Vraag

• xBastiaan
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 07-05-2022
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Mijn doel is om in de hoogste settings vloeiend te kunnen gamen. Ik ben van plan om met Witcher 3: Wild hunt te beginnen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Het mag maximaal € 2000,- kosten (exclusief monitor).

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik hoop met jullie hulp daar achter te komen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet direct een voorkeur voor een merk. Ik heb wel altijd een Asus laptop gehad en deze is me heel goed bevallen. Daarom neig ik wat naar een Asus.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Mijn wens is dat de PC goed in balans is en goed werkt met de monitor. Ik wil graag het maximale uit de videokaart halen. Ik heb ook een lijstje samengesteld voor een monitor. Alle monitoren lijken erg op elkaar: G-sync ondersteuning, QHD resolutie, 1 ms reactiesnelheid en 165 HZ. Ik ben er nog niet over uit welke monitor het moet gaan worden. Ook hierover zou ik graag jullie advies willen horen.

Ga je overklokken?
Ja. Ik zelf kan dit niet, maar ik laat dit door iemand uitvoeren.

Wat verwacht je van ons?
Ik zou graag een PC willen dat een tijd mee kan gaan. Ik heb hiervoor een lijstje opgesteld. Mijn vraag of het nog beter kan. Het mag maximaal € 2000,- kosten dus er is ruimte voor verbetering.

Losse vraag
Ik heb nu Intel® Core i7-8086K, 4.0 GHz (5,0 GHz Turbo Boost) processor en vraag me af of de Intel Core i7 8700K processor wellicht beter is.

Waar ga je de PC aanschaffen?
Ik ben van plan om deze onderdelen te bestellen bij Alternate en daar ook te laten installeren windows erop etc. Dezelfde onderdelen heb ik daar ook samengesteld onder de volgende link: https://www.alternate.nl/...d24fb867c58dcc50b9abb3476

Dragon Computers.eu
Daarnaast zag ik op Dragon Computers een PC die ongeveer € 2000,- kost maar wel beschikt over een GTX 1080 Ti. Dit lijkt me een hele goede deal. Ook zou ik graag willen weten wat jullie mening en advies hierover is. Het gaat om deze: https://www.dragoncompute...l-monster/monster-game-PC)

Wenslijst Game PC

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-8086K€ 459,-€ 459,-
1Gigabyte Aorus Z370 Ultra Gaming WIFI-OP€ 187,01€ 187,01
1MSI GeForce GTX 1080 GAMING X 8G€ 581,95€ 581,95
1Fractal Design Define S - Window€ 65,95€ 65,95
1Microsoft Windows 10 Home NL 64bit OEM DSP OEI€ 67,83€ 67,83
1be quiet! Dark Rock Pro 4€ 75,02€ 75,02
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 148,99€ 148,99
1Corsair TX650M V2€ 79,90€ 79,90
1Intel 660p 512GB€ 109,-€ 109,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.774,65

Wenslijst Monitor

#ProductPrijsSubtotaal
1Acer Predator XB241YU Rood, Zwart€ 474,13€ 474,13
1AOC AGON AG241QG Rood, Zwart€ 468,15€ 468,15
1Dell S2417DG Zwart€ 459,-€ 459,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.401,28

Ik zie jullie reactie met interesse tegemoet,
Bastiaan

Alle reacties

• Darksequence
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 05-06 04:22
De i7 8086K is een special edition en is een speciaal gebinde 8700K met iets betere clocks (300mhz) en bovendien normaliter duurder dan een 8700K. Hij is echter nog niet geraakt door de belachelijk prijs stijgingen van intel procs zodat ie nu ongeveer even duur is ;)

• meijboeum
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 01-06 12:35
Opmerking: Je werkgeheugen is geklokt op een snelheid van 3000MHz. Je processor staat maximaal 2666Mhz toe. Dit is eigenlijk geen probleem, want je werkgeheugen zal zichzelf terugklokken naar 2666MHz. Maar ik denk, ik zet het maar even. Miss kun je nu goedkoper RAM kopen.
En qua beeldscherm heeft het met voorkeur te maken: Welke vind je het mooist? Vind je garantie belangrijk? Wil je het beeldscherm 90 graden kunnen kantelen?

