Toon posts:

AMD RX 580 varianten

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• JLimited
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10-12-2019
Hallo iedereen,

Afgelopen week heb ik een aantal componenten gekocht om een nieuwe game desktop te maken. Zoals de titel al zegt zit hier ik ook de AMD rx580 videokaart bij. Nu kom ik de hele tijd ADS tegen van RX580 gpu's met verschillende prijzen.

Nu ben ik een relatief goedkope variant tegen gekomen van de RX580 (GIGABYTE Radeon RX 580 Gaming 8G (rev. 1.0)) (255 euro) ten opzichte van wat ik nu heb (ASUS ROG Strix Radeon RX 580 OC edition 8GB ) (330 euro).

Mijn vraag nu is:
Is het verschil tussen deze twee videokaarten in verhouding met de prijs rechtvaardig of zou het slimmer zijn om alsnog de twee kaarten om te wisselen ?

Dankuwel.

Alle reacties

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@JLimited Sapphire Nitro is de beste in kwaliteit en service, pulse is iets goedkoper. andere kaarten zijn van mindere kwaliteit of koelen minder of zijn straaljagers. net wat je zelf wilt.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• JLimited
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10-12-2019
Hackus schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 18:42:
@JLimited Sapphire Nitro is de beste in kwaliteit en service, pulse is iets goedkoper. andere kaarten zijn van mindere kwaliteit of koelen minder of zijn straaljagers. net wat je zelf wilt.
Goed om te weten. de Sapphire nitro zit in de zelfde prijsklasse als mijn huidige GPU dus mocht ik niet overschakelen naar een goedkopere versie zal ik hem in ieder geval omwisselen voor deze.

Dankuwel !

• daanwth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 30-05 11:51
Goeie deal, heb zelf het (Gigabyte Rev1) model, presteert en koelt goed.

Maar snap je vraag niet helemaal?

iPhone 14 Pro Deep Purple // R5 3600 - X63 - MSI RTX2070S - 16GB-3200 - 2TB SSD - H510 Elite

• Praetextatus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 00:45

Praetextatus

the dutch_paki

Hackus schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 18:42:
Heb je een bron hiervan? Ben benieuwd hiernaar...

How that must belive unsaid suffer don't ask to get Nothing too all...

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Praetextatus schreef op maandag 24 september 2018 @ 13:29:
[...]

Heb je een bron hiervan? Ben benieuwd hiernaar...
Zou niet weten of er een directe bron is. mijn mening komt uit ervaring, en wat er zoal van klachten zijn van andere kaarten, prestaties etc. niet overal is direct een bron van (onderzoek) en elke bron valt ook te betwisten ;) Als jij een andere mening hebt, mag je die hier ook delen. TS zal zelf kunnen beslissen wat hij/zij ermee doet

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• mstx
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Die van Gigabyte is een straaljager kan ik zeggen uit eigen ervaring.

• Praetextatus

Praetextatus

the dutch_paki

Hackus schreef op maandag 24 september 2018 @ 13:45:
[...]

Zou niet weten of er een directe bron is. mijn mening komt uit ervaring, en wat er zoal van klachten zijn van andere kaarten, prestaties etc. niet overal is direct een bron van (onderzoek) en elke bron valt ook te betwisten ;) Als jij een andere mening hebt, mag je die hier ook delen. TS zal zelf kunnen beslissen wat hij/zij ermee doet
Ah zo. Het kwam over als een feit namelijk en niet als een mening vandaar.

@JLimited prijsverschil is qua performance niet te rechtvaardigen in ieder geval.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Praetextatus schreef op maandag 24 september 2018 @ 14:19:
[...]

Ah zo. Het kwam over als een feit namelijk en niet als een mening vandaar.

@JLimited prijsverschil is qua performance niet te rechtvaardigen in ieder geval.
Heb je daar een bron van ? >:) BenchMark op Battlefield 1 (DX12)(maar even wat opgezocht voor je)
Dat is lekker afgezaagd hè. Sapphire levert goede kaarten met goede stroomvoorziening, goede prestaties en goede koeling, en weinig klachten. en als er klachten zijn worden die netjes opgelost. Zo kun je altijd een andere mening hebben. Een T-Shirt van Ter Stal kun je ook dragen, maar of het na een aantal keer wassen nog goed past etc is de vraag. Als jij altijd de goedkoopste optie kiest is dat aan jou. (of TS dat wil is een tweede)
'Goedkoop is meestal duurkoop'

[Voor 12% gewijzigd door Hackus op 24-09-2018 14:44]

• Funky22
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 30-05 16:34

Funky22

Guild invite

Heb de Asus rx 580 o8g 3 weken gehad nu de Nitro rx 580 en deze is met voorsprong toch wel een heel stuk beter qua fan db, temp en warmte afgifte tov die van Asus, die van Gigabyte tja onderling zullen al die merken hoop en al maar een % of 1/2 schelen qua prestatie verwaarloosbaar dus, heb verder geen idee hoe de Gigabyte is qua temp en fan db.

De red devil van powercooler zou ook een heel goede rx 580 zijn.

