ATX of MiniATX en goed Moederbord?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• fib3rlight
  • Registratie: November 2012
  • Nu online
Ik zoek een?
Kast/voeding en moederbord type (ATX/ of mini ATX)
zie lijst, dit moet mijn nieuwe setup worden, ik heb al een GB GTX 1060 6GB.
ik ben er alleen nog niet uit of ik ATX of mini ATX moet doen + is het moederbord de juiste keuze icm CPU en MEM?

Wat is je budget?
kast hoeft niet fancy te zijn met lampen enzo, hij komt in een computer meubel te staan.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 7 2700X Wraith Boxed€ 318,80€ 318,80
1MSI B450M Mortar€ 95,-€ 95,-
1Fractal Design Define Mini C€ 68,95€ 68,95
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16€ 160,49€ 160,49
1Thermaltake Hamburg 530W€ 35,50€ 35,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 678,74

[ Voor 13% gewijzigd door fib3rlight op 22-09-2018 21:03 ]

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:15

HugoBoss1985

Xenotech

"microATX (sometimes referred to as µATX, uATX or mATX)"

Van Wikipedia ;)

Wij kunnen moeilijk voor jou beoordelen (die keuze is soms al moeilijk genoeg voor mezelf :P) of het formaat mATX of ATX iets voor jou is...

Hou in ieder geval rekening met de maten van je computermeubel en airflow/volume van het systeem zelf.
Over het algemeen betekend een groter volume van de case een lagere temperatuur van je onderdelen.
Daarnaast is airflow mogelijkheid (fans) belangrijk.

Een systeem in een computermeubel heeft over het algemeen ook slechtere temperaturen dan ééntje die gewoon "vrij" staat.
Is de voor en achterkant van je meubel open of dicht?

[ Voor 7% gewijzigd door HugoBoss1985 op 22-09-2018 17:42 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-07 12:56

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Dit kan toch gewoon verder in Nieuwe MB/CPU/MEM, graag tips! ? Want nu missen we een beetje achtergrond / historie waarom je met deze (korte) startpost komt.

Volgens mij is een 450-chipset een betere keuze maar ook daar zal je een reden voor hebben om een 350 te kiezen?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

idd, B450 versie en klaar. pricewatch: MSI B450M Mortar

@fib3rlight wel groot verschil van 2600 naar 2700X. heb je nog wel een goede voeding ?
Corsair RM850X is goed voor de toekomst en is maar iets duurder dan de 550w versie
(niet dat je het nodig hebt op een 1060, maar zal het zelf maar even vermelden voor de toekomst ridders verschijnen. voor als je ooit een 1080Ti SLI set-up gaat maken)

[ Voor 106% gewijzigd door Hackus op 22-09-2018 17:54 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-07 12:56

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

@fib3rlight je zal sowieso een ATX kast moeten kopen; het moederbord in de startpost is geen mini-ATX. Dus tenzij je een moederbord, kast en hamer een half uur met elkaar kennis wil laten maken, gaat het dus niet passen ;)

Hou je er wel rekening mee dat een computer in een "kast" zetten, mogelijk een verhoogde temperatuur met zich meebrengt en mogelijk vreemd gedrag van de PC en/of een kortere levensduur van de componenten?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• fib3rlight
  • Nu online
MAX3400 schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 17:49:
@fib3rlight je zal sowieso een ATX kast moeten kopen; het moederbord in de startpost is geen mini-ATX. Dus tenzij je een moederbord, kast en hamer een half uur met elkaar kennis wil laten maken, gaat het dus niet passen ;)

Hou je er wel rekening mee dat een computer in een "kast" zetten, mogelijk een verhoogde temperatuur met zich meebrengt en mogelijk vreemd gedrag van de PC en/of een kortere levensduur van de componenten?
haha :) ja excuus voor de verwarring, het ging mij er meer om of dit bord de juiste keuze was, en of jullie ATX of micro/mini-ATX adviseren.

ja wat je aangeeft betreft de plaatsing in een kast zal ik zeker rekening mee houden.

• fib3rlight
  • Nu online
HugoBoss1985 schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 17:41:
"microATX (sometimes referred to as µATX, uATX or mATX)"

Van Wikipedia ;)

Wij kunnen moeilijk voor jou beoordelen (die keuze is soms al moeilijk genoeg voor mezelf :P) of het formaat mATX of ATX iets voor jou is...

Hou in ieder geval rekening met de maten van je computermeubel en airflow/volume van het systeem zelf.
Over het algemeen betekend een groter volume van de case een lagere temperatuur van je onderdelen.
Daarnaast is airflow mogelijkheid (fans) belangrijk.

Een systeem in een computermeubel heeft over het algemeen ook slechtere temperaturen dan ééntje die gewoon "vrij" staat.
Is de voor en achterkant van je meubel open of dicht?
thx! meubel moet er nog komen, die moet zeker open zijn van de achterkant.

• fib3rlight
  • Nu online
MAX3400 schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 17:42:
Dit kan toch gewoon verder in Nieuwe MB/CPU/MEM, graag tips! ? Want nu missen we een beetje achtergrond / historie waarom je met deze (korte) startpost komt.

Volgens mij is een 450-chipset een betere keuze maar ook daar zal je een reden voor hebben om een 350 te kiezen?
ja beetje noobie van mij wellicht, ik dacht dat dit handiger zou zijn, ik ben daar al de goeie richting in gedrukt, dacht dat dit overzichtelijker zou zijn, thx ik zag in de volgende reply al een goede micro atx board!

• fib3rlight
  • Nu online
Hackus schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 17:46:
idd, B450 versie en klaar. pricewatch: MSI B450M Mortar

@fib3rlight wel groot verschil van 2600 naar 2700X. heb je nog wel een goede voeding ?
Corsair RM850X is goed voor de toekomst en is maar iets duurder dan de 550w versie
(niet dat je het nodig hebt op een 1060, maar zal het zelf maar even vermelden voor de toekomst ridders verschijnen. voor als je ooit een 1080Ti SLI set-up gaat maken)
thx RML /wenslijst aangepast.

nu alleen nog even een mooi kastje hehe!
Pagina: 1