[Voor 22% gewijzigd door meijboeum op 23-09-2018 18:56]

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
meijboeum schreef op zondag 23 september 2018 @ 18:49:
Opmerking: Je werkgeheugen is geklokt op een snelheid van 3000MHz. Je processor staat maximaal 2666Mhz toe. Dit is eigenlijk geen probleem, want je werkgeheugen zal zichzelf terugklokken naar 2666MHz. Maar ik denk, ik zet het maar even. Miss kun je nu goedkoper RAM kopen.
En qua beeldscherm heeft het met voorkeur te maken: Welke vind je het mooist? Vind je garantie belangrijk? Wil je het beeldscherm 90 graden kunnen kantelen?
RAM hoger klokken misschien ?
zonder instellingen zal (als je geluk hebt) het geheugen op 2133 klokken. niet eens een zekerheid, want het kan ook niet eens opstarten en alles vol boosten (ligt ook aan welk MB je hebt en welke chipset)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• meijboeum
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 01-06 12:35
Hackus schreef op zondag 23 september 2018 @ 20:36:
[...]

RAM hoger klokken misschien ?
zonder instellingen zal (als je geluk hebt) het geheugen op 2133 klokken. niet eens een zekerheid, want het kan ook niet eens opstarten en alles vol boosten (ligt ook aan welk MB je hebt en welke chipset)
Dat snap ik eerlijk gezegd niet helemaal :? . Waarom klokt het RAM zich (met geluk) op 2133? Je kunt best gelijk hebben hoor, maar hoor graag uitleg zodat ik het ook vortaan weet.

• Hackus
  • Niet online
meijboeum schreef op zondag 23 september 2018 @ 20:38:
[...]

Dat snap ik eerlijk gezegd niet helemaal :? . Waarom klokt het RAM zich (met geluk) op 2133? Je kunt best gelijk hebben hoor, maar hoor graag uitleg zodat ik het ook vortaan weet.
dat is de basis klok van DDR4 RAM (non server ram)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Raphire
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 17:59
meijboeum schreef op zondag 23 september 2018 @ 18:49:
Off topic, maar dit is toch een belangrijke toelichting: De 'maximale snelheid' van 2666MHz die jij noemt is de officiele specificatie van intel. Dit betekend dat sneller geheugen draaien zeker wel mogelijk is door middel van XMP of Extreme Memory Profile. De 3000MHz kit die de TS heeft gelinkt zal standaard op 2133MHz geklokt zijn, waarna je met van een XMP-profiel die je via de moederbord UEFI kan activeren de hogere snelheden kan instellen. In 99% van de gevallen zal zoiets prima werken, omdat deze snelheden in de fabriek van de geheugenfabrikant getest worden.

Ik zou zeker aanraden om dus wel een memorykit te kiezen met een hogere kloksnelheid (3000-3200MHz is de sweetspot), omdat dit wel degelijk impact heeft op de 8ste generatie intel chips, vaak meer dan overclocken van je processor op zal leveren.

Zie ook: YouTube: Core i7 8700K vs Core i7 7700K/ i7 4790K/ i7 3770K 4.5GHz OC Gaming...

On topic: Ik zie niet veel verkeerds met deze build, zal zeker aan je verwachtingen voldoen. Wel denk ik persoonlijk dat de 8086k weinig meerwaarde biedt voor de hogere prijs ten op zichte van de 8700k, je betaalt 40-50 euro meer voor een iets hogere kloksnelheden (die je met overclocking in theorie ook kan halen).

Over de monitors: ik geloof dat alle 3 die je noemt een zelfde paneel gebruiken, ik heb zelf de 27 inch variant van de dell gehad, en deze had erg fletse kleuren en last van colorbanding. En een snelle google search laat zien dat de 24 inch variant daar ook last van heeft. Daarom zou ik tenzij je echt de snelle response time etc. will voor een IPS-paneel versie gaan. Deze zijn wel een stuk duurder, zeker als je met gsync wil, dit is dus zeker weer een afweging.

Mijn picks voor schermen binnen de pricerange van je huidige keuzes;
pricewatch: Acer XF270HUA Zwart
en
pricewatch: Asus MG279Q Zwart

Hiermee geef je wel gsync op, dus het is een keuze tussen kleur & beeldkwaliteit en smoothness in games met gsync.

EDIT: Ik zie nu dat de beeldschermen die ik heb genoemd 27 inch zijn, iets groter dus. Er blijken geen 24 inch varianten te zijn met een IPS scherm.

[Voor 28% gewijzigd door Raphire op 23-09-2018 21:29]

• Darksequence
@Raphire Zou aanraden zeker voor de 8086 te gaan nu die nog goedkoop is. Als ts graag intel wil krijgt hij voor 10,- 300mhz (en meer na OC) die hogere klok is het 10tje meer dan waard! ;)

• Raphire
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 17:59
Darksequence schreef op zondag 23 september 2018 @ 21:59:
@Raphire Zou aanraden zeker voor de 8086 te gaan nu die nog goedkoop is. Als ts graag intel wil krijgt hij voor 10,- 300mhz (en meer na OC) die hogere klok is het 10tje meer dan waard! ;)
Het hangt natuurlijk van het moment af, en voor 10 euro is het een easy yes. Op dit moment is het verschil 40 euro, dus dat is toch iets meer. Als je de beste performance wil voor gaming out-of-the-box en die 40 euro extra geen probleem vind is het een prima keuze.

[Voor 11% gewijzigd door Raphire op 23-09-2018 22:06]

• Hackus
  • Niet online
@Raphire 4 tientjes is niets op deze build

• Darksequence
Raphire schreef op zondag 23 september 2018 @ 22:05:
[...]

Het hangt natuurlijk van het moment af, en voor 10 euro is het een easy yes. Op dit moment is het verschil 40 euro, dus dat is toch iets meer. Als je de beste performance wil voor gaming out-of-the-box en die 40 euro extra geen probleem vind is het een prima keuze.
Goedkoopste i7 8700k die leverbaar is in de PW is van Azerty voor 449,- Goedkoopste i7 8086k die leverbaar is (coolblue) is 459,-. Zover mij PW-fu gaat ;)
Zeker mogelijk dat je hem nog ergens goedkoper kunt krijgen natuurlijk maar geld misg ook voor de 8086.

• xBastiaan
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 07-05-2022
Bedankt voor al jullie reacties. Dat waardeer ik enorm! :)

Ik heb gister een Game PC gekocht. Naar aanleiding van het bericht van DaniëlWW2 in "Gaming PC voor ongeveer 2000 euro" heb ik gekozen voor een iets goedkopere processor van AMD en een duurdere videokaart. Het is uiteindelijk de volgende samenstelling geworden:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 2600X Wraith Boxed€ 211,50€ 211,50
1Asus PRIME X470-PRO€ 169,40€ 169,40
1Gigabyte AORUS GeForce GTX 1080 Ti 11G€ 679,-€ 679,-
1Fractal Design Define S€ 69,90€ 69,90
1Microsoft Windows 10 Home NL 64bit OEM DSP OEI€ 67,83€ 67,83
1be quiet! Dark Rock Pro 4€ 75,02€ 75,02
1Kingston HyperX Predator HX436C17PB3K2/16€ 202,51€ 202,51
1Corsair RM750x (2018)€ 84,90€ 84,90
1Samsung 970 Evo 500GB€ 145,-€ 145,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.705,06

@Raphire Ik geef toch de voorkeur aan smoothness. Daarom heb ik gekozen voor eenDell S2417DG Zwart

Nogmaals bedankt voor jullie input!
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee