Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• lennartg
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 18-03-2020
Hallo allen,

Binnenkort komt naar aller waarschijnlijkheid de Oneplus 6T uit. Aangezien ik nu (nog steeds) de Oneplus One gebruik, is het hoog tijd voor vervanging. De Oneplus One heb ik altijd met veel plezier gebruikt. Ik heb een aantal keer een nieuwe Rom erop gezet om hem fris te houden O-) .

Nu ik een aantal zeer lovende reviews heb gelezen over de Pocophone F1, weet ik niet zeker of ik wel de Oneplus 6T moet kopen. Qua prijs zullen de telefoon waarschijnlijk € 300,- verschillen. De Oneplus heeft waarschijnlijk een betere camera, NFC, is iets sneller dan de Poco en heeft een kleinere Bezel.

Het is natuurlijk lastig vergelijken omdat de Oneplus 6T nog niet uit is, maar hoe denken jullie hierover? :)

Dank!

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 16-06 14:01

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ik denk dat als je budget zich uitstrekt van grofweg 300 tot grofweg 600, dat je ook andere telefoons kan vergelijken of als mogelijke kandidaat hebt?

En, maar je zegt reviews te hebben gelezen; er zijn nog meer verschillen in het nadeel van de F1 (wat zich dus reflecteert in de prijs) zoals besproken is in reviews: Xiaomi Pocophone F1 - High-end smartphone voor weinig geld

Het is dus lastig om jou een antwoord te geven waar je iets mee kan; het ene is nog niet op de markt en je budget is te variabel.

Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• lennartg
Bedankt voor jouw antwoord @MAX3400 .

In principe ben ik op zoek naar een telefoon waar ik weer een jaar of 4 mee kan doen, wat ik nu met de Oneplus One heb gedaan. Daarvoor moet hij voor nu een snelle chip hebben en populair zijn op XDA zodat je er later nieuwe roms op kan zetten. Dit was voor de Oneplus One zeker het geval.

Bovenstaande zal waarschijnlijk niet veel helpen :p ik wacht wel tot de Oneplus 6T uitkomt en maak dan mijn keuze.

• Undertaker2
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 19-06 01:25
Voor mij persoonlijk hangt t af van twee dingen:

1) Het scherm: Wil je persé oled of mag LCD ook? Zelf heb ik liever oled, maar de LCD's in (de wat oudere) Iphones vind ik eigenlijk ook prima. Je zou 's kunnen zoeken naar vergelijkingen op dit gebied. Ben zelf ook wel benieuwd eigenlijk als het gaat om de pocphone.

2) De camera: Ik lees her en der dat de camera van de pocophone een afdrukvertraging heeft én dat de kwaliteit bij minder licht duidelijk minder is dan de concurrentie. Bij daglicht vond ik ze prima. Beiden zou ik zelf een dealbreaker vinden. Mogelijk is er binnenkort een goed werkende Google Camera app beschikbaar voor de pocophone. Wanneer dát goed gaat werken is het voor mij een instant buy en dan neem ik het LCD scherm voor lief.

p.s
Google camera app kan in de HDR enhanced mode meerdere foto's nemen en deze samenvoegen tot één foto met beter contrast/dynamisch bereik en minder ruis bij weinig licht. In de normale HDR modus maakt de google camera app ook hele nette foto's met natuurlijkere kleuren, minder extreme ruisonderdrukking en kunstmatige verscherping. Op mijn Galaxy S7 is het écht een grote verbetering.

Zowel de Oneplus als de Pocophone (mede als een hele boel andere telefoons) zijn anno 2018 nog steeds achteruitgang qua camera in mijn geval. Vandaar dat ik nog steeds op mijn S7 zit met Google Camera app.

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec

• lennartg
Thx @Undertaker2,

Zal deze punten zeker meenemen. De camera van de poco doet het idd slecht bij weinig licht. Een goed afleesbaar scherm (ook in de zon) vind ik belangrijk, wacht nog even af!

