3 NIC's in 1 Desktop?

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Tja de titel zegt het al, ik wil drie netwerkkaartjes in 1 pc frommelen en het dan bij voorkeur op de juiste manier aan de praat krijgen natuurlijk. De netwerkaartjes:
  • Chello internet kaartje
  • Intranet kaartje
  • Wireless kaartje
Op dit moment zitten de chello en de intranet kaart er al in, waarbij via NAT de internetverbinding via de intranet-kaart wordt gedeeld.

In de toekomst komt er in mijn laptopje waarschijnlijk een wireless netwerkkaartje en nu zou het leuk zijn natuurlijk als ik daar behalve op school ook thuis wat mee kan dus had ik het volgende plan:

Een éxtra wireless netwerkkaartje te kopen, die in mijn desktop stoppen, en het geheel zó instellen, dat ik via wireless network van internet én het intranet gebruik kan maken.

Heeft iemand hiermee ervaring en misschien zelfs de hele zooi aan de praat gekregen?

Alternatief is trouwens een constructie met twee routers:

Router 1 = PC 1 = chello + intranet
Router 2 = PC 2 = intranet + wireless

Router 1 geeft internet door aan het intranet. Router 2 geeft het intranet door aan wireless. Eigenlijk heel flauw dus :P maar vooral ook met één groot nadeel: Als ik van het wireless netwerk gebruik wil maken moeten er minimaal 2 PC's draaien, terwijl ik er normaalgesproken dus maar ééntje nodig heb.

=[aanvulling]=

Met linux is dit iig. wél mogelijk is mij al door meerdere mensen verteld, maar gezien ik nog vrij n00b ben op ht gebied van linux wil ik het eerst met windows proberen.

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Ik heb hier een firewall met 2 dubbele Compaq netwerk-kaarten, dus 4 netwerk-interfaces totaal, zonder probleem.

Een PC als test-router hier is opgezadeld met :
- Fast Ethernet (ISA, de 3Com 3C515);
- FDDI-DAS
- CDDI-DAS
- FiberChannel (over koper)
en ook deze zeurt niet.

Je zegt niet welke versie van Windows je draait, ik doe het onder NT Workstation 4.0 met Service Pack 6a.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:20

heuveltje

KoelkastFilosoof

hier een asus tx,k6 450 met 4 nics
(1 * realtek 100mb, 2 * 3c905, 1 * 3com isa 10 mbit)

wat geruzie met irq's in het begin, maar nu loopt alles prima :) onder zowel linux, nt als w2000

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Verwijderd

Enige waar je problemen mee kunt krijgen is IRQ. Ik weet niet wat er nog meer voor spul in de pc zit.....hoe minder hoe beter

• Roelant
  • Niet online
Ik draai op het moment WinME maar heb Win2K-Pro in de aanslag liggen.

De kast zelf is vrij "leeg" ...
  • netwerkkaartje van chello (intel)
  • intranet (realtek)
  • Nvidia Riva TNT2 32 M64 videokaartje
  • Creative Soundblaster OEM 128 geluidskaartje
Maar ik gok dat het daar allemaal niet op zal hangen. Ga het gewoon eens proberen dus :)

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-05 18:21
irq problemen heb je voornamelijk met isa kaarten...

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:20

GaMeOvEr

Is een hork.

Het enige wat je probably moet doen, is wat routing zaken instellen onder 2K, zodat hij weet welk verkeer naar welke NIC toemoet.

Dus een default route instellen naar de internet nic voor al het verkeer waar hij anders niet van weet wat hij er mee aanmoet, en voor het lokale verkeer een route zetten naar je Intranet nic, en je bent er al.

Aannames zijn fataal.

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Zorg er vanaf het begin al voor dat je goed gescheiden ip ranges hebt. voorkomt een hoop troubles.

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

• Roelant
  • Niet online
Op vrijdag 20 juli 2001 00:46 schreef GaMeOvEr het volgende:
Het enige wat je probably moet doen, is wat routing zaken instellen onder 2K, zodat hij weet welk verkeer naar welke NIC toemoet.
Hmm, ik draai op het moment WinME en aangezien ik een aantal progjes heb lopen die onder Win2K iets minder lekker of gewoon niet lopen wil ik het eerst onder WinME proberen.

Mission Impossible?

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:20

GaMeOvEr

Is een hork.

Op vrijdag 20 juli 2001 14:38 schreef Negotiator het volgende:

[..]

Hmm, ik draai op het moment WinME en aangezien ik een aantal progjes heb lopen die onder Win2K iets minder lekker of gewoon niet lopen wil ik het eerst onder WinME proberen.

Mission Impossible?
Euh... jah.

Windows ME kan geen traffic tussen nics routen. Hij kan dus niet verkeer van NIC1 doorsturen naar NIC2. Win2K kan dit wel.

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

Geen probleem. Ik ken zelfs een pc met vier netwerkkaarten, elk voor een ander segment... Dus....

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-08 13:51

deadinspace

The what goes where now?

Negotiator:
Hehe, lijkt mijn netwerkie wel ;)

Mijn gateway (en 486 met 16meg en alleen pcmcia en onboard ethernet, geen pci/isa) heeft ook 3 nics (onboard, pcmcia ethernet en pcmcia aironet) en route-t zo internet voor zowel draadjes als draadloos. Hij draait dus wel GNU/Linux.

Houdt er iig rekening mee dat je zo het wireless netwerk en het gewone netwerk niet hetzelfde subnet kunt geven (hier is het 192.168.0.0 en 192.168.1.0), en dat netwerk neighborhood dan ook niet werkt van het ene naar het andere netwerk, tenzij je een WINS server op de compu installeert die de twee netwerken verbindt.

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Wat vaak ook goed werkt is een setje extra netwerk kaarten bij de hand houden, soms willen dezelfde of juist veschillende kaarten meer problemen mee brengen.
Dit soort dingen zijn gewoon testen, totdat het werkt.
Pagina: 1