Beste professionals
Ik zou graag terug een windows desktop samenstellen. Het zou voornamelijk zijn voor grafisch ontwerp (photoshop, illustrator), gamen (1080p) en het dagelijkse gebruik (internet, mail, muziek, ...).
Ik heb een budget van rond de 2000 euro (excl. randapparatuur).
Wat ik momenteel voor ogen had (ik wens een micro-atx case en geen atx (te groot/in verleden genoeg gehad) en micro-itx is te klein):
Corsair Crystal 280X Black
Asus GeForce GTX 1070 TI ROG-STRIX-GTX1070TI-A8G-GAMING
Asus ROG STRIX Z370-G GAMING
Corsair DDR4 Vengeance LPX 2x8GB 3600
Corsair HX750i
Corsair Hydro H100i v2
Intel Core i7 8700K
Samsung 970 EVO 250GB m.2 ssd
Besluit:
Zoals jullie kunnen afleiden is 1 m.2 ssd voldoende (voor opslag), alsook de grafische kaart.
Mijn voorkeur gaat uit naar asus of msi (omdat ik denk dat dit de beste zijn qua prijs/kwaliteit).
Geen fan van leds. Grootte dus micro-atx, geluidsniveau en energieverbruik maakt niet uit.
Niet van plan van te overklokken.
Wat verwacht ik van jullie:
Ik zou graag weten of deze configuratie goed op elkaar is afgestemd. Voorbeeldvragen:
Is de grafische kaart zwaar genoeg?
Is de geheugensnelheid van mijn DDR4-ram voldoende?
Is de psu krachtig genoeg (of mss te krachtig)?
...
Ik zou graag terug een windows desktop samenstellen. Het zou voornamelijk zijn voor grafisch ontwerp (photoshop, illustrator), gamen (1080p) en het dagelijkse gebruik (internet, mail, muziek, ...).
Ik heb een budget van rond de 2000 euro (excl. randapparatuur).
Wat ik momenteel voor ogen had (ik wens een micro-atx case en geen atx (te groot/in verleden genoeg gehad) en micro-itx is te klein):
Corsair Crystal 280X Black
Asus GeForce GTX 1070 TI ROG-STRIX-GTX1070TI-A8G-GAMING
Asus ROG STRIX Z370-G GAMING
Corsair DDR4 Vengeance LPX 2x8GB 3600
Corsair HX750i
Corsair Hydro H100i v2
Intel Core i7 8700K
Samsung 970 EVO 250GB m.2 ssd
Besluit:
Zoals jullie kunnen afleiden is 1 m.2 ssd voldoende (voor opslag), alsook de grafische kaart.
Mijn voorkeur gaat uit naar asus of msi (omdat ik denk dat dit de beste zijn qua prijs/kwaliteit).
Geen fan van leds. Grootte dus micro-atx, geluidsniveau en energieverbruik maakt niet uit.
Niet van plan van te overklokken.
Wat verwacht ik van jullie:
Ik zou graag weten of deze configuratie goed op elkaar is afgestemd. Voorbeeldvragen:
Is de grafische kaart zwaar genoeg?
Is de geheugensnelheid van mijn DDR4-ram voldoende?
Is de psu krachtig genoeg (of mss te krachtig)?
...