• Bassbounce
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 16-06 07:55
Ik heb de Oneplus 6 gehad en de Pocophone F1 in gebruik nu.
Super goed toestel echter is de notch wel flink en zie je geen notificatie iconen in de statusbar.

Ik vond de software van de Oneplus 6 fijner maar ook het scherm was mooier.
Al met al had ik de Oneplus niet moeten verkopen maar de Pocophone is ook zeker geen straf voor dat geld!!

Huidige Pc

• q-enf0rcer.1
  • Registratie: maart 2009
  • Nu online
Ik denk dat je met beide toestellen gemakkelijk 4 jaar vooruit kunt. Het is niet zo dat de camera van de Pocophone ronduit slecht is, je kunt er best leuke fotos mee schieten. Maar is de camera echt belangrijk voor je, dan moet je je afvragen of dat die honderden euros meer waard vindt. Ik zou er geen 300 euro extra voor uit willen geven in ieder geval.

Het LCD scherm van de Pocophone kan een aardig hoge brightness aan(500 nit), ik denk dus niet dat je problemen zult hebben met zonlicht.

• Ohmarinus
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 07-06 09:01
Er zijn inmiddels reviews van de Pocophone F1 camera te vinden op youtube waarin duidelijk te zien is dat de camera wel degelijk goed presteert.

Ik kom zelf van een One Plus X af die echt in alle opzichten wanstaltig presteert. De foto's zijn wel superscherp en erg mooi in kleuren maar alleen onder goede omstandigheden en de videofunctie is onbruikbaar door de variable framerate. Je kunt dus nooit een filmpje opsturen of op youtube gooien want door de slechte videos die er uitkomen is het geluid nooit sync.

Hier een vergelijkende video met best wel goeie voorbeelden:
YouTube: Xiaomi Pocophone F1 vs Mi A2 vs OnePlus 6 Camera Test Comparison

Hier een wat minder goede review, oordeel zelf:
YouTube: Xiaomi Pocophone F1 Camera Test

Het valt mij vooral op dat de Pocophone een mooie field of view heeft in vergelijking met de One Plus 6, ik weet niet hoe dat bij de 6T gaat zijn.

Hoop dat je hier wat aan hebt.

• RoD
  • Registratie: september 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Grappig, ik zit met precies hetzelfde. Ik heb ook nog de OPO en ga waarschijnlijk kiezen tussen de Pocophone en de OP6T. Ik wacht sowieso de reviews van de 6T af voor ik de knoop doorhak, maar feitelijk zal het er wel op neerkomen of ik dubbel zoveel geld uit wil geven voor een vingerafdrukscanner onder het scherm, een MIUI-loze Android-versie out of the box, en nfc.

Het wordt een beetje wikken en wegen :)

• koenonline55
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 10-06 15:55
Ik zit in precies hetzelfde schuitje. Bezitter van een OPO, maar die is ondertussen ook toe aan vervangen. One Plus 6(T) is voor mij geen optie vanwege de prijs. Vind ik persoonlijk aan de hoge kant. De camera en wat extra features (zoals NFC) vind ik daarintegen wel belangrijk als ik er weer een aantal jaar mee door wil. Ik zit daarom te kijken naar de Xiaomi Mi 8, deze heeft een iets betere camera dan de pocophone en vergelijkbaar met de OnePlus 6. Daarnaast wat extra features t.o.v. de Pocophone, zoals NFC en Amoled scherm. Voor 400 euro bij Amazon Duitsland lijkt mij dat een goede deal.

OnePlus 6 Vs Xiaomi Mi 8 Camera Comparison - Low Light, Video & All Cameras Tested
YouTube: OnePlus 6 Vs Xiaomi Mi 8 Camera Comparison - Low Light, Video &...

• AVB001
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 26-08-2020
Ik zat ook met precies dezelfde vraag. Mijn Oneplus X was al een tijd aan vervanging toe en was van plan om de 6T aan te schaffen. Echter de hogere prijs en het ontbreken van 3.5mm jack deden mij twijfelen.

Na een hoop reviews etc. te hebben gelezen m.b.t. de Pocophone heb ik besloten deze aan te schaffen (128GB-versie). Heb hem nu een 4 dagen in gebruik en heb absoluut niet te klagen, toestel werkt super! Een AMOLED scherm is natuurlijk wel wat mooier, echter is dit scherm ook prima. Wel mis Oxygen OS af en toe al werkt MIUI ook prima.

Voor mij is het ontbreken van NFC geen probleem. De aanwezigheid van de 3.5mm jack, SD-slot en het grote prijsverschil hebben mij doen besluiten de Pocophone aan te schaffen.

• MeltedForest
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 19-06 10:12
@lennartg Ik denk dat we over 4 jaar veel meer met NFC betalen dan dat we nu doen, dus NFC op een volgende telefoon is voor mij ook een must. Ik kijk daarnaast ook liever naar een OLED scherm dan LCD. Helaas geen Pocophone voor mij.

• beyazz06
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 18-06 12:09
Grappig om te lezen hoeveel mensen nog de Oneplus (one/x) hadden en dit jaar zijn gaan upgraden. Ik ben er overigens één van, komende van een Oneplus X naar recentelijk LG V30 overgestapt.

Voor mij was het:
- AMOLED
- Formaat toestel
- Prijs

Alhoewel de V30 nog iets aan de grote kant vind, heb ik tot nu toe geen spijt van de aankoop. Kei mooi scherm (met bijzonder weinig bezels) en dat voor 340 euro (icm abbo verlenging). Weliswaar een soc van vorig jaar (835), wat voor mij echter geen struikelblok is.

• lennartg
Thx @beyazz06 en @MeltedForest

Denk dat ik er uit ben. Het wordt de Oneplus 6T voor mij.

Ik heb zojuist een Poco F1 ontvangen die ik bij Ali Express besteld had (€ 290,- inclusief € 20,- belasting) als cadeau voor m'n moeder :p Deze Poco F1 heb ik natuurlijk even uitgeprobeerd. Alhoewel hij erg rap reageert en veel sneller is dan mijn huidige Oneplus One, oogt hij minder premium dan ik had gehoopt. Ik vind hem best dik en de bezel vrij groot. NFC gebruik ik dagelijks en dat ben ik liever niet kwijt.

Moet wel even wennen aan de prijs. Vind € 560,- eigenlijk veel te duur voor een telefoon. Hoop dat de Oneplus 6T weer 4 jaar mee gaat :p

• Intelligo
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 07:46
Als de ervaring iets leert, is dat de telefoons zoals de PocoPhone F1 iig een enorme rom-base krijgen.

Goedkoop=bereikbaar, en daar springen (hobby)developers vaak gigantisch op af.

Nu kan dat met de 6T natuurlijk ook gebeuren, maar dan is het afwegen of de voordelen je de prijsverdubbeling waard zijn

Woont in Helsinki

• RoD
  • Registratie: september 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
lennartg schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 07:36:

Ik heb zojuist een Poco F1 ontvangen die ik bij Ali Express besteld had (€ 290,- inclusief € 20,- belasting) als cadeau voor m'n moeder :p Deze Poco F1 heb ik natuurlijk even uitgeprobeerd. Alhoewel hij erg rap reageert en veel sneller is dan mijn huidige Oneplus One, oogt hij minder premium dan ik had gehoopt. Ik vind hem best dik en de bezel vrij groot. NFC gebruik ik dagelijks en dat ben ik liever niet kwijt.

Moet wel even wennen aan de prijs. Vind € 560,- eigenlijk veel te duur voor een telefoon. Hoop dat de Oneplus 6T weer 4 jaar mee gaat :p
Helemaal eens. Ik denk dat het voor mij ook de OP6T wordt. Na het zien van de telefoon vind ik de Poco ook minder premium (heb hem overigens niet besteld :P ). Ook de bezels en ontbreken van nfc vind ik jammer, en ja, ook ik vind 560 euro eigenlijk te duur.

Ik wacht nog heel eventjes, totdat de OP6T echt uit is en meer mensen hem in handen hebben gehad.

• MeltedForest
lennartg schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 07:36:

Toevallig heb ik vanochtend de OnePlus 6 besteld op GearBest voor €351, ik vond de 6T ook te duur.
En ik heb nu gewoon een 3,5mm jack. Helaas wel fingerprint op de achterkant, maarja kan niet alles hebben.

[Voor 14% gewijzigd door MeltedForest op 02-11-2018 09:54]

• lennartg
@MeltedForest , Heb je een linkje naar deze aanbieding op GearBest? De goedkoopste aanbieding die ik kan vinden is 430 $, wat neerkomt op € 375,- (daar komt miss nog € 25,- aan belasting bovenop, gebaseerd op de Poco die ik net heb ontvangen). Thx :)

• MeltedForest
@lennartg zie deze link: https://www.gearbest.com/...291241.html?lkid=12886141
Gebruik coupon code: GBMPOP64
Bestellen met EU Priority Line dan krijg je eventuele douanekosten vergoed.

• Pietb
  • Registratie: maart 2001
  • Niet online
MeltedForest schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 11:15:
Bestellen met EU Priority Line dan krijg je eventuele douanekosten vergoed.
Heb je daar toevallig ook "bewijs" van? Het staat namelijk nergens vermeld, maar als het echt zo is, bestel ik er meteen ook één :)

Edit:
Gevonden en dus besteld, dank voor de tip!

[Voor 7% gewijzigd door Pietb op 05-11-2018 20:35]

• MeltedForest
Pietb schreef op maandag 5 november 2018 @ 17:00:
[...]
Heb je daar toevallig ook "bewijs" van? Het staat namelijk nergens vermeld, maar als het echt zo is, bestel ik er meteen ook één :)

Edit:
Gevonden en dus besteld, dank voor de tip!
Voor de volledigheid: http://forum.fok.nl/topic/2449148

• doekovic
  • Registratie: oktober 2015
  • Laatst online: 17-06 15:12
MeltedForest schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 09:53:
[...]

Toevallig heb ik vanochtend de OnePlus 6 besteld op GearBest voor €351, ik vond de 6T ook te duur.
En ik heb nu gewoon een 3,5mm jack. Helaas wel fingerprint op de achterkant, maarja kan niet alles hebben.
Hoi,

Ik zie dat dit niet de global version is, kan dat geen kwaad?

• MeltedForest
doekovic schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 21:22:
[...]

Hoi,

Ik zie dat dit niet de global version is, kan dat geen kwaad?
Je krijgt volgens mij Hydrogen OS ipv Oxygen OS, maar dat kan je zelf simpel flashen naar Oxygen OS via https://www.oneplus.com/n...areupgrade/details?code=8.

• Eierbal
  • Registratie: september 2018
  • Niet online
MeltedForest schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 09:59:
@lennartg Ik denk dat we over 4 jaar veel meer met NFC betalen dan dat we nu doen, dus NFC op een volgende telefoon is voor mij ook een must. Ik kijk daarnaast ook liever naar een OLED scherm dan LCD. Helaas geen Pocophone voor mij.
Bedankt voor je post! Deze post was voor mij doorslaggevend om de knoop door te hakken voor de 6T en niet voor de Pocophone F1. Ondanks de 'mindere' camera. Ik gebruik de NFC-functie niet in de telefoon die ik nu heb, maar zie wel de grote voordelen ervan (en het grote beperkingen als je 'm niet in je telefoon hebt).

• lennartg
@Eierbal , top! Mooi dat de hier iets aan had.

Morgen kan ik de 6T ophalen bij een afhaalpunt (had hem afgelopen dinsdag om 11:00 uur besteld). Ben een groot fan van NFC, veel bank apps bieden nu contactloos betalen aan met NFC.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True