[Voor 13% gewijzigd door Funky22 op 24-09-2018 15:06]

https://discord.gg/x8uWt9

• Praetextatus

Praetextatus

the dutch_paki

Hackus schreef op maandag 24 september 2018 @ 14:32:
[...]
Heb je daar een bron van ? >:) BenchMark op Battlefield 1 (DX12)(maar even wat opgezocht voor je)
Dat is lekker afgezaagd hè. Sapphire levert goede kaarten met goede stroomvoorziening, goede prestaties en goede koeling, en weinig klachten. en als er klachten zijn worden die netjes opgelost. Zo kun je altijd een andere mening hebben. Een T-Shirt van Ter Stal kun je ook dragen, maar of het na een aantal keer wassen nog goed past etc is de vraag. Als jij altijd de goedkoopste optie kiest is dat aan jou. (of TS dat wil is een tweede)
'Goedkoop is meestal duurkoop'
Klopt de Sapphire haalt wat extra fps zie ik. In dezelfde review https://nl.hardware.info/...sproductie-en-temperatuur zie je dat bij geluid en warmte productie andere kaarten beter scoren. Dus of de andere kaarten slechter zijn dan Sapphire durf ik te betwisten. En een slechte koop zul je waarschijnlijk niet doen in deze prijs klasse. Ze zijn ongeveer even duur en de een haalt wat meer fps in game x de ander is weer in wat anders beter, de 3e is weer wat goedkoper. Dus voor iedereen is er wel wat

Overigens, volgens de review die jij aanhaalt is de Asus de beste koop gevolgd door de MSI :p. De Sapphire valt buiten de bood qua awards :p

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Praetextatus vanwege de meerprijs is dat vaak het geval (in mei 2017 nog Great Value) toen waren de prijzen dichter bij elkaar. Verder test men daar niet op levensduur en kwaliteit.dat maak je zelf mee uit eigen ervaring (en inmiddels vaak ingebouwd voor derden) en wat je leest aan ervaringen van anderen.(dat is het voordeel van dat je zelf al wat langer met PC's bezig bent.(ik ben de 45j al gepasseerd)

• Funky22

Funky22

Guild invite

Die review van Hardware info denk dat je die best met een korreltje zout neemt, vraag me ook af als die wel in een gesloten case testen.

Met de Asus liepen de temps altijd op tot 63/67 °C als ik de fans onder de 40% liet draaien boven de 40% fan speed maakte die enorm veel herrie bv op 50% fan speed kreeg ik de Asus wel tot een graad of 58°C
Als ik de Asus zonder case liet draaien gaf de software wel een lagere temp aan.

Probleem was ook dat de Asus zeer warm werd wat maakte dat het in je Case ook overdreven warm werd en hiermee ook je Cpu temp opdrijft, heb dit toen wat kunnen oplossen met een extra fan bovenop de psu tunnel te plaatsen in het midden van de gpu en een Aio die ik toch al van plan was te kopen.

Mijn Nitro heb ik nog nooit boven de 54°C weten uitkomen ook niet na 5 uur gamen (dus hoe ze bij Hardware info aan 75 °C wil ik wel eens weten), fan speed stond hierbij op 32% wat gewoon stil is ook geeft de gpu een heel pak minder warmte af en voelt men case nu normaal van Temp.

Je kan dan denken pech gehed met die Asus maar heb hier paar dagen terug op dit forum ook al iemand horen klagen van belachelijke warmte afgifte bij zijn Asus gpu wat ook resulteerde in een verhoogde Cpu temp

Ook niet onbelangrijk Saphirre Trixx werkt gewoon prima, al gebruiken de meeste afterburner maar dan heb je geen Led controle bij de Nitro

Ben ook niet anti Asus, wat hier draait ook nog een Asus Strix R9 380, Asus 660ti, ook nog een Sapphire 7970 gehad die ik dan retour heb gedaan voor een Asus gtx 680 waar ik jaren plezier aan heb gehad, vandaar ook eerst men keuze voor een Asus rx 580 ma ben ik blij dat die binnen de 30 dagen retour kon.

[Voor 146% gewijzigd door Funky22 op 24-09-2018 16:50]

• Funky22

Funky22

Guild invite

Dp

[Voor 99% gewijzigd door Funky22 op 24-09-2018 15:45]

• Sormano
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 28-05 13:08
Ik zit zelf ook te kijken naar precies dezelfde kaart van Gigabyte..

Wat ik mij vooral afvraag is of dit nog een verstandig moment is om te kopen.. Voornamelijk over de geruchten van een nieuwe AMD kaart die in October komt (RX 680 is de speculatie..?) en de komst nog van de 7nm 'Navi' lijn (ben niet bewust van een korte termijn release van deze)

Zelf vind ik het lastig om te beslissen op basis van de geruchten, maar zou wel kunnen betekenen dat de huidige kaarten of goedkoper worden of de nieuwe / betere kaart voor dezelfde prijs kan halen.

Iemand nog ideeen hierover?

• Funky22

Funky22

Guild invite

De Rx 580 is een prima kaartje als het voor 1080p gaming is vind ik wachten nutteloos.

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee