• DrNizeGuy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:06
ik ben van plan een minidisc te kopen. nou leek me zo'n MD geval waar je 4 cd's op kan prakke wel wat, maar kwee nie of dat dingetje wel zo ok is.

dus mijn vraag aan is: welke md speler is t beste? en/of is er een site waar ze van die vergelijkingen doen? (kep gezogd maar kon nie vinde)

Verwijderd

De mijne bevalt prima , heb een Sony MZ-R900. Idd 4MD , personal disc memory , pitch control , treble&bass inst. (ipv alleen megabass) , afst.bed. met display enz.

Verwijderd

Ik heb een Sony MZ-R700PC. Daar kunnen ook 4 CD's op 1 80min. schijfje.

Verwijderd

kheb de mz-r500
de allereerste die dat kon geloof ik
wel relaxed dingetje, geen pitch control en al die shit (wel kewl eigenlijk pitch hehe)
maar gwoon standaard dingen waar je hem voor nodig hebt, betaal niet teveel aan pitch shit en afstandbediening als je het niet nodig hebt :)
deze heb ik voor 500 gekocht en kben er erg tevreden over, erg klein dingetje, zuinig, 320 min max !

Verwijderd

Op donderdag 19 juli 2001 18:23 schreef DrNizeGuy het volgende:
ik ben van plan een minidisc te kopen. nou leek me zo'n MD geval waar je 4 cd's op kan prakke wel wat, maar kwee nie of dat dingetje wel zo ok is.

dus mijn vraag aan is: welke md speler is t beste? en/of is er een site waar ze van die vergelijkingen doen? (kep gezogd maar kon nie vinde)
Die hebik ook sinds gisteren! Ik ben er zeer over te spreken!

• mbvisiontt
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-08-2025
Elke longplay is goed, aangezien je toch wel een Sony in je bezit zult hebben... Des te meer je uitgeeft, des te kleiner het apparaat en des te meer functies erop zitten; qua kwaliteit in geluid ga je er niks op veruit (niks tot bijna niks)

.... Ik weet het ook niet

Verwijderd

Op donderdag 19 juli 2001 20:48 schreef effex het volgende:
kheb de mz-r500
de allereerste die dat kon geloof ik
wel relaxed dingetje, geen pitch control en al die shit (wel kewl eigenlijk pitch hehe)
maar gwoon standaard dingen waar je hem voor nodig hebt, betaal niet teveel aan pitch shit en afstandbediening als je het niet nodig hebt :)
deze heb ik voor 500 gekocht en kben er erg tevreden over, erg klein dingetje, zuinig, 320 min max !
Daar heb je een beetje gelijk in , je hebt het mischien niet echt nodig maar het is gewoon leuk en dat beetje duurder. Wat wel een voordeel t.o.v. die MZ-R500 is dat de mijne op de accu alleen +/- 30 uur eb i.c.m. een batterij 53 uur en bij LP2 en LP4 wordt dat alleen maar meer :P

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:59

JvS

Ik heb hem zelf ook

ok, ik zet deze bij de rest van de portables, namelijk in [forum=33] :)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Metalium-220
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-08-2022

Metalium-220

Forza Utreg!

ik heb ook een Sony
MZ-R 70 als ik me niet vergis, ook prima ding

Verwijderd

mjah maar die van mij is toch ook heel zuinig
een keer heb ik echt 4 maanden ofzo elke dag in de trein gebruikt (1,5 uur per dag totaal)
zonder batterijen te wisselen !!! heel raar

Verwijderd

Op donderdag 19 juli 2001 23:49 schreef kibiru het volgende:

[..]

Daar heb je een beetje gelijk in , je hebt het mischien niet echt nodig maar het is gewoon leuk en dat beetje duurder. Wat wel een voordeel t.o.v. die MZ-R500 is dat de mijne op de accu alleen +/- 30 uur eb i.c.m. een batterij 53 uur en bij LP2 en LP4 wordt dat alleen maar meer :P
Wat is pitch control??

Verwijderd

Op vrijdag 20 juli 2001 16:18 schreef Spokkie het volgende:

[..]

Wat is pitch control??
Meen je dit nou :?

Kan natuurlijk wel , ....... Pitch control kan je discje sneller of langzamer af laten spelen.

• CitrusJuicer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-01 11:39

CitrusJuicer

In Search Of Sunrise

Ik heb de R900, en die pitch control is wel geinig.
Je kan de snelheid instellen, van 80% naar 110% in stappen van 5%.

Jammer genoeg gaat dit digitaal (dus in die stappen van 5%), ipv analoog net zoals bij een draaitafel.
Want een nummer wat je op 105% afspeelt, gaat net iets te snel.

Net zoals de volume, wat je ook digitaal moet instellen, ik vond het op mijn oude Discman veel makkelijker met zo'n analoge volume control, daar heb je meer controle op.

Verwijderd

Trouwens, ook al kan je geen vier cds op 1 schijfje kwijt, ik neem altijd een stuk of 8 mds met me mee in de trein. Die diskjes kosten misschien 3 piek per stuk (10 voor 30 piek dus), ik zie mensen iig nog niet zo snel even vier van die geheugenchips voor de mp3-speler kopen. en juist DIE flexabiliteit is ideaal.

Verwijderd

ja ok maar tis toch wel handig dat je niet zo snel hoeft te wisselen
en mensen gebruiken md niet alleen voor muziek
zo kan je bijv een lange toespraak of weetikveelwat opnemen

en dat pitch control is vrij nutteloos
bij draaitafels is het om 2 platen gelijk te laten lopen en dus overbodig bij 1 md :)

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:59

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op vrijdag 20 juli 2001 16:47 schreef CitrusJuicer het volgende:

Jammer genoeg gaat dit digitaal (dus in die stappen van 5%), ipv analoog net zoals bij een draaitafel.
Want een nummer wat je op 105% afspeelt, gaat net iets te snel.
Hhhm, ik heb zo'n 920 minidisc-deck, en daarmee kan je de pitchcontrol per 0,01% regelen oid. Jammer dat dat bij die portable niet kan. ;(

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1