

Vraag

• maxxo85
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12-08-2020
Hallo allemaal,

Ik zou graag voor het eerst een game pc willen samenstellen. voornamelijk om wat oudere games te spelen. Denk hierbij aan RTS games, World of Warcraft, rpg's. (dus niet de nieuwste FPS).
Heb een budget van 1k. Wil alleen graag eens weten aan welke zaken je moet denken om een game pc met mijn wensen te kunnen bouwen. Zou makkelijk een lijstje kunnen samenstellen, maar heb werkelijk geen idee waar ik op moet letten.

Vandaar de vraag aan jullie: wat is jullie kijk op mijn vraag?

Alvast bedankt voor het meedenken!

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen (rts, wow, rpg)

Wat mag het systeem gaan kosten?
maximaal 1k (exclusief beeldscherm)

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee!

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Geen flauw idee, nog geen ervaringen met het zelf samenstellen van een game pc.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Intell, GeForce.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zou graag een zo'n klein mogelijke behuizing willen hebben.

Ga je overklokken?
Naar mijn weten niet

Wat verwacht je van ons?[i]
Ik verwacht met name dat jullie een goede samenstelling kunnen maken met het budget en de wensen. aangezien ik geen ervaring heb met het samenstellen van game pc's.

Alle reacties

• n3othebest
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12:36
Begin eens met de bbg van september bekijken. Daarin staat een compact systeem met budget €1000. Neem dat als uitgangspunt en kijk of je kan besparen als het niet zo compact hoeft te zijn. reviews: Desktop Best Buy Guide - september 2018

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-05 21:04

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

1000 Euro: reviews: Desktop Best Buy Guide - september 2018 , zelf lijstje maken: Handleiding Pricewatch

Het is wel zaak om te weten welke monitor je hebt/wil; dat is namelijk van grote invloed op de GPU die je gaat aanschaffen. En om de prestaties van een nieuwere PC te meten, zou je allicht eens op zoek kunnen gaan naar benchmarks van, onder andere, WoW voor de volgende componenten:

- RX480, RX580, GTX1050 4GB, GTX1060 6GB
- AMD Ryzen 1700, Intel i5-8400

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• maxxo85
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12-08-2020
Beste MAX3400,

Ik zou wel graag een mooie resolutie willen hebben! heb nog geen monitor aangeschaft, maar daar wil ik ook best wel wat voor over hebben. heb je eventueel een goed advies?

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 12:32
Voor €1000 zit je maximaal aan een GTX 1070.
Vergeet Intel binnen dat budget. Met de huidige absurde prijzen ga je het niet redden om er een 6 core i5 in te krijgen icm een GTX 1070.
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed€ 164,-€ 164,-
1MSI B450-A PRO€ 90,50€ 90,50
1Sapphire Nitro+ Radeon RX 580 8GD5 (11265-01)€ 306,87€ 306,87
1Corsair Carbide SPEC-04 Zwart/Grijs€ 48,90€ 48,90
1G.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB€ 131,95€ 131,95
1BitFenix Formula Gold 450W€ 62,50€ 62,50
1Crucial MX500 m.2 500GB€ 86,95€ 86,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 891,67

bijvoorbeeld als systeem met RX 580. Een prima combi met een 144Hz monitor als pricewatch: AOC C24G1 Rood, Zwart
Of ipv de RX 580 met GTX 1070 pricewatch: Inno3D GeForce GTX 1070 X2 V4

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12:54

br00ky

Moderator Harde Waren
Je topicstart is nu al vrij compleet, maar we verwachten hier ook al een eigen opzetje. Zie ook de volgende passage uit het DAA beleid.
3. Eigen onderzoek is nog steeds vereist (dit is en blijft GoT!) en we verwachten dat je zelf al een idee hebt opgedaan. Als je zelf al een configuratie hebt bedacht, post deze dan met behulp van de wenslijst in de pricewatch hier. Dat geeft je mede-Tweakers inzicht in waar je zelf aan hebt gedacht en hoe er binnen je budget betere of andere keuzes te maken zijn.

Het is dus verplicht eerst zelf met een voorstel te komen en dit voorstel te onderbouwen. Een simpele opsomming van eisen/wensen is niet wenselijk; je topic wordt in dat geval dan ook gesloten. Je kan in dat geval contact opnemen met de moderator die je topic gesloten heeft om te vragen of hij weer open mag, mits je natuurlijk wijzigingen hebt aangebracht zodat het geheel wel aan de eisen voldoet.

Een simpel antwoord als 'Ik heb heb er niet veel verstand van!' óf 'Ik ben veel sneller klaar als jullie het doen!' is uit den boze.
Dit lijkt flauw, maar enerzijds doen we dit om ervoor te zorgen dat je zélf inzicht krijgt in wat er mogelijk is en anderzijds om de kwaliteit van de topicstarts hier te bewaken. Anders vervalt dit subforum in een "ik wil een pc voor x euro, mkay dank je doei" niveau, en dat is iets dat niemand wil :). Je eerste opzet hoeft niet top te zijn, we willen alleen graag dat je er eerst over nadenkt.

Om inspiratie op te doen kun je de verschillende topics in dit subforum en de best buy guides doorzoeken.

Met de Handleiding Pricewatch dien je vervolgens een mooi lijstje te maken (dus géén copy-paste lijsten van andere sites bijv.). Met die informatie kan vervolgens gericht advies gegeven worden om het helemaal aan jouw wensen aan te passen.

Succes.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee